Ongelofelijk wat kunnen mensen rot zijn!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Ongelofelijk wat kunnen mensen rot zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 23:02

Ik kan het gewoon niet geloven. Ik kom net op de wei om de paarden te voeren. Merk ik op dat er geen stroom meer staat op de draad. Ik ga aanbellen bij de eigenaars van de wei want de klok hangt in hun stal (waar geen paarden in staan) Ik bel dus aan en niemand doet open en ik zie dat de man binnen voor de tv zit. Ga ik kijken naar de klok en zie ik dat de draad van het kontakt is doorgeknipt. Ik ga weer aanbellen toen kwam de vrouw des huizes opendoen. Deze vrouw is een echte Bitch en haar man die heel vriendelijk is is dus echt bang van haar. Ik zeg dus sorry maar er is iets mis met de stroomklok. Nee hoor zegt ze doodleuk we hadden net ruzie en ik heb die doorgeknipt. Echt waar! Hoja zeg ik waarom dan? Omdat de kleinkinderen een quwat (zo een brommertje) gekocht hebben en ze willen de wei om op te rijden. Haar man heeft de paarden graag en wilt dit niet maar iedereen is bang van haar. Daarop zeg ik weet je wel hoe gevaarlijk het is als de paarden uitbreken en op straat lopen! haar antwoord. Zouden ze dat dan zo snel doen? Toen ging ze aan haar man vragen of hij de draad niet snel kon maken maar natuurlijk gaat dat niet zomaar als je de draad van een kontakt doorknipt. Daarna zei ik waarom praat je er dan nooit met me over dan kunnen we dingen regelen. Ik heb net de wei voor veel geld bemest dus nu ga ik er echt niet af. Maar als de wei kaal gegraasd is dan wil ik de paarden graag aan de kant zetten als de kleinkinderen komen. Dat maakt me niet uit. Praat er dan gewoon met me over. weet je wat ze antwoord? Ik moet er niet me je over praten want de wei is van ons. En daar heeft ze gedeeltelik gelijk over. De wei zijn 4 bouwgronden 1 perceel is verkocht maar van die eigenaar mocht ik de paarden erop laten tot ze gingen bouwen.en die andere 3 huren zij zelf ook maar. maar ik denk niet dat ik veel kan dien. Ik ben nu miselijk voel me rot en zit te huilen. Sorry als er veel schrijf fouten inzitten. Een tijdje geleden heb ik jullie veteld dat ik die wei mocht gebruiken van die nederlander. Die is nu plots verdwenen gewoon weg. Zef de poletie zoekt em. Dus daar kan ik ook niet meer terecht. Jee wat zit ik in de put.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:52

jemig wat een rotmens.. en wat kun je eraan doen? niks! grrr.. Ga je nu weer op zoek naar een andere wei?
sja.. wat moet je hier nou mee... kweet ook niet zo goed wat ik moet zeggen...*zucht*
nouja, veel sterkte ermee, en hopen dat je een goede oplossing kunt vinden..

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:58

Vreemd hoor, dus omdat die vrouw ruzie had met die man, knippen ze het draad door zodat jouw omheining zonder stroom staat? Boos!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:50

Summertje, als ik het goed begrepen heb, wilde die vrouw dat de kleinkinderen de wei konden kapot rijden met hun quad, en wilde die man dat niet. En die vrouw wil waarschijnlijk de stroom eraf als ze met hun quad rondcrossen (voor als ze in het draad ofzo terechtkomen denk ik), maar aangezien haar man dat dus ook niet wilde, zal ze de voeding doorgeknipt hebben zodat hij de stroom niet eens meer KAN opzetten.

Quinzy, is het stukje dat verkocht is, het stukje van die Nederlander(die dus nu "verdwenen" is)?
Welke overeenkomst heb je met die mensen over de drie andere stukjes die zij huren?? Betaal jij daar ook weer huur voor of heb je ze in bruikleen of...? En staat daar iets van op papier??

Ik weet hoe kl*te sommige mensen kunnen zijn als het gaat om wei enzo in bruikleen geven. Buren van mijn tante hadden gezegd dat ze wel een aantal jaar een groot stuk grond als wei mocht gebruiken, op voorwaarde dat er niet alleen schrikdraad maar ook van dat stevige groene omheiningsdraad rondkwam, zodat de shetlander niet kon ontsnappen naar het veld ernaast. Wij gans die wei ingezaaid, bemest, kalk erop en heel de handel, gans rondom palen gezet, schrikdraad en van dat tuindraad (en we hebben het dan echt wel over een GROTE lap grond, dus dat heeft behoorlijk wat gekost). Moesten we er na 1 jaar alweer af, al die omheining weer weghalen en zij gingen er weer op boeren, lekker profiteren van onze bemesting Boos!
Nu is al wat we hebben van wei ofwel eigendom van mijn tante, ofwel echt gehuurd. Het stukje dat we nog huren willen we ook graag komen, maar het is eigendom van twee oude dames die hopen dat dat stukje grond ooit nog bouwgrond gaat worden, zodat ze het duurder kunnen verkopen. Ze willen het nu ook wel verkopen, maar dan ook tegen prijs van bouwgrond, terwijl het gewoon landbouwgebied is. En het zal niet snel bouwgrond worden hoor...
Dus zolang ze nog willen verhuren, huren we nog gewoon.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 14:54

er is helemaal geen overeenkomst. Die mensen huren het zelf ook maar. Dat stuk dat verkocht is is niet van die Nederlander dat was nog een andere wei die ik op het ook had.
De wei waar de paarden nu staan waar de problemen zijn daar stonden vroeger ook paarden en Sweety en Candy mijn paardjes zijn erbij gekomen. Dus er is nooit iets op papier gezet. Nu zijn sinds een 1.5 jaar de andere paarden weg en alleen Sweety en candy blijven over. We moesten er nooit wat voor betalen omdat die man het ons vroeg of de paarden erop wilde om de wildgroei van onkruid tegen te gaan. Maar nu doet die vrouw dus regelmatig zo moeilijk voor haar kleinkinderen. En ze hebben nog een stuk wei waar geen paarden op staan waar die kids al Quatten maar das blijkbaar niet genoeg.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:58

Dan heb je vrees ik niet echt een poot om op te staan...
Als die vrouw en haar man het nu eens eens zouden worden he: of de paarden, of die quads, of een regeling, dan zou jij ook weten waar je aan toe bent Boos!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 15:42

Ja dat vind ik ook nu weet ik nog niks. ik had haar voorgesteld de paarden op een ander deel vd wei te zetten als de kids komen maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord op.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:07

Aandringen tot je een duidelijk antwoord krijgt, ik mag er niet aan denken wat er wel allemaal niet kan gebeuren met je paarden op die manier...
(kids bij de paarden in de wei met quads en stroom af, paarden die ontsnappen, in paniek raken,...)

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 18:00

nee leentje zo erg is het niet. Die kinderen mogen van hun niet op de wei komen zoang de paarden erop staan. daarom wil ze ze eraf. Verder gaan we de klok voorlopig terug maken. nu staat er zo een klein stroomklokje op met een batterij tijdelijk. En als het gras van de wei die we met ons geld bemest hebben helemaal gegroed en kaalgevreten is dan zien we weer verder. Ik heb tegen die wei nog een klein stukje wei dat niet van hun is daar mogen de paarden wel op blijven maar daar staat spijtig genoeg geen stal op. maar als die kids dan komen Qwatten kunnen de paarden daarop das de afspraak die ik wilde maken met hun. want zeg nu zelf hoeveel dagen per jaar is het zo mooi weer dat die kids gaan qwatten? Nu heb ik nog 1 geluk en dat is dat ik Coole Tinkers heb. Die kids zijn nogal eens net naast de wei komen Qwatten en de paarden hebben het er warm nog koud van gelukkig maar.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:27

Pfft, da's ook weer een heel gedoe daar he...
Ik hoop dat het goed uitdraait voor u, want ik kan me voorstellen dat het echt geen fijne situatie is...
Anders moet je proberen een huurcontractje voor een bepaalde tijd af te sluiten met die mensen...dan heb je in ieder geval een tijdje zekerheid... Maar dan moeten hun dat weer willen...

Succes in ieder geval!!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:07

Ik zou tegelijk ook maar op zoek gaan naar een andere weide, want dit blijft toch onzeker.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 12:23

Ja dat doe ik zeker zoeken naar een andere weide; maar het probleem is dat er nu hier echt niks is. er is 1 boer die heel veel grond heeft en een stuk of 3 koien maar die geeft geen vierkante meter af ook niet als je het wilt huren. Een huurkontrakt met die mensen opstellen zal er ook niet inzitten. Ik zit steeds met het probleem dat die man het wel wilt en die vrouw niet. dan krijgen ze na een tijd grote ruzie en ben ik de dupe Pppff Het is altijd hetzelfde.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 17:05

Vandaag kwam ik terug op de wei ik ben nog steeds overstuur van wat er eergisteren gebeurt is. nu sprak ik vandaag met de dochter van die vrouw en haar vriendin. Die konden niet geloven dat ze me van de wei af wilt (zij wonen daar ook) daar weet ons vader niks van zeiden ze. Wat blijkt nu die ruzie had niks met de paarden te maken. Ze kregen gewoon ruzie en omdat die man erg gek is op onze paardjes en die vrouw weet dat ze hem ermee kan kwetsen daarom wil ze ons nu weg. en ook omdat dit ga je niet geloven ze is hartstikke jaloers op ons ik 21 jaar en mijn nichtje 16 jaar en ze is jaloers voor haar man! niet te geloven he en dat heeft haar eigen dochter ons nu verteld. Die man zegt ook tegen haar hou toch op man ik kon hun grootvader zijn want ze zijn beiden al op pensioen. De dochter gaat morgen nog eens met hun praten. maar voorlopig moet je je nog niet teveel zorgen maken zei ze dat waait wel weer over. Maar ik blijf toch voorzichtig nu. En als ze durft die kids daar te laten qwaten zeiden ze nog dan dienen wij klacht in wegen rustverstoring hun eigen dochter dus je moet niet vragen. Ik kan het echt even nog niet vatten. Jaloers op ons!
Quinzy XXX
Sweety (_)(_)

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:41

Laat het maar even betijen en maak je niet te druk. Als die vrouw tot rust is gekomen moet je toch eens met haar en haar man gaan praten om iets op schrift te zetten. Dat geeft hem misschien ook iets in handen als zijn vrouw weer moeilijk doet. Ik bedoel dat hij dan kan zeggen, die paarden mogen niet van het land af, er is een jaarcontract (of zo). Vertel ook eens over je nieuwe vriend.... Misschien houdt die jaloezie dan op. En houdt een beetje afstand tot die man als ze er bij is, ik bedoel dus echt niet dat je te vriendschappelijk bent, maar in haar ogen misschien wel!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 20:26

Ze kent mijn vriend heel goed die is er postbode en we hebben al een jarenlange relatie! Het is gewoon een erg vreemd iemand. ik probeer altijd vriendelijk tegen haar te zijn zelf over kippen met haar te praten dat zijn haar schatten. dan is ze ook vriendelijk. Maar ze kan zo gemeen en plots uit de hoek komen. En haar man zien we eigenlijk bijna nooit hij komt soms even praten als hij de paardjes brood geeft das al. dat ze zoiets nogmaar denkt vind ik al ziekelijk.