Update Boerderij!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:08

Appie schreef:
Als je geen bovendeuren neemt zou je in ieder geval weefrekken moeten plaatsen, de naam geeft aan waarom

Citaat:
Waarom? Kan heel goed zonder. Wij hebben het al jaren ook heel open.
Vooral geen tralies (alleen voor de ramen), vinden we veel vriendelijker voor de paarden en het staat veel vrijer...


Na een paar jaar een aantal boxen te hebben gehad zonder bovendeuren, zijn we toch weer teruggegaan naar afgesloten boxen. Een paar redenen: paarden die plotseling het hoofd terugtrekken en zich stoten aan de bovenkant, paarden die eindeloos buitenom naar hun buren of een voorbijganger staan te 'zieken', je kunt geen veulens in dit soort boxen hebben. En ze kunnen dus gaan weven (maar daar heb ik geen last van gehad). Onze paarden staan zomer en winter in principe de hele dag buiten. Ze staan dus alleen 's nachts op stal, en dan vind ik rust op stal erg belangrijk. Dichte boxen helpen daar aan mee.
Ik heb wel erg getwijfeld hoor, vond het ook wel erg gezellig, die paardenkoppies buiten boord, maar de nadelen wogen toch op tegen de voordelen.

Ik zou het wel doen, denk ik, als ik een vaste koppel oudere paarden had en niet zou fokken. Dan zijn de risico's toch beperkter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Googlebot, Neon, pony33, SemrushBot en 4 bezoekers