Hoefsmid geweest vandaag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Hoefsmid geweest vandaag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 21:57

Ik vind het heerlijk als de hoefsmid komt. Als ik zie dat die hoeven weer lekker bijgesneden worden en bekapt en verse ijzertjes eronder, dan voel ik me zelf ook weer helemaal OK! *LOL*
Jildau mocht eerst. Madame was natuurlijk weer wat aan de drukke kant, maar alles ging vrij vlotjes: oude ijzers eraf, hoeven lekker bijsnijden, en een set nieuwe eronder. De smid maakte nog een compliment over haar, maar ze ziet er dan ook fantastisch uit nu ze net helemaal verhaard is. Goed in haar spieren, appeltjes... Lovers
Eileen daarna. Nou, de smid zag meteen dat die in geen jaar was bekapt Bloos (we hebben haar zelf nog maar net, de hoeven waren dus bij de vorige eigenaar behoorlijk verwaarloosd) Maar gelukkig was er verder niets ernstigs ofzo en konden ze gewoon mooi bijgesneden worden....wel wist hij te vertellen dat ze eigenlijk jonger was dan we dachten! In plaats van de 5 jaar die de dierenarts haar gaf, zag de smid meteen dat ze nog maar 4 was. Het was duidelijk te zien, ze was namelijk aan het wisselen. Hij heeft meteen even een tand eruit gehaald dus toch los zat, dus heb ik nog een souvenir ook Haha!
Nadat de smid was geweest gingen we rijden. Of het nu door de korte hoefjes kwam weet ik niet, maar Jildau reed als een zonnetje! Eileen struikelde niet meer nu ze van die lange tenen verlost was...al met al een fijn dagje!



peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 10:14

Ohoh Marlien! Stiekem kontjes kijken! Bloos Ja dat deed ik vroeger ook nog, toen hadden we zo'n lekkere jonge vent, maar die van nu is 65+ dus dat kontje is niet echt meer lekker strak Haha!
Ja je kunt vaak zonder ijzers af hoor! Ik heb Jildau alleen voor op de ijzers staan omdat ze zoveel schraapt en haar hoeven anders veel te kort worden, maar als Flet dat niet doet dan is er niets aan het handje...bovendien hebben tinkers vaan ijzersterke hoeven, Eileen wel in ieder geval! Die staat ook kaal nu

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 11:55

Kom, we maken er een topic van bij paardenpraat: ' Heeft jouw hoefsmid ook zo'n lekker kontje?' Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, Groetje, kimmetje26, petraaken en 93 bezoekers