Middagje mee gelopen op Saujana

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Middagje mee gelopen op Saujana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 22:15

De namen in het verslag zullen jullie niks zeggen, maar ik ben trots dat ze eindelijk een beetje uit elkaar kan houden Haha!

Vandaag ging ik weereens een bezoekje brengen aan Stal Saujana in Strijen. Dit is waar Hon gedekt is, en Lin (eigenaresse) is een goede kennis van mij.
Lin zit al dagen te waken bij een merrie, die inmiddels al 9 dagen overtijd loopt, en het lijkt er nog niet erg op dat Beth van plan is het eruit te gooien.
Na de koffie gingen we even paardjes kijken, en toen werd het al snel tijd voor de lunch. Heerlijk begeklept, natuurlijk over Mystery.
Maar Lin was meer dood dan levend, waarop ik zei dat ze maar een paar uurtjes naar bed moest gaan, dan ging ik Jeanet (stalhulp) wel helpen.
Zo gezegd zo gedaan.
Jeanet stond Perquaya te scheren, dus ik vroeg of ik misschien een paardje kon poetsen. Ja hoor, pak Tikki maar (yes, 1 van mijn favorieten, creamdun merrie, soort van mini fjordje Haha!) Dus Tikki uit de paddock gehaald, en met een speciaal soort kammetje kammen. Jiezzzz, daar kwam een partij haar af! Maar Tikki vond het erg lekker, dus lekker door gaan tot de grond veranderde in een heerlijk dik dekbed.
Tikki en Perquaya terug gezet, en toen even de paddock en 1 wei uitmesten (makkelijk, die kleine keuteltjes Haha!) Toen lint gespannen om een wei in 2 stukken te verdelen voor de gast merries. Van Lin was nog geen spoor Haha!
Toen Takdir binnen gezet, en Tujuh in de wei gezet. Takdir beet me wel nog even lekker in mijn knie, omdat ie boos was dat ie niet naar een merrie mocht.... Tja, ze zijn dan wel klein, maar verder....
Toen Des en harmony uit de wei gehaald (pony's van Sylvia, D pony's) Naast de fiets. Jeanet waarschuwde me dat Des weleens wilde draken, maar er was niks aan de hand, harstikke braaf.
Des en Harmony op "de plaat" gezet, fiets weer gepakt, en weer naar de dijkwei om Shadow en Raja (zoon shadow) te halen. Ok, hoe moet ik die mee nemen? Vroeg ik aan Jeanet, die in een andere wei met Heartbar en stippel (kan de naam van stippel niet onthouden Haha!) bezig was. Nou gewoon, zei jeanet, naast de fiets...
Euhm, samen?? 2 hengsten? In het dekseizoen???
ja hoor, gewoon samen...
Ok...
En idd, op 1 dingetje na (Raja dacht dat Shadow een merrie was en sprong er bovenop Haha!) harstikke braaf.
Inmiddels werd het zo onderhand voer tijd, dus zo'n 30 paardjes van hooi, brokken en water voorzien. Ontzettend leuk gezicht als de merries gaan eten. Die gaan dan zelf in een soort stands staan (los dus) waar de voerbakken in hangen. Je kijkt dan dus over een stuk of 20 ruggetjes heen Haha!
Rezeki eet apart, dit is een merrietje die als jaarling heel erg ziek is geweest en daardoor ontzettend achter gebleven is in de groei. Ook gheeft ze een beenprobleem, maar ze is zoooooo cute!

het was ontzettend leuk om eens mee te draaien op mijn "voorbeeld bedrijf".
Als ik ooit geld en land heb wil ik ook mini's gaan fokken. En ja, na deze middag wil ik dat nog steeds! Super!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:19

Klinkt als een ontzettend leuke dag
En is Lin nog een beetje uitgerust?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 07:39

klinkt als een heel leuke dag stef!
ik kom ook wat namen tegen die ik volgens mij op een show wel eens heb gezien

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:31

Wat leuk! Echt geweldig om bij dit soort mensen zo een keertje mee te kunnen lopen.
En de namen zeggen mij over het algemeen wel wat hoor Lachen .

stef schreef:
Nou gewoon, zei jeanet, naast de fiets...
Euhm, samen?? 2 hengsten? In het dekseizoen???
ja hoor, gewoon samen...
Ok...

Ik weet niet of je die foto van Den, naast Tammy en Floor kan herinneren? Dat was ook midden in het dekseizoen, langs een wei met merries. Het kan dus wel Haha! .

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:41

Saujana zit toch langs die dijk in Strijen? De Kooi... nog iets dijk?
Anders heb ik een andere stal voor me. Echt hele leuke paardjes hebben ze daar staan.
Ben er gisteren nog langsgekomen op mijn buitenritje, niet toevallig een Tinker voorbij zien sjokken?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 16:00

wel een soort van haffie.
Ze staan op de schenkeldijk (of was het nou kooilandsedijk?) Nouja, in de hoek van die 2.
Heb wel toen ik in de stallen bezig was een paard langs horen komen (ijzers) maar niet gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:08

Leuke dag gahad dus!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:29

stef schreef:
Als ik ooit geld en land heb wil ik ook mini's gaan fokken. En ja, na deze middag wil ik dat nog steeds! Super!


Ik ook! *LOL*
Ik droom en hoop met je mee dat we ooit genoeg centjes en ruimte zullen hebben. Knipoog