Mijn vakantie!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Mijn vakantie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 16:18

Heey allemaal Party!!

Zondag 27 April brachten mijn ouders mij naar Uden, naar mijn goede penvriendin Fabienne. Ik mocht met hun mee op vakantie!
We vertrokken Maandag 28 April rond 9:30.
We gingen op vakantie naar Centerparcs in Bispingen, dat ligt in Duitsland vlakbij Hamburg.
We zijn daar van Maandag t/m Vrijdag geweest.
Dit hebben we allemaal gedaan...

Maandag:
We zijn in de middag aangekomen en mochten om 3 uur het huisje in. Het was een heel leuk huisje met 4 slaapkamers, waarvan 2 grotere kamers, 2 douches, waarvan in één badkamer een bad, een keuken met 2 koelkasten en 1 vaatwasser, een lekkere grote bank in de woonkamer (moet ook wel want het is een 8-persoons huisje en gingen ook met z'n 8en) en buiten een terras met tuinmeubels en een parasol.
We hebben die middag onze spullen uitgepakt en die middag voor de rest niet zoveel gedaan. Wel hebben we een klein rondje gelopen om een beetje de omgeving te verkennen. Toen zagen we opeens een bordje met daarop: Ponyreiten, dus wij dachten gelijk: Hé dat betekent vast paardrijden (Fabienne is ook een grote paardengek) dus wij lopen dat weggetje in, maar niks geen paarden! We lopen verder en zien nog niks, dus zijn we maar weer teruggegaan...
Die avond zijn we nog wezen zwemmen in het zwembad.
Het was een heel erg leuk zwembad met 2 glijbanen en een soort van wildwaterbaantje... Dat was buiten maar dat is zeg maar zo'n stromingbaantje dus op een gegeven moment ben je opeens binnen en daar eindigt het ook!

Dinsdag:
Deze dag zijn we met z'n 6en naar een vogelpark gegaan. (2 gingen niet mee) We hebben hele leuke vogels gezien en ik heb een veer van een 'Andeskondor' (of hoe je het ook schrijft) dat is een roofvogel!
Er was ook nog een show, niet dat ik er veel van heb verstaan want het was natuurlijk allemaal in het Duits, maar op een gegeven moment had die vrouw die die show gaf een papegaai gehaald en ze zei dat ie naar blonde meisjes floot en toen floot zij, netals of die papegaai dat deed en toen zei ze dat ie floot naar het blonde meisje op de tweede rij en dat was ik dus, dat was wel grappig...
's Avonds zijn we ook weer wezen zwemmen!

Woensdag:
Op deze dag zijn we naar een Wildpark geweest en dat was ook heel leuk... Er was ook zo'n soort van kinderboederijtje daarzo met van die geitjes, varkens enzo... en toen ging ik daar zo op een randje zitten en toen kwam er nog niet zo'n heel erg oud geitje op me schoot en een ander nog niet zo oud geitje bleef ook heel de tijd bij me.
Op een gegeven moment ging het best wel hard regenen, maar toen hadden we toch al bijna heel het park gehad, dus we gingen toch al weer bijna weg.
Die avond hebben we gebarbeknoeid, terwijl het regende, maar we hadden een electrische barbeque bij, dus gingen we onder de afzuiger.
Het vlees was wel lekker, maar op het laatst lagen er stukjes kippenvlees op... Maar op een gegeven moment ging Ineke (Fabienne dr moeder) het omdraaien, maar toen kwam er een vlam en toen op eem gegeven moment meer vlammen en toen hadden we dus "Kip á la flambee"!!!

Donderdag:
We wilden deze dag naar Hamburg gaan, maar het was 1 Mei, Dag v.d. Arbeid, dus alles was dicht behalve de dingen die je in het park kon doen.
Dus Fabienne en ik gingen overdag naar het zwembad en gingen daarna nog wat leuks in het souvenirwinkeltje kopen.
En die avond zijn we in een pannenkoeken huis gaan eten en die avond hebben we nog met z'n allen gebowld!

Vrijdag:
Deze dag hebben we al onze spullen ingepakt en zijn we weer richting huis vertrokken...

Die Zaterdag en Zondag was er een 2-daags ponykamp bij Fabienne op de manege, dus ik mocht daar ook mee naar toe...
Dit hebben we daar allemaal gedaan>>>

Zaterdag:
Om 12:00 moesten we aanwezig zijn en gingen onze spullen in de slaapzaal neerzetten en de luchtbedden oppompen enzo...
Daarna moesten we naar de kantine en hebben we wat te drinken gekregen en een zakje snoep.
Daarna moest je de pony waar op je met ponykamp ging poetsen...
Ik moest op Careto. Careto is een ruin van ongeveer 18 a 20 jaar, maar nog best wel frisjes af en toe en schrikt dan ook nog wel eens van dingen. Hij is een vosje met een brede bles.
Daarna moest je ze opzadelen en gingen we in 2 groepen springen.
We kregen een soort van les en dat was hardstikke leuk want Careto springt echt heel erg goed en hadden maar 1 weigering, maar dat kwam omdat ik niet goed genoeg dreef...
's Avonds zijn we naar een manege in Geldrop gegaan en daar gingen we eerst een rondje door de stallen lopen en daarna friet eten.
Daarna ging je in groepjes van 5 op een koetsje met een mooie fries ervoor genaamd: Femke een ritje maken. We gingen dan in draf door een grote plas met water en gingen ook nog in galop.
Daarna mocht je ook nog ff 10 a 15 minuten rijden op een manegepony en ik ging toen op Bertje een Haflinger.

Zondag:
We gingen 's ochtends de pony's weer poetsen, want ze kwamen van de wei. Daarna gingen we ze aan het halstertouw buiten laten grazen. Careto liep van hot naar her voor lekker gras!
Daarna zette we ze weer op stal en gingen weer ff wat drinken.
Daarna moesten we ze op gaan zadelen en gingen we in 3 groepen een buitenrit van 3 uur maken! Het was hardstikke leuk, maar 1x peerde Careto 'm een stukje, want Kay een Welsh-pony die achter ons zat schrok van honden en die schoot er ook een stukje van door, dus Careto ging mee. Voor de rest was de buitenrit kei gaaf...
Later in de middag gingen we met z'n 2en met 1 paard lopend naar het dorp met de hele groep. (er waren ook pensionpaarden enzo...) De 1 erop en de ander moest er dan naast lopen omdat ze misschien kunnen schrikken van auto's ofzo... Dus dat was gewoon voor de veiligheid.
Onderweg werd er ook gewisseld, de ander erop en de ander lopen.
In het dorp gingen we een ijsje halen en toen weer terug.
Later op de manege gingen we nog ff eten en toen was het alweer voorbij.
Ook al was het maar 2 dagen, toch was het heel erg gezellig!

Binnenkort zet ik foto's op bokt van de vakantie.
Alleen ben ik wel vergeten foto's van Careto te maken...

Groetjes, Miranda

    If you can dream it, you can do it ...



Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 08:39

Dagami: Jah het was idd een supervakantie!!!

Love_Horses: Leuk dat je naar Dolly gaat kijken... Haha!
Ze zal vast een goed tehuis hebben! Lachen

    If you can dream it, you can do it ...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, roekes en 3 bezoekers