Kei-hard van m`n verzorgpaard(draver) gevallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Kei-hard van m`n verzorgpaard(draver) gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 14:25

Ik ben vandaag kei-hard van m`n verzorgpaard, Dalton afgevallen.
Bij het oefenen van de dressuurproef (heb komende zondag een wedtrijdje Scheve mond ), was meneer de hele tijd aan het huppelen. Huppelen(van voor in galop, van achter in draf) doet`ie altijd als hij zich opfokt. Nadat ik een paar keer voorzichtig aan hem had "gevraagd" om normaal te gaan draven, vonden ik en de eigenares van Dalton het tijd om hem eens aan te pakken. Ik gaf Dalton een, nog niet eens zo harde, schop. Hiermee was Dalton het niet eens, dus: kop omlaag en bokken maar }> . Ik vloog al vrij snel met een boog over zijn nek heen en landde op mijn rug. Toen ik weer adem kon halen, ben ik nog even op hem gaan stappen. De klap was toch wel hard aangekomen, want na het verzorgen werd ik een beetje misselijk, dus ben ik maar naar huis gegaan.
Nu gaat het wel weer een beetje Tong uitsteken , ik heb wel last van mijn nek en volgens mij ga ik morgen spierpijn hebben.
Ik hoop maar dat dit een eenmalige actie van Dalton is. Hij is altijd erg voorwaarts met rijden, dit vind ik leuk, maar dat hoge bokken dat hij vandaag opeens deed, hoeft voor mij niet .

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 14:37

Ik zou even naar de dokter gaan als ik jou was. Is niet fijn last je nek en misselijk, misschien een hersenschudding? Als dat zo is moet je wel goed rust houden anders heb je nog erg lang last van. En tegen spierpijn helpt een warm bad erg goed. Maar sterkte. (en succes bij je wedstrijd zondag)

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 15:06

Bedankt!!
M`n vader is huisarts, dus die gaat straks even kijken of alles nog op z`n plaats zit Tong uitsteken . Dan neem ik nu eerst maar `ns een warm bad

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:12

Een warm bad is idd een goed idee als je last van je spieren hebt. Ik voel me daarna altijd lekker ontspannen, dus ik denk dat het jou ook wel goed zal doen.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:37

Klinkt alsof je een aardige klap hebt gemaakt, ik hoop dat je er alleen wat stijve spieren aan overhoudt. Op je rug terechtkomen is natuurlijk best link. Wel handig dat je vader huisarts is, hoef je tenminste geen paar dagen te wachten tot je eindelijk terecht kan. Dat 'huppeltje' ken ik ook wel geloof ik, dat voelt echt heel raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:42

Nou ja zeg! Dan heeft Dalton zich echt flink druk gemaakt dus. Het is best een gek eigenlijk he? Hij is niet gemeen maar dit is wel minder dat je nu zo bent gevallen. Je zou niet zeggen dat hij al 17 is als je hem zo ziet.
Ben je bezig met een jonkie (Steefje is met nog een paar anderen een jonge 'net niet meer hengst' aan het mak maken) en val je juist van de oude.
Sterkte en ik hoop dat het meevalt!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 16:48

balen zeg, hopen dat je nog wel kan oefenen voor zondag en zondag nog mee kan doen.
Maar dat ie al begint te bokken bij een flinke schop.. bah.. en dan vlieg je er ook nog zo naar af! Dan durf je em toch nooit meer op z'n donder te geven?! Heb ik in elk geval wel, heb 1 x met zweepje gereden, ben er meteen afgevlogen, dus nu doe ik het lekker zonder zweepje en straf ik d'r i.p.v met een tik door d'r flink aan het werk te zetten. maargoed, das offtopic.
Sterkte ermee en succes zondag! (positief blijven denken! Haha!)

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 17:41

Dalton is inderdaad met z`n 17 jaar nog errug fit.
Het probleem is eigenlijk dat hij met rijden het eerste kwartier vrij rustig is, maar daarna steeds gekker wordt. Ik rijd hem nog niet zo lang en ik denk dat hij me een beetje uitprobeert. Bij zijn eigenaresse is hij ook heel erg voorwaarts, maar bij haar bokt hij nooit zo hoog. Ik hoop dat ik hem de volgende keer toch nog durf aan te pakken...
Ik denk dat ik wel mee kan doen aan de dressuurwedstrijd. Ik ga gewoon niet te lang losrijden (5 min.), dan zal ik de proef wel doorkomen denk ik Haha! .

Dat warme bad heeft trouwens wel geholpen, ik voel me al een stuk beter. Nu maar even afwachten hoe het morgen gaat...