Verantwoordelijkheid voor paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 12:26

Ik merk nu IJsco weg is dat er ook een beetje een 'last' van me af gevallen is. Als je een paard hebt waar jij als enige verantwoordelijk voor bent merk je toch een heel verschil als wanneer je bijrijdster of iets dergelijks bent.
Gister onweerde het hier nogal en dan denk ik gelijk aan de paarden. IJsco en Pliva stonden namelijk altijd buiten. Je hebt gewoon van die momenten dat je ongerust bent. Met onweer of onwijze regenbuien een paar dagen achter elkaar of als je ziet dat je paardje zich even niet zo lekker voelt of een beetje kreupelt... Op het moment zelf merk je die verantwoordelijkheid niet zo maar als ik er op terugkijk kan ik wel zeggen dat het ook wel eens fijn is om je niet steeds druk te hoeven maken over je paard. (ik had het niet willen missen hoor! en desondanks ga ik na mijn opleiding wel een paard kopen)

Hoe ervaren jullie dat?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 13:39

Precies, als jij de verantwoordelijkheid hebt ben je soms dag en nacht (in gedachten) met je paard bezig.
En als bijrijder is het nieteens om de kosten dat je er een ander gevoel bij hebt. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar dan sta je er niet alleen voor in ieder geval.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 17:26

Ik wil zeker niet beweren dat ik het op het moment dat ik IJsco had vervelend vond ofzo, die verantwoordelijkheid. Je hebt het dan helemaal niet in de gaten. Maar nu ik even een paar weekjes niks heb, had ik ineens vandaag het gevoel van *PHEW* ik hoef gewoon nergens aan te denken. Moet er gewoon aan wennen, zo raar...

Enneuh...Jacqueline, kun je ze met oud- en nieuw niet ergens op stal zetten? Wij hebben dat ook gedaan voor 1 nachtje en dat was toch wel een veilig gevoel moet ik zeggen.




_________________
[img]../upload/363/user.gif[/img]bok, bok, bok [img]../upload/363/nut.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-08-09 18:42 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 11:13

Citaat:
Op 2001-08-13 11:47, schreef suusje:
ik vind dat je als bijrijtster toch ook wel alles goed door moet nemen , en juist net zo erg moet baalen als het paard niet echt doet wat jij wilt Verward

Tuurlijk ben je als bijrijdster ook verantwoordelijk, maar dat ik ook niet wat ik bedoel. Een 'eigen' paard is anders dan een bijrijdpaard waar je niet alles voor hoeft te regelen en die ook door een ander verzorgd wordt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers