Hoe kunnen mensen zoiets doen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Hoe kunnen mensen zoiets doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 22:25

Ik ziet hier achter de computer te janken. We zijn vanavond naar de avondwake van mijn tante geweest. Toen we terug kwamen is onze hond droopie verdwenen. Ze heeft een nest van 3,5 week. Ik ben zo bang 3 jaar geleden zijn onze honden vergiftigd. Toen we daar overheen gekomen zijn hebben we droopie gekocht. De politie en andere instellingen snappen er ook niets van. Weg lopen kan bijna niet! Ze heeft een nest en de andere hond zat binnen daarnaast is ze in die drie jaar dat we haar hebben nooit weg gelopen! Wat moet ik nu??? Er verdwijnen hier katten aan de lopende band er wordt niets tegen gedaan. Ook niet toen onze hondjes waren vermoord!!! want dat is het gewoon vergiftigen is moord! En nu droopie?! We hebben overal gezocht en alles afgebeld maar geen spoor te bekennen ik ben zo bang dat ze dood is! En wat moet ik nu met de pups??

Dat mensen zo gemeen kunnen doen ik wordt zo kwaad maar voel me zo machteloos!! Dit is gewoon niet normaal!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:27

Jesus meid, ik hoop dat je haar snel weer vind!!

Verder zou ik brinta gaan halen voor de pups, en ze dat geven, daar moeten nog vitamines en calciumdingen aantoegevoegd worden. Maar je moet maar even aan een dierenarts vragen wat er precies in zit!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:29

Jemig wat verschrikkelijk! Wie doet inderdaad nou zoiets!
De pups zijn wel allemaal in orde?

Pas trouwens op met brinta want pups mogen geen gewone melk, worden ze heel ziek van!

Heel veel sterkte en succes met de pups!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:30

nee he!
Ik hoop zo dat ze dadelijk lekker aan komt kwispelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:30

Afschuwlijk gewoon! En zo dubbelop! Eerst die avondwake, en dan je hond verdwenen! Is degene die het eerste nest vergiftigde nooit gepakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:31

Wat afschuwelijk!!!
Ik hoop zo dat ze ergens in een kast verzeild is geraakt en dat je haar strakjes weer vindt... ik hoop het, maar ik vrees voor wat anders Boos!.

Sterkte!!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:33

Jeetje wat verschrikkelijk zeg, kun je geen melk via de da krijgen, kun je in ieder geval voeden. Ik hoop voor je dat ze toch even een ommetje aan het maken is. Heel veel sterkte zeg!!!

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:34

Sjeminemig wat akelig!! Ik hoop dat ze snel weer terug is, ze zal haar pups zeker missen!! Probeer je dierenarts even te bellen (of anders morgenochtend zo vroeg mogelijk, als je hond lang weg is is dat wel een spoedgeval), DAP´s hebben meestal kant en klare spullen voor het (tijdelijk) ´moederen´ van pupjes.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:35

Hey,

Jeetje zeg wat onwijs kl*te voor je, eerst je tante natuurlijk al en dan je hond. Het is te hopen voor je dat jullie haar weer gezond terug vinden, ik zal voor je duimen.

Groetjes Jolanda

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:36

Jeetje joh, dat is inderdaad erg Kl*te.. hoe sommige mensen zijn.. grrr..

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:54

o, dat lijkt me idd niet leuk,
ikzelf raak al helemaal in de stress als mijn hond los loopt en ik zie m ineens even niet meer Schijnheilig
maar dit lijkt me echt afschuwelijk, hou je ons op de hoogte, en sterkte met de pups, die zullen mams ook missen en natuurlijk andersom ook

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:21

joh, ik hoop voor je dat het allemaal nog wel losloopt, maar anders heel veel sterkte toegewenst!!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:22

Ja dit is inderdaad vreselijk! Huilen
Tuurlijk is er altijd de mogelijkheid dat ze weg is gegaan en de weg kwijt is,maar dat iemand zomaar een hond meeneemt en weet ik veel wat mee doet,nee dat noem ik ziek!
Ik hoop echt heel erg hard dat het goed komt en dat je haar terug krijgt/vind/zelf komt wandelen want dit gun je niemand die van zijn dieren houd!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 23:23

De pups hebben brinta op, en die doen het nu goed. Ik heb op advies van de dierenambulance dunne brinta gegeven. Zij raadde mij aam morgen de da te bellen om suppelementen te halen. Tja ik hoop dat er mensen zijn die de pups willen overnemen als ik de moeder niet meer terug krijg. Want ik weet niet of ik het allemaal aan kan om ze te verzorgen. Ze zijn zo lief en zo gezond. Het scheelt dat ze zondag 4 weken zijn. We zijn met een team van 10 mensen aan het zoeken geweest overal rond gereden in de kleinste hoeken en gaten gekregen maar er is geen spoor. Een aantal jaren geleden zijn er ook 3 honden bij ons spoorloos verdwenen daar hebben we nooit meer iets van vernomen. Blijkbaar vinden sommige mensen het normaal om bij iemand honden op te halen. Ik heb alles afgebeld maar ik denk dat het geen zin heeft. Na alles wat er hier gebeurd is denk ik niet dat ik haar nog levend terug te zien krijg en je staat volkomen machteloos!

Dit is trouwens Droopie! Tja ik denk niet dat het zin heeft om hier een foto te plaatsen maar je weet maar nooit!
Afbeelding
Overigens hebben we wel vermoedens wie de andere honden vergiftigd heeft maarja je kunt het gewoon niet bewijzen! Maar waar ze ook is, ik hoop dat ze geen pijn heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:27

Heb je Amivedi al gebeld? Die moet je even inschakelen, die helpen altijd zeer goed mee.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:31

He ik heb nog een halve pot 1st age milk staan.
Onze pup moest dit ook omdat de moeder het niet aankon.
Die kan je zo komen halen als je wil(of ik brengen) het staat hier toch maar.Als ik je daarmee kan helpen dan doe ik dat graag,want die bussen kosten toch bijna 12 euro en zijn zo op.
Ik heb alleen geen idee tot waneer ze houdbaar zijn,dat zou je even na moeten vragen.De pot is bijna een jaar oud,maar het is poeder.Ik weet niet of het nog gebruikt kan worden anders wil ik het zo aan je geven.

Percy

Berichten: 12071
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 23:54

Dat is niet meer goed Holly, niet als er al een deel uit is. Gelukkig zijn morgen de winkels gewoon open en bij de dierenwinkel kan je ook puppymelk kopen.

Wat vreselijk voor je, ik heb ook een Droopy, die lijkt heel erg op de vader van jouw pups. Ik hoop toch zo dat jouw Droopy weer gezond en wel terugkomt. Ik ga er in elk geval heel hard voor duimen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 00:05

Oh nee als het niet meer goed is dan heb je er idd niks aan nee.
Ik dacht er gewoon ineens aan dat ik dat nog had,maar kon geen datum vinden op de bus.
Maar nee als het niet goed meer is gooi ik het weg,want ik wil niet dat er dieren ziek van worden terwijl ik eigenlijk graag wil helpen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 00:07

jemig jeanette het zit je ook niet mee meidje. Maar de pups kan je wel in leven houden gelukkig op deze leeftijd

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 00:11

Idd,mijn pup was ook 4,5 week oud toen hij zonder moeder verder door het leven moest,alleen hij dronk al vanaf de tweede dag niet meer van zijn moeder.Als je zag hoe sterk ze er allemaal uitzagen joh.
Ik geloof ook best dat jouw pups sterk zijn.
Het wordt wel even een paar dagen/weken wat meer tijd aan de kleintjes besteden als voorheen,maar ach wat zijn die paar dagen/weken nu uit een heel leven?

Percy

Berichten: 12071
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 00:27

Ik heb ooit een vier weken oude kitten gekregen wiens moeder in een kanaal was verdronken. Met flesvoeding werd dat een geweldig katje. Later bleek ze een helaas een aangeboren hartafwijking te hebben gehad maar dat had niets te maken met het ontbreken van moedermelk. Ze hebben echt een hele goede kans op overleven nu. Vanaf vier weken mogen ze ook al wat andere dingen gaan eten, zachte blikvoeding bijvoorbeeld. Zo kan je ze al snel leren om zelf te eten zodat ze ook de melk straks uit een bakje kunnen drinken en je niet steeds met de fles hoeft te voeden. Denk er wel aan dat je de buikjes regelmatig moet masseren om de ontlasting goed op gang te houden. Moederhond doet dat door de buik te likken, jij kan dat doen door voorzichtig met je vingers richting anus te strijken.
Maar ik blijf hopen voor je dat moederhond terugkomt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 00:52

Jezus Gribus wat ontzettend klote voor je. Ik hoop dat ze toch gauw terug mag komen!
Gelukkig kunnen ze zelf al een beetje eten, dat scheelt een heleboel!

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 09:01

Dit is echt niet normaal. Je ziet toch aan een teefje dat ze zogende is. Veel sterkte de komende tijd. Wie weet, we blijven hopen en duimen voor je.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 09:03

Wat verschrikkelijk! Ik hoop voor je dat je Droopy snel thuis komt... Heel veel sterkte... Ach gut

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 09:07

Wat ontzettend rot voor je. Ik hoop dat je Droopy toch nog terug vind, maar met die verhalen over wat er in jullie buurt al gebeurt is, begrijp ik dat je daar weinig hoop op hebt.
Heb je geen buren die iets hebben gezien of gehoord? En is je hond uit huis verdwenen? Stond er niet ergens een raam of deur open?
Wij zijn onze hond ook eens uren kwijt geweest. Overal gezocht en geroepen, zelfs in onze vijver gedregt... Bleek dat hij onder een plooi van een grand-foullard lag te slapen. Hij hoort slecht, dus had waarschijnlijk niks van alle commotie gemerkt.