wel of niet drachtig...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

wel of niet drachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 00:18

Mijn appaloosa stermerrie heeft vorig jaar laat haar veulen gekregen. Ik heb haar toen op de veulenhengstigheid laten insemineren en als ze niet drachtig zou worden zouden we haar dit jaar pas weer laten dekken.
Nu werd ze na het insemineren niet meer hengstig en aangezien ze erg gespannen is tijdens het opvoelen hebben we dat achterwege gelaten. Met de hengst nog wel enkele keren geschouwd, maar ze liet niets meer zien.
Dit jaar is ze uitegetld op 23 juli, nog 3 maanden dus en echt dik wordt ze niet, maar dat werd ze vorig jaar ook pas de laatste maand, dus dat baarde geen zorgen.
Werd ze vandaag ineens hengstig, niet echt overtuigend, maar toch....
Echt balen!!!
DA gebeld en die komt haar nu toch maar even opvoelen morgen... zal jullie gelijk alten weten of ze dan drachtig is of niet, zo niet, dan gaat ze gelijk maar weer onder de hengst...
Hopen dat ze zich gewoon heeft vergist.. en ze toch drachtig is..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:13

Oei, dat zal er idd om houden. Anders veel succes met het opnieuw dekken, hengst heb je al uitgezocht?

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:26

ik heb een echo laten maken danwet je tenminste zeker of er wat inzit

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:10

En Donja .... weet je al iets Verward
Jee wat spannend Bloos ik hoop dat ze drachtig is!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:57

Oooooooooooooow wat spannend ,ga morgenavond na me werk meteen kijken of ze drachtig is,hoop t zo voor je!! succes!!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 21:58

Ze is dus niet drachtig
Echt balen...
Met de DA afsesproken dat ze daar heengaat met de volgende hengstigheid (vlak ervoor dan) en dan gaat Equador er nog een keer op.
De kans was natuurlijk aanwezig, op de veulenhengstigheid dekken is altijd een risico....

Maar, ook een pluspuntje
ik heb gelijk een echo laten maken van Donja (is weer gedekt door mijn eogen hengst Bratt) en die is drachtig, en ook mijn NRPS merrie Unique is drachtig van Bratt (al 22 dagen! Haha! )

Dat was dan wel weer leuk en de DA was er toch *LOL* Haha!