SuperJurga is back, Fleur is weg...*dubbel gevoel*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

SuperJurga is back, Fleur is weg...*dubbel gevoel*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 15:22

Het voelt toch best wel dubbel. Ene kant van mij is blij dat ze weg is, ik kon het echt niet meer aanzien. Voor degenen die zich afvragen waar het over gaat: [VvdD] Flinke teleurstelling wat betreft Fleur... en [VvdD] Keuze is me makkelijk gemaakt... Fleur gaat weg... .

Ik heb helaas gemist dat ze opgehaald werd, kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik net TOEN ben gaan slapen (uitleg: ik zit met een tot nu toe onverklaarde vermoeidheid thuis). Toen ik na twee uur wakker werd, was ze weg. Ik had haar die ochtend nog wel even verteld dat ik haar ging missen en dat ik hoopte dat het beter voor haar zou worden (weinig vertrouwen in...). Ze stond me heel lief aan te kijken en ik kon haar op haar koppie aaien, iets wat ze niet veel toelaat.

De planning was dat ze eerder weg zou gaan, maar ze moest wachten tot er iemand daar wegging en dat paard kon dus door het vervoersverbod niet weg. Ze stond dus twee maanden langer bij ons dan de bedoeling was. Twee maanden te lang.

Ik heb gelijk gehad wat betreft haar nieuwe eigenaresse. Het was echt een apart figuur. Met paarden omgaan kan ze gewoon niet, al meent ze van wel. Fleur is er echt de dupe van. Ze kwam amper, of stuurde haar vader of andere grietjes (ik kan ze niet eens uit elkaar houden, zoveel heb ik er gezien). Of het was: even snel op Fleur stappen, paar rondjes crossen in de bak, paard op stal dumpen en snel weer weg, stal laten we maar weer een dagje zitten.... Boos!
Een van die grietjes die erop zat ook, ze zat er nog niet op, of ze ging in galop door de bak en nog geen tien minuten later stond Fleur weer op stal. Er werd weer niet de moeite genomen even de stal te doen of Fleur weer in de wei terug te zetten. Laat staan loswerken en uitstappen....
Fleur liep met haar hoofd kilometershoog door de bak, liep overal en nergens, terwijl ze het bij mij super deed. Ik kon niet aanzien hoe er met haar gereden werd en vooral hoe ze behandeld werd. Lips are sealed

De dierenarts ook, die geschreeuw buiten hoorde tegen Fleur: "Het gaat daar goed of niet?" Ik: "Ik verbaas me er al geeneens meer over..."

Arm, arm paard, hoe lang zal dit nog doorgaan voor haar. Pap zei ook al: "Marjan had Fleur nog beter aan ons kunnen geven, dan zocht ik wel iemand die er op ging rijden ofzo, als jij het niet meer zou willen."
Paardje toch, zo'n schat van een paard, maar eentje die je op een bijzondere manier moet behandelen.... Al had ik er 100.000 keer wat van gezegd, het zou niet geholpen hebben... Ze is nu weg, ik hoop dat het daar beter zal gaan met Fleur, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Ze is geen paard nut. Absoluut nooit niet.

Mijn stalgenote vroeg al eens aan een van de grietjes die Fleur kwam doen waar Marion zelf eens zat... Ja, bla bla, die had geen tijd en het was zus en zo. Dus stalgenote weer: "Waarom is ze dan ooit aan dat paard begonnen, ze had het aanbod een paard te krijgen ook af kunnen slaan..." Ja, dat wist grietje ook niet. Sommigen denken dat het zo leuk is, eigen paard, maar ze zien niet in wat er allemaal bij komt kijken. Zij was er vanaf het begin dat ze Fleur had al nooit, interesse in het paard is nooit getoond, heb haar nooit eens 'leuk' zien doen tegen Fleur.

Deed me zo'n pijn dat steeds aan te moeten zien. Zo leuk als het met mij ging, zo blij het paard was..... Daarom, ene kant van mij is blij dat ze nu weg is. Hoef ik het niet meer met pijn in mijn hart aan te zien hoe zij die lieve schat behandeld. Andere kant van mij mist Fleur nu al. Die lege stal waar nog het naambordje ophangt.... Ene kant had ik erbij willen zijn toen ze ging, nog een rake opmerking willen plaatsen, andere kant van mij is blij niet te hebben moeten aanzien hoe ze wegging, misschien wel een slechter leven tegemoet. Niet meer met haar maatjes op de wei hier, Pon mist haar ook, dat zie ik aan haar.

Fleur, het gaat je goed meis, ik zal je missen! Lovers


Jaaaah en dan is er ook nog SuperJurga, mijn eigen knollie. She's back! Party!! Ik ben er na een dag of vijf weer opgeklommen en reed zo weg, heerlijk zeg, weer op mijn eigen paardje. Had tenslotte zelf ook al een maand of drie niet fanatiek meer gereden.
Heb toen nog drie keer gereden met haar en een keer gelongeerd en toen was het weer tijd voor les. Een keer lag ik er wel bijna naast, later kwamen we erachter dat ze weer hengstig was en daarom zo verkeerd. Er was echt geen land met haar te bezeilen, ik was echt heel boos. Staken en niet vooruit willen. Had ik haar eindelij voorwaarts in galop (dat was helemaal crisis!) springt ze ineens met vier benen tegelijk omhoog en draait ze daarbij om. Daar hing ik dus op haar hals, kon gelukkig weer in het zadel komen.

Maar goed, woensdag had ik dus na lange tijd weer eens les van janna. Ik had voor mezelf besloten maar meteen bij het oppakken hulp te vragen, om zo meteen een goede start te maken. Na eerst Voice ("Joh, je zou er bijna al op gaan zitten *LOL* ) en Wencke bewonderd te hebben, was Jur de pineut (en ik geloof ikzelf nog meer!).

Jur was nog zo hengstig als de pest dus reageerde bagger op been, wat later iets beter ging. Veel geoefend op overgangen en galop (rechter richten). Ben weer een stukje verder , want veel was ik weer kwijt. Ik hoop nu echt fanatiek door te kunnen gaan met lessen en eens iets verder te komen, want de lessen die ik vorig jaar gehad heb (stuk of vijf over een jaar verspreid??? ) hadden wel degelijk effect, ik kon het helaas niet doorzetten toen. Dus Jur en ik gaan er goed tegenaan nu. (Jur weet dat alleen nog niet.... }> )
Na de les waren Jur en ik helemaal kapot. Jur miepte geeneens om Wencke, ze sjokte maar wat met me mee. Ach gut
Ikzelf was ook gebroken. Poosje later bleek ook dat ik ziek werd, voelde me echt een dweil. Had later ook koorts en vannacht vreselijk geslapen... (die nacht ervoor ook al Gaaaap ) Al mijn spieren deden pijn, auwie. Maar ach, ik leef nog en zal ongetwijfeld weer een keer helemaal de oude zijn. Gaan wel wel voor iig!

Voor degenen die er geinteresseerd in zijn: laatste bloedonderzoek wees niets uit. Ben nog niet teruggeweest bij de dokter, maar ik ga volgende week weer een aantal uurtjes werken om te kijken hoe dat gaat. Ik heb er weinig vertrouwen in, maar moet het proberen.

Vandaag hebben Roy en ik nog een buitenritje gemaakt met Jurga richting Zandgat. Nou Jur wilde dus wel even scheuren! Haha! Ik was kapot toen ik thuiskwam, maar heb wel genoten, Jur gedroeg zich voorbeeldig, beter als mijn buitenrit na het veulenen met Voice vorig jaar! Toppie paard.... Lovers

WENCKE-update:

Met de kleine man gaat alles nog steeds heel goed. Heeft praatjes genoeg en is lekker brutaal. Hij heeft al mooie tandjes waarmee hij hooitjes mee-eet met mams en in de wei gras plukt. Hij houdt er alleen een bijzondere methode op na *LOL*.... In plaats van dat hij zijn voorbenen weid zet en zo bij de grond kan, zakt ie door allevier zijn benen heen, alsof ie wil gaan liggen, om zo bij de grond te kunnen, maar ja, dan val je nogal eens neer... }>

Voice doet het ook super, die gaat al richting Harald qua maat (Roy heeft er weer eens opgezeten hiep hoi! Cool ) en is op het moment ontzettend lief. Haar snotneus is zo goed als weg.

Dit was weer even een klein update-je van mij *LOL*. Meer nieuws volgt ongetwijfeld.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 15:48

Holly, ze zijn hier niet anders gewend dan zulke topics van mij, de zogenaamde SuperJurga stories.... *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 15:57

Ik weet het echt niet Fasel. Veel mensen vragen me steeds weer hoe het gaat, of het al beter gaat en ik kan alleen maar zeggen 'ik durf het niet te zeggen, ik weet het niet!' Ik doe de hele dag geen zak, slaap ook minder dan in de eerste week, maar ben nog steeds heel snel moe. Dagen gaat het best okee, dagen gaat het erg slecht. Ik weet echt niet wat er aan de hand is. Ik sta momenteel ook stil op een dood punt, wat moet ik nu doen? Ik moet de dokter zowiezo weer even opzoeken of bellen, vragen wat verder te doen. Ik wil zowiezo kijken hoe het gaat met een paar uur in de week werken, put dat me nog zo uit, sneller of juist iets langzamer.... Ik moet het allemaal op een rij zien te krijgen, word het echt zat nu.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 20:54

Sanderijn, het klopt idd, je hebt veel gemist, maar dat komt wel weer goed nu. Je komt maar snel eens langs voor een menritje SuperJur.
Sjimmy, ik schrijf liever eens in de zoveel tijd een topic met wat inhoud dan wat loze topics met 'gaat gaat goed met...' Tong uitsteken Janna is idd de laatste tijd wat minder op Bokt geweest, maar af en toe is ze hier nog wel hoor.
Ilindra, tuuuuurlijk zijn er nog beschuiten met muisjes, kom maar snel een keertje langs!!!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 08:12

Ja klopt, er zijn meerdere huisartsen in mijn omgeving. Ik zal als ik eraan denk vanmiddag even naar het telefonisch spreekuur bellen om te zeggen dat ik het ga proberen met werken, hoe dat gaat. Ik weet het echt niet meer allemaal.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 08:48

Ik denk dat dat wel moet lukken Fasel... Ik hoor het wel en zie jullie dan wel verschijnen. Bedankt voor je antwoord!
Ik heb vannacht eindelijk weer een nacht doorgeslapen, maar mijn kop zit echt volgepropt met watten, voel me heel duf en heb nog steeds keelpijn. Vind die moeheid al genoeg eigenlijk en dan word je ook nog eens ziek, bah.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 09:10

Echt, mijn hoofd is een zeef. Ik kan steeds minder onthouden en vooral details terughalen is een probleem. Boos! Terwijl mijn geheugen me eerder NOOIT in de steek liet!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 11:25

Heb vanmorgen nog even met Youngster gepraat. Misschien is het wel echt iets geestelijks, maar waarom heb ik daar NU last van, terwijl ik het meer dan een half jaar terug moeilijk had om alles in mijn hoofd te verwerken? Waarom ben ik daardoor zo vermoeid? Waarom kan ik me geeneens meer voor de geest halen wat er toen is gebeurd? Ik weet het echt niet meer. Ik zeg steeds dat het niet meer geestelijk zit, maar puur in mijn lichaam. Moet ik nu toch die geestelijke optie ook laten onderzoeken of zou dat niet veel helpen? Die tijd is al zo lang geleden, begon in augustus vorig jaar... Ik weet het echt niet meer nu.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 11:36

Nou, weet je wat het is, ik heb zelf niet echt wat meegemaakt, maar wel redelijk veel naar andere mensen geluisterd en hun geholpen met dingen waar ze niet meer uitkwamen. Dat heeft mij toen opgebroken. Al weet ik niet meer om welke mensen het ging en waarover precies, heb het misschien verdrongen of gewoon vergeten. Volgens mij was ikzelf het niet die met iets zat toen... Ja, mijn relatie toendertijd met Syph. Die liep toen stuk, maar twee maanden later ging het weer aan en we zijn gelukkiger dan ooit. Maar voor de rest, ik weet het gewoon niet meer.... Boos!Het is niet dat ik het toen opgekropt heb, want ik heb zelf alles van me afgepraat tegen mijn beste vriendin.)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 18:05

Ik heb vandaag weer een aantal uren gewerkt en dat viel nog niet mee. Heb na die tijd wel even liggen slapen. Ga morgen misschien nog wel even naar de dokter en anders woensdag ofzo. Desnoods ga ik wel met iemand praten om uit te vinden of er echt iets in mijn koppie zit. Ik moet en zal hieruit komen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, SentiBot en 43 bezoekers