overwinning van angst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

overwinning van angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 00:40

van mijzelf welteverstaan.

Zoals sommige van jullie weten durf ik niet meer naar het bos. Dit is gekomen nadat mijn vriend in het bos was afgestapt om Leroon haar peesbeschermer goed te doen, waarna zij het nodig vond om in een kalm galopje (over een 80 km weg!) terug naar stal te galopperen. Sindsdien mijd ik het bos en ben nu alleen maar in de binnen/buitenbak te vinden met haar.

Tot vandaag, ik was er al naartoe aan het werken mezelf weer "in the woods" te krijgen, dus had ik a.s. zaterdag al een privelesje bos geboekt. Ik kwam vanmiddag net binnen toen een medepensionhouder aan me vroeg of ik mee het bos inging...huh..ik mee het bos in? Verward eeeeeeh. Ze ging het rustig aan doen zei ze want ze had geen zin dus alleen maar stappen. Nouououou, dacht ik.
Toen kwam mijn instructrice de zadelkamer in en ik vroeg het haar. Zij kent mij goed en mijn paard! Die moest ook even nadenken (ik ben dus echt geen held) en zei dat we het wel konden doen als we de geijkte galoppeerpaden maar zouden vermijden. Geen probleem. Dus ik opzadelen en snel nog een zenuwpeuk gerookt. Toen weg...naar het bos.
EN HET GING GOED!!!!! ik ben zo trots op ons
Tuurlijk, ze schrok af en toe en was verschrikkelijk kijkerig (kan ik haar niet kwalijk nemen als zij nu het voortouw moet nemen en ik echt alleen maar meerijd). Ze durfde eerst niet langs een plank en toen ik doorzette ging ze wel!!! Jaaaaa, het word nog wel eens wat .

Ik ga nu gauw even een sms-je sturen aan een stalgenoot, ik wil morgen weer een stapsessie......................in het bos!

gr. Joos

stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 08:20

Goed zeg! Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je wat bang geworden was, ben namelijk zelf ook niet al te heldhaftig met buitenrijden enzo Haha! Veel plezier de volgende keer weer in het bos!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 08:27

Goedzo! Ik denk dat het (als ze het aankan) wel goed is dat je er redelijk snel al weer mee terug bent gegaan, dan krijgt ze tenminste niet het idee dat ze alleen nog maar in de bak mag/kan rijden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 08:28

Hee wat goed zeg, nu doorzetten!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 11:23

Ben nog steeds euforisch! Ze gaat wel minstens elke week naar het bos Sypheron, maar dan met mijn vriend. Alles wat ze bij mij mist, krijgt ze bij hem en andersom. Ze begint altijd te stuiteren op het galoppeerpad, dus vandaar dat we ze vermeden hebben gisteren.
Heb alleen geen sms terug gehad van mijn stalgenoot, dus ik ga zo naar de manege en dan zie ik wel of er slachtoffers te vinden zijn. (misschien ga ik wel alleen het bospad afstappen).

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:28

ik durf nu eigelijk ook niet meer naar het bos, de laatste keer ben ik er dus afgekwakt...ik en mijn vriendin zaten in galop...ineens schrikt mijn femke van een hond!! in een x stilstaan en wegrennen en steigeren en toen lag ik duz in de bosjes...Boos! echt groffe pijn...ben gelukkig weer opgestapt (meestal als ik ben gevallen durf ik dat niet..) en verder gereden...nu is me vz-paardje dus voor veel dingen bang...Boos! ben bang dat dit mijn schuld is...

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:51

dat is een hele overwinning! Ik weet hoe het voelt! Ik heb ook jaren niet meer naar buiten gedurft vanwege een ongeluk wat ik met een paard heb gehad tijdens een buitenrit. Dat was echt vreselijk, het paard moest worden afgemaakt, echt een drama! Het was voor mij ook een hele overwinning om weer naar buiten te gaan en ik was zooooo zenuwachtig! Maar het voelde goed en ik ga nu regelmatig buitenrijden, met plezier. Al zal ik altijd voorzichtig blijven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:14

goed zo hoor! Ik weet niet hoe het voelt om ergens echt bang voor te zijn. maar het is wel heel goed van je!