Honey is.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 14:34

Leeg...
Ik voel me nu heel erg dubbel, aan de ene kant ben ik blij dat ze leeg is, geen getob, geen zorgen,
Maar aan de andere kant, geen kleine pluizebol Boos!

Naja, de DA was in iedergeval trots op haar, ze zag er verschrikkelijk goed uit zei hij.
Het opvoelen ging niet echt prettig, ze kreeg een praam op en een soort verdovend spul wat ook gelijk de darm wat rekbaarder maakt.
Omdat er bij van die kleine pony's bijna geen ruimte is, is opvoelen voor die kleintjes een zeer onprettige ervaring, vandaar dat hij uit voorzorg de praam erop zet.
Op een gegeven moment was honey het zat, en begon van nijd haar woede maar op de stok van de praam te koelen (ze ging er dus in bijten). Voordeel daarvan was dat ze nu wel stil stond.

Ook heeft hij me gelijk een middel mee gegeven (vergelijkbaar met switch) voor de maanexceem. Hij zei: Ze is nu harstikke mooi, dan kan je wel afwachten tot ze het krijgt, maar dan ben je al te laat, dan staat ze al te schuren, en dat zou zonde zijn.
Dit moet ik dus vanaf april tot oktober 1x per 2 weken 30 ml over haar rug gieten. Tja, hopen dat het werkt.
Greetz stef
(ps, toch heel leuk als je veearts zo trots is op je paardje)


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 15:34

een praam is een stok met een touwtje eraan. Dat touwtje wordt strak om de bovenlip gedraait, waardoor het paard zelf endorfine (natuurlijk kalmeringsmiddel) aan gaat maken. Werkt dus een beetje verdovend

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mooney, sterregoud en 39 bezoekers