Zadelmarkt dekens.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Zadelmarkt dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 13:04

Ik heb een deken gezien bij zadelmarkt. maar omdat ik weleens hoor dat de zadels niet goed zijn, zijn de dekens dan wel goed(misschien iemand die er een heeft)


Alvast bedankt


Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:50

in het leer van de zadels zit geperst karton dat zie je ook wel eens bij goedkope leren halsters maar over de dekens kan ik je nix vertellen

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 20:41

me bijrijhaf heeft een deken van zadelmarkt, hij ziet er gewoon goed uit, en volgens mij is de kwaliteit ook goed, in ieder geval is hij gewoon nog heel en hij ziet er nou niet uit alsof hij elk moment in elkaar kan storten Knipoog

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 20:54

annuh schreef:
me bijrijhaf heeft een deken van zadelmarkt, hij ziet er gewoon goed uit, en volgens mij is de kwaliteit ook goed, in ieder geval is hij gewoon nog heel en hij ziet er nou niet uit alsof hij elk moment in elkaar kan storten Knipoog


Welke van de dekens is het?

Is die waterdicht?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 20:58

het is de 4de, die rode, met een groot plaatje... erboven staat superwinterdekens

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:09

Ik heb een fleecedeken van hun. Fijne deken, wordt helaas alleen statisch.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 21:16

annuh schreef:
het is de 4de, die rode, met een groot plaatje... erboven staat superwinterdekens


Is die ook goed waterdicht?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:17

ja ik denk het.. hij stond er mee op stal en buiten niet... ik denk dat hij wel waterdicht is. staat er wel bij maar ik heb er geen bewijs van Knipoog

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 22:16

annuh schreef:
ja ik denk het.. hij stond er mee op stal en buiten niet... ik denk dat hij wel waterdicht is. staat er wel bij maar ik heb er geen bewijs van Knipoog


Pak je een emmer water haha nee hoor grappie Tong uitsteken

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:34

Ik heb ook een zadelmarkt deken, niets mis mee. Ook waterdicht ja, wat ook wel nodig is met die smeerkees van mij. Haha! Mijn ouders hebben trouwens een stockzadel van zadelmarkt. Prima ding hoor. Kwalitatief gezien niet zo goed als een merkzadel, maar dat is natuurlijk niet meer dan logisch voor dat geld. We hebben in ieder geval nog geen losscheurende naden of scheurend leer gehad ofzo, dus die doemverhalen zijn onzin die meestal van mensen komen die zelf helemaal geen ervaring met zo'n zadel hebben.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:54

sokje87 schreef:
in het leer van de zadels zit geperst karton dat zie je ook wel eens bij goedkope leren halsters maar over de dekens kan ik je nix vertellen




Hallo
Hoe weet je dat zo zeker, heb je er zelf een zadel van?????

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 11:25

peeky schreef:
Ik heb ook een zadelmarkt deken, niets mis mee. Ook waterdicht ja, wat ook wel nodig is met die smeerkees van mij. Haha! Mijn ouders hebben trouwens een stockzadel van zadelmarkt. Prima ding hoor. Kwalitatief gezien niet zo goed als een merkzadel, maar dat is natuurlijk niet meer dan logisch voor dat geld. We hebben in ieder geval nog geen losscheurende naden of scheurend leer gehad ofzo, dus die doemverhalen zijn onzin die meestal van mensen komen die zelf helemaal geen ervaring met zo'n zadel hebben.



Welk deken heb jij dan?

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:30

nee ik niet mn zusje heeft ook zo'n zadel (gehad) is kapot, na maanden!!! en we hebben nu een mooi GOED leren tweedehands zadeltje gekocht, zelfde prijs, meer kwaliteit
Stockzadel kan weer een ander verhaal zijn, deze was veelzijdigheid

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 17:41

Ja de stockzadels zien er goed uit alleen de zadels zijn bespoten met kleur dus de kleur op slijtpletten (zoals bij de benen) gaat er heel gauw af maar de zit is perfect.Echt kwaliteit is het niet maar daar is inderdaad de prijs ook naar.
engelse zadels zijn inderdaad zo zit karton in
western is ook het zelfde als stockzadels
Dekens en andere artikelen zijn ook goed.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 19:02

me bijrijhaf heb trouwens ook een hoofdstel daarvan.. en die ziet er ook gewoon goed uit. van goede kwaliteit....

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 20:36

Annick"]
[quote="sokje87 schreef:
in het leer van de zadels zit geperst karton dat zie je ook wel eens bij goedkope leren halsters maar over de dekens kan ik je nix vertellen




Hallo
Hoe weet je dat zo zeker, heb je er zelf een zadel van?????
[/quote]

wat is er annick? ben jij soms degende die de zadels in Vlissingen voor ze verkoopt?

Ik heb een zadelmarkt zadel gehad. Misselijk Ik had een veelzeidigheid, de 2144. het model was zo raar dat je je benen er niet eens aan kon houden. heb het gelukkig kunnen verkopen, en heb nu een zadel (geen bekend merk) waar wel fatsoenlijk mee te rijden valt.
Bovendien zie je nogal vaak zadelmarkt zadels 2ehands aangeboden. Ik heb daar ooit eens een berichtje over op marktplaats gezet, gewoon de vraag waarom iedereen van die zadels af wou, en toen kreeg ik me een agressieve mail van die Leen!!! Dat ie me ging vervolgen en zn schade op mij ging verhalen enzo. Ook had meneer zn advocaat ingelicht. Nou, ikke ook hoor Schijnheilig (even mn papa laten bellen en toen kon meneer ineens wel normaal doen Boos! eikel)

Over die dekens ben ik ook niewsgierig, lijken me wel mooi

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 20:45

Ik kijk wel eens af en toe op die site, maar heb het nog niet aangedurfd om er een zadel te kopen. Ik moet dan ook een zadel met zeer brede boom, anders past het gewoon niet...maar dan proberen ze je van die zadels aan te smeren waarvan ik al zeker weet dat die niet gaat passen. Ik heb nu gewoon een zadel laten maken voor een trekpaard en was iets duurder, maar dan ook helemaal compleet en super kwaliteit leer etc. Mijn zusje is op zoek naar een western-zadel voor haar trekpaard...misschien dat marktplaats dan wel wat is? niet te duur en hoeft ook niet van super kwaliteit te zijn, want meestal rijd ze zonder zadel en rijd dan denk 1 of 2 keer per week op dat zadel! Alleen die boom-breedte dat is echt een ramp! maar we zien wel......misschien toch eens kijken!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 20:51

de kunststof westernzadels schijnen wel redelijk te zijn. die hadden ze bij de sandy road ranch ook, moet je Haarbal ff vragen, die is r geweest.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:10

Belker schreef:
Ik heb een fleecedeken van hun. Fijne deken, wordt helaas alleen statisch.


Tja dat heb je met fleece he, wordt altijd statisch, of het nu van goede kwaliteit is of niet Knipoog

Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:02

[quote="Concorde]

wat is er annick? ben jij soms degende die de zadels in Vlissingen voor ze verkoopt?

Ik heb een zadelmarkt zadel gehad. Misselijk Ik had een veelzeidigheid, de 2144. het model was zo raar dat je je benen er niet eens aan kon houden. heb het gelukkig kunnen verkopen, en heb nu een zadel (geen bekend merk) waar wel fatsoenlijk mee te rijden valt.
[/quote]

Hahahah sorry ik moet ff lachen.... Lips are sealed
Hoe kan je in hemelsnaam een zadel kopen wat niet lekker zit??? Verward
Je mag daar overal op zitten en doen en dan koop JIJ een zadel wat niet lekker zit???
Sjezus dan ben je wel erg dom bezig hoor sorry.....
Ik heb daar een Australian Stock Zadel gekocht en dat ding is prima!!!
Zo hebben meer mensen die daar een zadel vandaan hebben nergens geen last van!!
Ik snap niet waar al die mensen toch altijd over moeten zeiken
hoor... Verward Misselijk

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:33

Ik heb ook wel eens een zadel gehad. Wat met uitproberen (een paar minuten) lekker zat, maar als ik er wat langer mee reed, het toch wel erg hard zat en schuurde. Een fijn zadel kopen is best moeilijk, dus zo dom vind ik het niet. Klinkt bovendien ook niet erg aardig.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:45

ik heb een heerlijk zadel van torowgood daar zit gel aan de bovenkant ofzo maar het zit heerlijk..

Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 11:55

Het is zeker moeilijk om een zadel te kopen maar je gaat toch niet zomaar een minuutje zomaar er op zitten?
Je moet er wel op bewegen.
En trouwens die man uit souburg is heel erg aardig als je hem na 1 keer niet lekker vind rijden mag je hem terug inleveren.

Enne het was ook niet aardig bedoeld!!
Want ik wordt namelijk gek van die mensen die altijd maar slechte dingen lopen te zeiken over zadelmarkt.Boos!
Natuurlijk zijn er wel mensen die wel een verkeerd zadel kopen maar ja dat risico heb je.
Want de zadels worden namelijk gewoon gemaakt zoals het hoort.
En bij "Gewone" zadels zitten er ook weleens tussen met een fout!!



Groetjes Evelyne Extreme duivel

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 23:19

Concorde"]
[quote="Annick"][quote="sokje87 schreef:


Hallo
Hoe weet je dat zo zeker, heb je er zelf een zadel van?????


wat is er annick? ben jij soms degende die de zadels in Vlissingen voor ze verkoopt?

Hoi
Nee hoor ik verkoop die zadels niet, ik was alleen benieuwd of je er een zadel van had.
ik heb zelf wel een zadel daar gekocht en hij is prima.

groetjes
Annick

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 23:38

Een vriendin van me heeft daar twee zadels gekocht, een dressuur en een VZH. Ze had ze daar uitgeprobeerd en ze zaten goed. en dus heeft ze ze gekocht. een tijdje later begonnen haar paarden beiden heel lastig te doen met rijden. ze dacht aan pijn in de rug. de VA naar laten kijken etc. kon niks vinden, toen zo'n therapeut ernaar laten kijken en het bleek dat beiden paarden helemaal vast zaten een een kant. ze vond het zo frappant dat beiden hetzelfde kwaaltje hadden en bovendien in de rug dat ze de zadels door een zadelmaker liet nakijken. Oordeel: zadels waren hartstikke scheef. Hij vroeg toen waar ze de zadels van gekocht had en toen zij het hem vertelde zij hij dat hij dat idd vaker meemaakte met hun zadels. ze heeft beide zadels weggegooid en twee goede tweedehandse gekocht, met veel goed begeleiding en rugbehandelingen voor beide paarden kon ze de schade langzamerhand ongedaan krijgen, maar ze was er gelukkig ook redelijk snel bij.
Sindsdien raad ik ook iedereen af om daar een (engels) zadel te kopen. vd western en stock zadels heb ik geen ervaring.