Geweldige les gehad nieuwe instructeur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Geweldige les gehad nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 21:35

Ik heb net een les gehad van een zoon van de eigenaar van de pensionstalling waar we sinds een maand staan. Bij mijn huidige instructrice miste ik iets en had ik altijd het idee dat Barbiano oefeningen moest doen waar hij eigenlijk helemaal niet aan toe was.

Ik had al een paar keer met deze jongen gepraat en die vertelde me waar Barbiano's moeilijkheden lagen en gaf me wat tips. Van het 1 kwam het ander en toen heb ik een les afgesproken.

De les was puur op ontspanning vwnw waar Barb dus ontzettend veel moeite mee heeft omdat zijn rugspier te kort is door verkeerd rijden. In het begin zwaaien met zijn hoofd en even ontspannen en dan weer met zijn hoofd omhoog. Op een gegeven moment ging het een stuk beter en bleef hij langer ontspannen naar beneden. Veel overgangen gereden enz. Barbiano ging ook echt al beter lopen. Op het einde van de les zei Ben dat hij niet had verwacht dat Barb zo snel al beter ging lopen. Lovers Hij deed ook zo goed zijn best. Niet meer dat valse krulletje maar een eerlijke aanleuning.

Nu heb ik dus echt instructie gevonden waar ik erg blij mee ben ook voor Barb, dus ga ik stoppen bij die andere want dat werkt helaas niet met elkaar.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:47

Wat leuk voor je zeg! Is wel fijn dat het zo klikt met jullie drieen!! Succes!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:30

Wat goed zeg, ben benieuwd naar je verhalen na de les op langere termijn, gaat vast helemaal super dan!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:14

Wat goed joh! Helaas is je verhaal voor mij maar al te herkenbaar... Ik loop al sinds ik Tjalko heb te klooien met instructeurs en steeds als ik de oplossing gevonden denk te hebben, valt dat toch weer tegen. Niets moeilijker dan een goede instructeur vinden waar je een paar jaar mee voor uit kunt!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:22

he wat leuk!!!nix is zo fijn als goed les hebben!
had je van Jan of Ben les? hun vader geeft geen les meer, of nogwel?

ik heb van hun&ook een keer van Sjef(vader) les gehad bij de club, en vooral Sjef kan heel goed zeggen wat je op een bepaald moment moet doen, op zomerconcoursen is hij er vaak bij, en geeft hij iedereen bruikbare tips

vorig jaar had ik les van Jan bij de club maar die heeft het te druk nu met hun stal en nu geeft alleen Ben nog les, maar dat is echt heel fijn! vanavond mag ik weer Haha!

Ben(en ook jan) gaan steeds meer&beter kijken hoe elk paard weer anders op bep. dingen reageerd en daar passen ze hun manier van lesgeven een beetje aan, toen ze net geslaagd waren voor de instructeurscursus deden ze alles 'volgens t boekje' wat bij mij&Quentin niet altijd goed ging, nu kijken ze beter hoe t paard reageerd en dan helpen ze me echt super!!

ben ook heeeeeeel blij dat Ben 2x per week clubles geeft!

van wie had je eerst les?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:24

haha had weer eens te snel gelezen, je had dus van Ben les! weet precies wat je in je les hebt gedaan!Ben blijft goed aan de basis werken, en dan na een tijdje merk je gewoon dat je paard het snapt en meewerkt en ontspant, en dan heb je echt een supergevoel!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 17:07

Klopt helemaal. Barbiano begint nu zelfs al te 'stofzuigen'. Niet constant maar ik ben echt heel tevreden hij doet zo zijn best. Ik krijg oog zo nu en dan wat tips van Sjef ook erg fijn. Wel alweer commentaar langs de kant gehad. Niet voor mijn oren bedoeld maar toch gehoord. Ik lach ze uit want Barb zal strak veel beter lopen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:34

he ik ga ook maar eens verder zoeken dan in de buurt waar ik mesnen ken want bij mij gaat het ook nie eik. echt fijn voor je dat het nu beter gaat.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:35

he ,echt tof voor je, dat je eindelijk de ware gevonden hebt (instructeur he mensen Haha! ) doe zo verder zou ik zeggen. en hou ons op de hoogte. er zit al veel goede vooruitgang bij. gelukkig dat je verandert bent.
veel succes!