Mountainbikers? Even bellen ajb!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mountainbikers? Even bellen ajb!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:24

Mountainbikers? Even bellen ajb! Of maak in iedergeval duidelijk dat jullie er aankomen....

Bij ons is het heerlijk mountainbiken. Leuke heuvels en fijne kronkelpaadjes. Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen het dus heerlijk vinden om hier wat te rijden.
Maar...je hoort ze bijna niet aankomen en dan pas als ze vlakbij zijn hoor je een "woesh" geluidje en knetter de knetter daar gaat mijn paard in volle vaart naar voren. Het arme beest schrikt zich elke keer een ongeluk (en ik dus ook al is hij snel teug te halen).

Als we ze horen aankomen is er geen enkel probleem. Misschien moet ik eens pamfletten meenemen en die uitdelen aan mountainbikers in het bos? Volgens mij doen ze af en toe juist goedbedoeld hun best om geen herrie te maken maar dat moeten ze dus wel doen.

Iemand ervaring met dit probleempje?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:25

Op de meeste mountainbike's zitten geen bel. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:58

Tessebes schreef:
Op de meeste mountainbike's zitten geen bel. Lips are sealed


Maar de meeste mountainbikers hebben wel stembanden

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:26

Katrien, je kunt ook 'gymnastiekoefeningen' doen op Pablo tijdens je buitenritjes Haha!

Af en toe zijwaarts op 'm zitten, of achterstevoren, of gewoon even je nekspieren trainen en constant naast en achter je kijken. Clown

Lukt best ! Ging met Smokey ook altijd en dat ging prima ! Haha!

Succes !

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:32

Ik herken dit probleem heel goed! En hier in het bos komen ze van links, rechts, voor, achter en gewoon van alle kanten langsgeraced Scheve mond Gelukkig schrikt mijn paardje er niet van Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:02

Van mountainbikers heb ik weinig last. Hier zijn het de hardlopers die zonder enig geluid te maken ineens rechts voorbij komen sprinten. Dan schrik ik me ook steeds een ongeluk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:05

Bij ons op Langevelderslag wordt ook aardig gemountainbiked maar ik heb er totaal geen last van, ook niet als ze stil doen.
Ik denk dat je paard toch een beetje last van aanstelleritus heeft. Een paard hoort een konijn een paar honderd meter verderop al schuifelen, dus denk je echt dat hij die mountainbike nog niet gehoord had? Geloof ik helemaal niks van....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:52

Waarschijnlijk hoort hij ze wel maar hij schrikt zich er echt een ongeluk van. Dat is denk ik geen aanstelleritus, ik voelde 1 keer zijn hart door het zadel heen kloppen, zo hard ging het tekeer. Ze komen echt heel plotseling uit het niets van een heuvel sjezen, gaat heel erg snel.

Als ze gewoon rustigaankomen is er niets aan de hand trouwens of als je ze aan hoort komen omdat ze over takjes heen rijden gaat het ook goed.
het is alleen als ze net van een heuvel afracen, ze zitten dan soms echt bijna op schoot, zo vlak langs komen ze.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:38

hier bij ons komen ze ook altijd ineens keihard langsgeracet, daar verschiet je echt van. En niet alleen ik, starlight vliegt ook gelijk overeind.
Als ze zich laten horen is er helemaal niks aan de hand. Zoveel moeite is dat toch niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:52

Is ook geen moeite, maar waarschijnlijk komen zij daar ook voor een bepaalde mate van rust en willen ze je juist ook zo weinig mogelijk storen. Lief bedoeld dus, alleen zo te lezen toch best wel een probleem(pje) voor verschillende ruiters.
Kleine pamfletjes onder de ruitewissers van auto's met fietsendrager erop misschien?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:54

ja ze bedoelen het misschien ook wel goed, ze willen het paard niet laten schrikken van de bel.
Wat ze niet doorhebben is dat paarden EN ruiters juist meer schrikken van een langsvliegende fietser dan van een belletje.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:05

Tessebes schreef:
Op de meeste mountainbike's zitten geen bel. Lips are sealed


Op de mijne wel .

Alleen kom ik nooit paarden tegen dus hoef hem niet te gebruiken.