fokker van pepeijn op bezoek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

fokker van pepeijn op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 23:15

vandaag kwam de fokker van pepeijn eens een kijkje nemen hoe het met hem is. echt onwijs leuk die verhalen te horen hoe hij vroeger was en hoe zijn moeder is (nu 28). ze vond het ook opvallend dat alle nakomelingen zo ontzettend op elkaar lijken. pepeijn heeft een gelderse vader (laurentz) maar zo toont hij gewoon niet, hij heeft alleen het luxe van zijn moeder (vader watteau). ze wilt graag dat ik pepeijn uitbreng op een wedstrijd, ze heeft graag en predikaat op de merrie Haha!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:31

SuperPepeijn schreef:
ze wilt graag dat ik pepeijn uitbreng op een wedstrijd, ze heeft graag en predikaat op de merrie Haha!



Maar jij wil dat niet toch??
Ik weet wel iemand die het wil doen, toch Pipo Schijnheilig

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:34

SuperPepeijn schreef:
pepeijn heeft een gelderse vader (laurentz) maar zo toont hij gewoon niet, hij heeft alleen het luxe van zijn moeder (vader watteau).


daar ben ik het niet geheel mee eens, ik vind pepeijn heel veel weg hebben van andere laurentz-nakomelingen, zie echt gelijkenis welke dus wel door pappie zijn doorgegeven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:34

Hee wat leuk dat Karin is geweest!!! Ik breng hem rustig uit hoor. Krijg het druk. Wilde stoppen met de wedstrijdsport, maar ben nu al weer zover dat ik er eentje heb die ik in het springen wil uitbrengen, een in de dressuur. En dan pepeijntje nog!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:36

Ja maar Mause............pepeijn is een stuk rijtypischer en beweegt met meer veer dan een gelders paard of dan laurentz.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 23:39

mause, ik weet nog dat ik bij wouter kwam kijken voor bink (hoe is het met hem trouwens?), die had wel de aftekeningen van pepeijn, maar niet zijn bouw hoor.
Pipo schreef:
Wilde stoppen met de wedstrijdsport, maar ben nu al weer zover dat ik er eentje heb die ik in het springen wil uitbrengen, een in de dressuur. En dan pepeijntje nog!!
ach jij hebt tijd zat toch? Tong uitsteken

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:41

Die van Wouter heb ik ook gezien. Die was meer rijpaardtype dan Pepeijn denk ik. Ikkan wel aan pepeijn zien dat hij Gelders is gefokt.
Ik heb pepijn nog nooit zien lopen maar die van Wouter die ging wel heel spectaculaeir door de baan hoor!

Laurentz en Parcival staan toch hier in de buuurt bij mij? Beetje offtopic maar.....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 23:45

nou misschien maar eens een meeting met obsession en laurentz dan Haha!
kan je gelijk beoordelen in hoeverre je vindt dat hij gelders type is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:50

Heb pepeijn nou meerdere keren gezien, maar ik vind hem zeer rijtypisch. Paard kan fijn bewegen, heeft een leuk veertje die je ook redelijk goed apart kan maken met de juiste training. Daarnaast nog eens een zeer werkwillig karakter en hij galoppeert fijn. Paard heeft meer van Watteau dan van Laurentz...........behalve zijn kleur en aftekeningen.

Ik ken weinig paarden die zich zo makkelijk door een vreemde ruiter laten bewerken. En dat terwijl er best wat gevraagd werd. Hij bleef zijn best doen. En liep in korte tijd zeer fijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-03 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:51

SuperPepeijn schreef:
nou misschien maar eens een meeting met obsession en laurentz dan Haha!
kan je gelijk beoordelen in hoeverre je vindt dat hij gelders type is Knipoog


Prima! Neem je Pepeijn mee hierheen?? Rijden we langs Laurentz, hij staat in Epe of Emst toch??

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 00:00

epe dacht ik, maar ik weet niet helemaal zeker hoor.

piep ik zal de complimenten doorgeven aan 'm! Haha! ik ben er i.i.g. heel blij mee! Haha!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 00:09

Pipo schreef:
Paard heeft meer van Watteau dan van Laurentz...........behalve zijn kleur en aftekeningen.



ik bedoelde ook qua aftekening, heb pepeijn nog nooit irl zien bewegen, dus daarin kan ik geen oordeel geven. En ja, die Laurentz van wouter is gaaf, jammer dat ie wat aan de kleinere kant is.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:59

Hee wat gaaf! Wij zijn ook een keertje met Jurga terug gegaan naar haar fokker. Hebben daar ook een halfbroer uit dezelfde moeder gezien, de moeder van Jur was helaas niet meer in hun bezit. Erg gaaf om te zien hoeveel ze op elkaar leken....