omdraaien

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

omdraaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 11:18

wanneer draait een veulen zich om, zodat hij "klaarligt" om eruit te wippen??onze merrie is namelijk af van 19 april en 20 en 21 april had ze het heel moeilijk met staan, lopen, eten, en er was héél veel beweging in haar buik...nu, 27 april is alles rustig, eet ze alles weer op, uiertje van formaat en ligt nog zelden, je ziet het veulen nu enkel nog bewegen als ze drink of heel toevallig...kan het zijn dat het veulen zich gedraaid heeft??en hoelang duurt het dan nog voor ze écht bevalt??ffff ik ben het wachten en waken wel al stilletjes aan zat... Gaaaap

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 11:33

Volgens mijn DA gaat het veulen ongeveer drie weken voor de bevalling draaien. Als dat gebeurt, kan de merrie tekenen vertonen die lijken op een naderende bevalling: strakke uier, soms druppelen, happen naar de buik, liggen en kreunen etc. Dat duurt dan een paar dagen, en dan wordt het weer rustig. Ik heb dit ook meegemaakt met mijn merrie: vertoonde alle tekenen, en trok toen alles terug. Heb het aan de DA gevraagd en die kwam dus met bovenstaand verhaal. Overigens zijn we nu anderhalve week later dan de uitgerekende datum en is er nog steeds geen veulen. Wel is die activiteit nu precies drie weken geleden. Ik ben dus benieuwd, want ik wil dat veulen nu ook wel eens zien!

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 11:56

aneeeee
dan duurt het nog zo lang....... Lips are sealed

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 12:44

ik heb in een boek gelezen dat een veulen helemaal niet draaid, ja pas een paar minuten voor de echte bevalling?
Ik dacht ook altijd dat ze een paar weken van te voren draaien maar blijbaar denken andere daar anders over haha

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 15:56

Uh... ik weet het niet meer...:/

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 16:38

Horse Pleasure schreef:
ik heb in een boek gelezen dat een veulen helemaal niet draaid, ja pas een paar minuten voor de echte bevalling?
Ik dacht ook altijd dat ze een paar weken van te voren draaien maar blijbaar denken andere daar anders over haha


volgens mij gaat het om twee verschillende draaien...de eerste (3 weken voor geboorte is de draai met koppie richting staart). Daarna vlak voor de geboorte draait het veulen zich op zijn buik...dat gebeurt in minder dan een minuut....

Dat staat tenminste in mijn boek Knipoog

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 16:40

zoals ik al zij, er zijn verschillende meningen over.
het zou o zo leuk zijn al sje zelf gewoon zo hup in de buik kon kijken he haha wat doet het veulen nu?????????????????????????????

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 16:43

Horse Pleasure schreef:
zoals ik al zij, er zijn verschillende meningen over.
het zou o zo leuk zijn al sje zelf gewoon zo hup in de buik kon kijken he haha wat doet het veulen nu?????????????????????????????


hahahaha ja dat lijkt me een heel goed plan. Ik wil superman-ogen. Dan hoef ik tenminste niet te waken, terwijl ik omval van de Dromen Slapen Haha!

En dan heb ik het nog goed voor elkaar: caravan naast de stal, camera in de stal en monitor met beeld en geluid vanuit mijn bed te bekijken. Maar toch...het duurt me allemaal te lang hahaha.

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 20:10

Vermoeiend he, die drachtige merries? Slapen

Tasja

Berichten: 202
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: HEERHUGOWAARD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 22:22

ja inderdaad. Tasja had 2.5 week geleden ook net of ze moet bevallen en drupte ook melk en toen was het weer rustig en nu begint ze weer

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 22:23

Mac schreef:
Volgens mijn DA gaat het veulen ongeveer drie weken voor de bevalling draaien. Als dat gebeurt, kan de merrie tekenen vertonen die lijken op een naderende bevalling: strakke uier, soms druppelen, happen naar de buik, liggen en kreunen etc. Dat duurt dan een paar dagen, en dan wordt het weer rustig. Ik heb dit ook meegemaakt met mijn merrie: vertoonde alle tekenen, en trok toen alles terug. Heb het aan de DA gevraagd en die kwam dus met bovenstaand verhaal. Overigens zijn we nu anderhalve week later dan de uitgerekende datum en is er nog steeds geen veulen. Wel is die activiteit nu precies drie weken geleden. Ik ben dus benieuwd, want ik wil dat veulen nu ook wel eens zien!



Goh, dit lijkt verdacht veel op Tasja... Schijnheilig

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:32

Lanna heeft nu twee en een halve week geleden een behoorlijk rare koliek gehad. Leek inderdaad of ze weeen had...veearts bijgeweest heeft iets ingespoten tegen de pijn en sindsdien is er niets meer aan de hand..behalve dan dat ze steeds dikker en dikker wordt.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:19

CSAArabians schreef:
Vermoeiend he, die drachtige merries? Slapen

Zwaar vermoeiend! Maar wel heel leuk om zo intensief met je paard bezig te zijn. Mijn merrie is op dit moment ook zo heerlijk kroelerig Lovers . Ik ga daar natuurlijk meteen op in, want ze was altijd een beetje teruggetrokken. Nu zijn we dus zo ver dat zij aanwijst waar ze graag gekrabbeld zou willen worden en dat ik dat vervolgens voor haar doe ... Verwend nest Haha! !

Wat we al niet doen voor de dames ... en zij ons maar laten wachten Frusty Haha! !!

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 17:37

phoephoephoe!!
maar, na de walletjes onder de ogen, slapelose nachten, klagende mensen over "tjee wat zie jij er moe uit" en Gaaaap sessies
is de beloning wel ERG groot niewaar?? en wat zitten we eigelijk te klagen, onze merries hebben het vast veel lastiger met zoon vriemelding in hun buik