Nog steeds niet, hoelang nog???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Nog steeds niet, hoelang nog???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 19:13

Nou Jo is nog steeds niet bevallen ze eet sinds twee dagen haar voer niet helemaal op en haar kegeltjes veranderen in witte melkdruppeltjes. Haar banden zijn lekker slap,maar nog steeds niets, HOELANG NOG!!! Ik ben zo nieuwsgierig naar het veulen, ik kan haast niet meer wachten Tong uitsteken

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:47

Ik weet hoe erg het is! Vreselijk alles al eris, maar alleen het veulen nog ontbreekt!! Nou veel plezier met het wachten nog, ik ben er gelukkig van af!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 19:50

Ja jij had ook lang genoeg gewacht he? Ben blij dat het goed gaat met de tweeling. Ik kan haast niet wachten tot Jo d'r veulentje er is!!

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:54

Sterkte!!
Hier precies hetzelfde verhaal, Saffier kegelt al 5 dagen ! Verward
Ze staat onder camera toezicht, dus we kunnen haar vanuit huis goed in de gaten houden, maar zelf nog slapen?? ho maar.
Ik ben vreslijk nieuwsgiereg, maar ondertussen ook wel erg moe! Slapen
Er zit niks anders op dan gewoon blijven wachten

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 19:59

Jolynn kegelt nu al ruim twee weken. Elke dag gebeurd er weer iets zodat we denken: vannacht zal het wel komen, maar helaas......

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 20:06

Voor ons is 5 dagen kegelen van Saffier iets geheel nieuws.
Dit word haar vierde veulen, en tot dusver was het bij haar altijd zo: als ze begon te kegelen dan was het veulen er ook binnen een dag!
Nu dus niet!
En bij elke zucht die we via de monitor van haar horen denken wij: Yes! komt ie.
Mooi niet dus, blijkt mevrouw even een tukkie te gaan doen Verward
Zij wel! Lips are sealed

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 20:41

Ooooo, wat is het dan dubbel spannend voor jullie. Voor Jo is het haar eerste veulen dus ik heb niets om mee te vergelijken alleen ervaringen van anderen en alles uit de boekjes. Maar ja Jo is een paard die bijna niets volgens het boekje doet Hihihi!! Succes!

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 20:43

Tja, ik zit ook al 2 weken met de camera naast m'n bed...... Karanda was 16 april 11 maand drachtig, maar omdat ze de vorige keer erg 'ontijdig' een veulen heeft gekregen, zijn we nu extra allert. Ze liet toen helemaal niets zien (bijna zelfs geen uier), dus ik ben op alles voorbereid. Van mij mag ze 't vannacht wel doen.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 20:45

Ik zeg ook elke avond tegen Brigitte (mede eigenaar van Jo) tot vannacht he. Ja je moet toch positief blijven he?

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 20:49

Jij ook heel veel succes !!
Zeker zo'n eerste keer is toch wel heel erg spannend !
Laat even weten wanneer het geboren is.
Zo mooi, zo'n veulentje !
En als alles goed gaat en moeder en kind happy en gezond zijn,
Slapen Dromen Slapen Dromen Slapen Dromen Slapen

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 20:56

Dat is op het moment het belangrijkste als het maar goed gaat en gezond is, daarvoor wil ik nog wel een paar dagen stressen hoor!! Enne natuurlijk laat ik het weten wanneet w..... er is!!

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:51

Heb vannacht weer de halve nacht wakker gelegen. Mevrouw was aan het spoken... andere dieren maken een nestje, maar Karanda eet d'r nestje op - box half leeggegeten vanmorgen. Om ongeveer 3 uur draaide ze zich twee keer heel snel om, trapte onder d'r buik... toe maar wijffie, dacht ik! Nou niks dus. Een diepe zucht en dat was het. Nou ja, iedere dag komt het dichterbij, dat is zeker.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:06

Erg he? Mijn merrie is nu ook al ruim anderhalve week overtijd. Een paar weken geleden vertoonde ze meer tekenen van een naderende bevalling dan nu. Hoewel ze elke nacht wel een half uurtje luid kreunend op de grond ligt. De eerste keer dat ze dat deed schrok ik me suf, maar nu ben ik er wel aan gewend. Normaal gesproken slaapt ze ook languit op haar zij, maar dat ligt nu natuurlijk helemaal niet lekker met zo'n toeter Scheve mond ... dus dan staat ze maar weer op.

Van mij mag het ook wel komen hoor, want ik loop nu een beetje op mijn tandvlees Gaaaap ...

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:50

Weer een nachtje verder......kreunen op de grond, dat doet Karanda ook. En het veulen beweegt dan bij het leven, die ligt ook niet lekker!! Maar we laten alles gewoon lekker zitten, laat die baas maar weer waken, doet die ook eens een keer wat!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:49

Helaas is jolynn bevallen en het veulen was zo groot dat tie er niet heel uitkon,helaas was tie al dood Verdrietig