Mijn twee binken worden steeds sterker :D (fotos)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 20:01

Wist je dat de eerste 48 uur het meest kritiek zijn, en dat eens ze de 78 uur voorbijgaan de kans groot is dat ze blijven leven? Volgens mij heb je een dubbelspan hoor ... eentje met een grote en eentje met een kleiner kolletje!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.



sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:29

Hoe overschakelen (of poging tot) ... zet je veulen bij de merrie waar hij hoort te staan. Probeer hem aan de speen te hangen of breng hem er zo dicht mogelijk bij, en geef 'm dan de fles. Maar telkens opnieuw de kleine bij mams zetten waar ie moet zijn. De moeder gaat 'm meer aanvaarden en hij zal wel ineens de link leggen als hij honger of dorst krijgt en je er niet bent met een fles! Zolang mams hem niet wegslaat lukt dit meestal wel. (Ik heb al een paar jonge veulens en adoptiemamie's samen gebracht ... beetje ervaring). Gaat het veulen bij jou zoeken of loopt ie van mams weg, kan je proberen met een kledingstuk tussen een longeersingel om je merrie te bevestigen zodat de geur van jou er "bijzit". Verder kan je je veulen de smaak van honing leren kennen door hem op je vinger te laten zuigen en de moeder haar speen tevens met honing smeren. Alle kans dat ie gaat aflikken en de meeste merrie's hun melk schiet dan toe.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 17:40

Ze komen er wel, ze zien er al stukken beter uit en bewegen al makkelijker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Freekfuchs, Iccc, Mark0919, mooney en 53 bezoekers