Baduh eindelijk op de foto laten zetten, slik

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Baduh eindelijk op de foto laten zetten, slik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 17:33

Ben toch met Baduh naar Krommerijnstreek gegaan om zijn linker voorbeen te laten bekijken, omdat hij last had van die pees.
Hij liep al een paard dagen weer goed, maar toen ik hem op de kliniek op het harde moest longeren ging het weer helemaal mis. Ook de buigproef was niet goed, maar vreemd genoeg rechts! Links liep hij heel goed.
De vee-arts liet het woord "hoefkatrol-foto's" vallen en toen kneep ik 'm echt. Voordat hij foto's ging nemen hadden we al ontdekt dat er op de rechter pees een groot oud litteken zat, vermoedelijk van een vroegere, zware blessure.
De foto's waren super, kon niet beter voor een 14-jarig paard, maar dat stelde ons dus wel voor een raadsel.
Nog steeds weten we niet precies wat er aan de hand is. De pezen zijn goed,de botten ook, de gewrichten zien er prima uit. Omdat hij een nogal zwaar verleden heeft is het zeer hoogstwaarschijnlijk een deel slijtage. Ook bleken zijn hoeven veel te kort, waardoor na het grondig schoonmaken bleek dat linksvoor een ader aan de oppervlakte van de straal zat. Verklaarde ook weer een groot deel.
Morgen krijgt hij in ieder geval speciaal beslag met zooltjes, zodat de druk vermindert. Heb er wel het vertrouwen in dat dat goed gaat komen.
Alleen het betere springwerk zit er niet meer in. Jammer, maar helaas. Het is geen groot offer voor mij, Baduh mag geen pijn hebben omdat ik zo nodig iets wil doen. We vermaken ons wel!

Iedereen bedankt voor alle tips, ook in de topics in Medisch. Heb ik heel veel aan gehad. Tnx, tnx, tnx!

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:21

Ik hoop voor je dat Baduh met speciaal beslag weer goed loopt en dat die korte hoeven er de oorzaak van waren dat hij niet lekker liep.
Gelukkig dat de foto's er goed uit zagen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:24

Hè, best een opluchting, of niet?
Je klinkt in ieder geval heel positief Lachen
Veel plezier nog met je best gezonde paardje Knipoog

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 18:36

Al kon ie alleen nog in het weiland dartelen, dan heb ik nog plezier van hem. Heb echt staan huilen toen ik hoefkatrol hoorde, ben blij dat dat het niet is. Ik ben heel erg dankbaar voor mijn paardje, het is zo'n geweldig lief beessie.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:36

Ik hoop voor je dat het beslag met de zooltjes goed werkt! Fijn dat je nu ook weet dat het niet aan z'n pezen enz. ligt! Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:49

Goed van je dat je zo positief blijft !
Uit je verhaal is heel duidelijk op te maken dat je echt heel dol bent op je paard, in voor- en tegenspoed, wat is er nou mooier ?
Ook al zit het soms wat tegen, jullie komen er samen wel uit !
Veel beterschap voor je paardje !

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:34

Ik heb de andere topic over je paard niet gevolgd, maar heb ongeveer hetzelfde meegemaakt - ook goed op de foto's, maar toch af en toe wat kreupel. Wij hebben gelukkig nog een aantal jaren lekker kunnen doorrijden. Af en toe (op advies van de DA) met pijnstillers, omdat ze van stilstaan slechter werd. De hoefsmid heeft d'r op egg bars gezet, daar voelde ze zich goed bij.
Ik hoop dat het bij jou ook nog een hele tijd goed gaat, om heel eerlijk te zijn vond ik het ook wel een relaxte periode - ik mocht geen wedstrijden meer met d'r rijden, dus lekker veel naar buiten. Heel ontspannen, het hoefde allemaal niet meer zo, het is een dierbare tijd om terug te kijken.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 09:38

De zooltjes doen hun werk, en ik heb gelijk de knoop doorgehakt en een heerlijk Daaleman-zadel gekocht, 2e hands, dus al soepel, en met brede kussens zodat zijn rug ontlast wordt. Gister dus weer voor het eerst gereden, en het voelde eindelijk weer goed. Die zooltjes zijn geen gezicht (want; knal turquoise Haha! ) maar het ouderwetse hoefijzer-geklak vind ik wel erg romantisch klinken. En Baduh vindt het ook wel goed, hij heeft een uur lang helemaal stil gestaan tijdens het beslaan. Baduh is gewoon een bikkel! En inderdaad, de druk dat je misschien toch nog een keer een wedstrijd met hem wilt doen is er niet meer. Dressuur zou hij absoluut nog aankunnen, dus misschien dat ik hem nog eens kan showen in een B-proefje. Knipoog En als ie over een jaar niet meer bereden kan worden, zoeken we een superweiland en zetten hem daar zo vaak mogelijk in, met een vriendinnetje natuurlijk.