Val je vaak van je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Val je vaak van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 22:14

Ja ik dus wel regelmatig. Zoals gisteren ik wilde rechts en meneer nam een sprong naar links. Daar lag ik dus in het zand Boos! .

Beter dan de laatste keer toen viel ik met mijn gat op het beton, had ik een paar mooie blauwe plekken op mijn billen Schijnheilig .

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:16

Ik eigenlijk niet. Ik rijd maar wel 1 keer in de week maar het is ruim een jaar geleden dat ik ben gevallen * klopt nu op hout * In de 6,67 jaar dat ik nu rijd ben ik maar 6 keer gevallen.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:19

Ik ben 1 keer van Sher afgevallen, ik heb haar nu ruim een half jaar. In alle tijd dat ik rijd (9 jaar) ben ik er 5 keer afgevallen. Valt best mee toch?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:31

Ik ben nog nooit van Bud afgevallen *knock on wood*
In de tijd dat ik rijd (12 jaar) is het niet te tellen hoe vaak ik ben gevallen *LOL*

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:33

In bijna 11 jaar met Bill, ben ik er een keer of 10 afgevallen. Het laatste was in de zomer, toen hij schrok van een geit toen ik zonder zadel reed. Dat was geloof ik 2 of 3 x afgelopen zomer. Mijn paard is zo'n held als het om geiten gaat

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:34

Ik ben pas 1x van [**] af gevallen *klopt ook op hout* Haha!...Toen wilde ik met mn domme kop gaan springen en het was glad in de wei dus lagen we allebei op het gezicht. Frusty Verdrietig
Gelukkig allebei niets aan overgehouden!
Val zowieso niet zo heel vaak...Ik denk ik totaal ong 9 keer (van de 9 jaar ong..). 1x per jaar. Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:44

Oww ik heb er zoo vaak afgelegen...ben ergens opgehouden met tellen Haha!

Van Magic heb ik 2x afgelegen. 1x omdat ze struikelde en voorover ging, de tweede keer door een heel banketstaaf bokje Bloos
Dit is gebeurd toen Magic 3 jaar was. Sinds dien niet mee, zelf niet bijna.

Oh ow, dit is vragen om problemen Clown

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:49

Ik ben er zo vaak afgevallen dat ik de tel ben kwijt geraakt, maar om nou de laatste keer te kunnen herrineren, ik zou het niet meer weten is lang geleden.
*klopt ook op hout*

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:53

van me shettie ben ik al zo vaak gevallen dat ik t niej meer bij kan houden. Die maakt echt irritante bochten als ie aan het crossen is. Van mijn verzorgpony die ik nu ruim een jaar doe ben ik 1 keer gevallen met springen, toen hij weigerde en daarna een hoge bok gaf en van mijn verzorghaf ben ik ook 1 keer gevallen met een scherpe bocht...

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:53

Niet van mijn paard, wel met paard... Knipoog
Van de pony die ik op het moment rijd ben ik nog maar een keer afgevallen. Nou ja, eigenlijk vielen we samen.
Lips are sealed Dat was op de zandverstuiving, we gingen knoerdhard, gewoon over een goed stuk zand, maar Trix vond het nodig haar benen verkeerd neer te zetten en toen lagen we daar op de zandverstuiving. Schijnheilig
We hebben er niks aan overgehouden maar het was toch wel eng hoor, we hadden net zo goed onze nek kunnen breken ofzo.
Ben ook al eens samen met een pony over een surfplank gevallen. Ik was al halverwege de sprong, maar de pony wilde niet mee en omdat ik dus al bezig was zeg maar met de sprong gingen we samen plat. Scheve mond
Als ik alle vallen van die tijd mee ga rekenen kom ik op 4 keer per maand denk ik. *LOL*

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:04

euhm in de 2 jaar en 4 maanden dat ik nu rij, ben ik...
euhm, 6 keer gevallen geloof ik...
Van Tos ben ik sinds 1 april vorig jaar niet meer gedonderd...
}> niet dat Tos nu geen pogingen meer doet, maar ik klem mezelf in het zadel, en blijf nu voort wel zitten Knipoog

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:08

*klop klop*

Gelukkig val ik niet vaak, anderhalf jaar geleden voor het laatst
toen Jaike dacht dat ze een rodeoknol was

Volgens mijn instructrice zou het beter voor mij zijn als ik wat
vaker val want ik ben bang om te vallen Bloos

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:22

Ppfff....van Par kan ik gelukkig nog neit afgevallen.
Kan ook neit want ik zit er nog niet op.

Maar mijn vorige paard..hou op schei uit....mijn record is drie keer in een lesuur.
Ik was er op een gegeven mometn zo aangewend dat ik als ik er half naast hing mezelf maar gewoon opzij liet glijden en er opnieuw opstapte....

Ach ze deedt het nooit tijdens wedstrijden en ze was gewoon een bengel, maar ze ging wel altijd netjes stil staana ls ze doorhad dat ik ging vallen..dus ben nog nooit in vliegende vaart gevallen Haha!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:35

Ik val niet zo heel vaak, maar als ik val dan val ik ook hard Haha! In de laatste acht jaar ben ik: 1 keer van marion gevallen, met mijn hoofd op een betonnen muurtje Scheve mond 10 keer van Truus, waarvan 8 keer op het strand en 1 keer in de zee Tong uitsteken en 1 keer in het industrieterrein omdat mevrouw opeens vond dat ze gras moest eten en viel....beschermde mijn hoofd met mijn hand en kwam daarmee door een stalen buis (vingertop eraf)...maar ik had dus echt vet geluk gehad. Ben 1 keer recentelijk van Vinessa afgevallen, omdat ik werd ingesloten door een bus en die vent vond dat het nodig was om nog even bij te gassen en van Brechje nog niet afgevallen (*klop klop klop*) Dus eigenlijk valt het nog redelijk mee....best netjes, want alle keren was zonder zadel Tong uitsteken

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 00:02

ik wil der niet over praten Tong uitsteken vorige keer dat ik zei dat ik lang niet was gevallen lag ik de dag erna in het zand..... van okkie ben ik nog nooit gevallen tot nu toe iig... de laatste keer was van de zomer met een paard inrijden....mjwhh

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:16

Nou, in al die jaren wil ik niet meer weten hoe vaak ik in een hindernis heb gelegen, zand heb mogen happen of letterlijk en figuurlijk ben gelanceerd. De laatste keer was in ieder geval een lancering van diverse meters. Nooit geweten dat je zover kon komen zonder vleugels Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:20

Ik krijg 1 keer in de week les en ben er 1 keer afgevallen, dit kwam doordat mijn paard schok van een geluid en ik er vanuit ging dat ze vooruit ging, ging ze links af. Heb gisteren voor het eerst gesprongen en toen heb ik wel twee keer op haar nek gelegen i.p.v in het zadel

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:47

nou ik rijd zon 5 keer in de week en me paard schikt nog wel es ergens van, steigert of bokt gemeen maar met zadel lig ik er echt nooit af!!
alleen zonder zadel als e alleen al een bocht naar links maakt dan lig ik er naast hihi
groetjes marjolein

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:59

Ik was er een hele tijd niet af gevallen (bijna een jaar ofzo) maar 2 weekjes geleden ben ik er dus weer afgevallen, was best pijnlijk..
Toen ik op wilde stappen en dus nét in het zadel zat, vond meneer het ontzettend grappig om er keihard vandoor te gaan, waardoor ik er aan de andere kant afkukelde Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:11

Ik niet, de laatste keer dat ik viel was 2 jaar terug *afkloppen* Haha!
Ik rij nou voor het 6e jaar en ben er *ff tellen*
3 keer afgevallen en 1x van der nek gegleden Haha!

1e keer was toen ik voor het eerst zonder zadel ging rijden. Gaby zei nog nou iedereen is eraf gevallen behalve jij, hup ze was nog niet klaar met vertellen of daar lag ik (was me laatste rondje galop, daarna zou ik gaan uitstappen)

Tweede keer reed ik zonder zadel en ging ze opeens naar het gras rennen en eten, toen gleed ik van der nek

Derde keer was ze al fit en schrik achtig, dus ik was aan het uistappen en moest nog 5 meter lopen en dan was ik bij stal, dus geef der langere teugel, draait ze echt heeel scherp om, daar lag ik.

En de laatste keer was tijdens een buiten rit op een grasveldje toen draaide ze ook scherp om

Ze kan zo onwijs een scherpe draai maken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:21

Ik ben in die zeven jaar dat ik nu paardrijd best vaak gelanceerd ja. Nu gaat het steeds beter. Laatste keer was tijdens Lunterenrit part two Bloos.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:25

Dat valt eigenlijk best mee. Vorig jaar in Ermelo (crosstraining) ben ik voor de eerste keer van Imker afgezeild, daarna is het nog een keer of 3 gebeurd. Iedere keer was het met springen/crossen.
Nu dus een keer of 4 in iets meer dan twee jaar.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:28

Lanceren was bij mij ook alleen met springen. Laatste keer was omdat iemand in de weg stond achter een hindernis.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:37

ik wil er geen gewoonte van maken om af te stijgen op onelegante wijze, maar ik heb laatst ook weer een keer zand moeten happen.

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:41

Ik val ook gelukkig niet vaak, ben in totaal 5 keer van een paard afgevallen in me hele leven. Ben 3 keer van de bruine afgevallen en 1 keer van Capriola afgegleden, heb ik me zelf maar laten vallen omdat ik niet meer terug in het zadel kon komen na een wegrengalop en 1 keer ben ik er echt heel goed vanaf gevallen, ik paste 2 weken op een KWPN'er van een vriendin en die gooide me er zo goed af dat ik 3 weken niet kon lopen en nu nog steeds soms last heb van me rug doordat er een aantal wervels verschoven zijn! Vroeger als klein meisje ben ik eigenlijk nooit gevallen! Dus mijn score van 5 vind ik nog wel meevallen in de +/- 14 jaar dat ik rij.