lichte hersenschudding door zeer braaf paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

lichte hersenschudding door zeer braaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 20:34

Haha! NOT Tong uitsteken

ik ging gister even lekker rijden. was eergister lekker naar het bos geweest en gister even fijn dressuur gereden. was wat bezig met de schouderbinnenwaarts en travers. Clown maar tobias heeft met een kant wat moeite daarmee. dus meneer ging fel in verzet. ging rechtovereind staan. en sloeg zijn hoofd naar achteren.....auuuuuuuu......kopstoot!!!!!! Huilen jemig wat een hardhoofd heeft meneer. mijn reactie was dat ik hem meteen een rotschop gaf, en hij sprong de lucht door en vloog naar het andere kant van het veld
de idioot. dat veld waar ik reed is dik 400 meter lang. nou dan weet je het wel! en te crossen! aan het eind de remmen erop. oh wat was ik boos!!!!maar oke, ben maar ff afgestapt en heb eerst een potje lopen janken en zo'n 10 minuten in het gras gelegen!

en dan moet je tobias zien.....ZO ONSCHULDIG... Vork kon echt niet kwaad op hem zijn..., had ook weinig zin meer. hij heeft het intussen wel gemerkt dat dat niet de bedoeling was! naja ik weer opgestapt. nog ff dressuurmatig een rondje gereden en toen naar huis gegaan!

en ik barst nu van de koppijn.....en soms ook duizelig en misselijk!
en iedereen thuis maar zeggen(geen paardenfamilie he!?) dat ie maar snel weg moet....... Slapen nou dacht het niet, tis en blijft een schat Lovers

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 20:40

ik hoop dat je hersenschudding snel over gaat!!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 21:30

AHHHH, zucht. Monsters ook.
Ik had gister ook zo'n aanvaring met Den. Ik was met 2 meiden merries naar het land aan het brengen en hoor in eens wat achter me. Dennis vloog achter ons aan over de weg. Ik die meiden zeggen dat ze maar gewoon door moesten lopen en ik Dennis wel zou vangen. Ik d'r voor staan, meneer niet stoppen. Ik z'n voorpuk proberen te pakken, mis. Ik maar om z'n nek springen, meneer nogsteeds niet stoppen. Ik lang uit op het asfalt, meneer naar de merries. Het hele zootje eerst maar het land op en het hek dicht zodat de boel de weg niet meer op kon. En toen kon ik dat watje gewoon weer pakken, niets aan de hand. Maar ben vandaag wel helemaal blauw, onwijs stijf en barst van de spierpijn.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 07:44

Ouch, week van de ongelukken?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:24

Dat kun je idd wel zeggen Arno. Ik maak er maar maand van de ongelukken van. Ik heb binnen een week ook al een paar kleine ongelukjes gehad. Geplet tussen een paard en een boxwand, kopstoot die ik nu nog voel aan mijn wenkbrauw, paard die zijn kop stoot tegen een boxsluiting en gehecht moest worden, nu mijn jaarling weer een wond middenop d'r hoofd (gelukkig niet bloedend).... Schiet niet op.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:11

hmm, nee, dat schiet inderdaad niet echt op Verward Nou, zal ik die dreun van vorige week dan ook maar eerlijk opbiechten Haha! Paard schrok van iets terwijl ik wilde opstijgen. Vervolgens maakte hij een rare beweging en gaf mij per ongeluk een tik in m'n zij. Hij schrok er zelf gelukkig ook van.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:19

Dat ze zelf schrikken helpt idd wel iets. Die ongelukjes met mij afgelopen week (er was er nog een, maar mijn geheugen laat me weer eens ind e steek) schrok ik meer van dan het paard zelf. Het was ook steeds een ander paard.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:24

De periode van iedere keer weer verschillende paarden rijden heb ik nu sinds een jaar achter me liggen. Op zich wel prettig, nu kan ik me bezig houden met m'n eigen paarden i.p.v. de paarden van anderen rijden. Maar ja, aan de andere kant vond ik het ook heerlijk om andere paarden te rijden, je leert er nl. best veel van.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:55

Jaaaaaaaaaaaaah hoor, hier weer een paard in de kreukels... het zit niet mee deze maand. We hadden twee paarden die niet samen gingen uit elkaar gehaald en opa had ze dus weer bij elkaar gezet. Ik zie ze dus op een gegeven moment weer achter mekaar aanjakkeren en amm en ik vlogen naar buiten. Op een gegeven moment was er ruimte dus trok mam het tussenhek dicht, vliegt de een toch door, zo over dat hek heen. Allemaal wonden en hij kreupelt. Gatverdamme, hier baal ik echt enorm van. Stomme opa ook!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:06

Aaargh, hoe bedoel je, een rampen periode.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:28

Ik heb de schrik in mijn schoenen staan.... We wachten nu op de DA. Zit een winkelhaak en een wat diepere wond.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:48

Jemig!!! Kan me voorstellen dat je bent geschrokken! Had er op de vorige manege 1 die zonodig z'n koppie door een gat in een muur moest steken. Die schrok vervolgens van de pony die achter de muur stond en trok van schrik z'n koppie weer terug. Je raadt het al, winkelhaak in z'n wang, vel hing erbij. DA heeft het vervolgens weer netjes kunnen hechten.
Beterschap met je paardje joh!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:38

jeetje wat een ongelukken jah weer nou zal ik dan ook nog maar ff ik was er zlef niet bij maar het was op een bosrit maandag!er reden ook mensen mee die niet konden rijden en op een wild paard en ook nog eens zoner cap en er was zo een over een fietser heengeloopen.....jeetje daarom ben ik dus voor een cap en tja mensen die niet kunnen rijden niet meelate gaan op zo'n rit misshcien volgend jaar alleen mensen die een ruiterbewijs hebben?

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:41

Rijden er inderdaad nog teveel zonder cap buiten

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:23

j dat zag ik dus ook op die rit door de bossen maar het viel me op dat er nu wel meer met cap rijden sinds de casco er is je merkt niet eens meer dat je m op hebt en ventilerd goed waardoor je geen zweetkop krijgt

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:29

De meeste die ik bij mij in de buurt zonder cap zie rijden, zijn voornamelijk meiden die een paard of pony bij een boer hebben staan. En dan het liefst zonder zadel naar buiten natuurlijk.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:40

Het nare is dat het paard met de wond in zijn hoofd en het paard wat over het hek vloog, beide pensionpaarden zijn. Zijn niet eens die van mezelf. Paardje is op twee plekken goed bij elkaar geniet en gehecht, hopen dat het goedkomt.

Binnen een week, drie keer DA, een keer voor geboorte, dus positief, twee keer voor hechten.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:42

bah

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:44

Jurga schreef:
Het nare is dat het paard met de wond in zijn hoofd en het paard wat over het hek vloog, beide pensionpaarden zijn. Zijn niet eens die van mezelf. Paardje is op twee plekken goed bij elkaar geniet en gehecht, hopen dat het goedkomt.

Binnen een week, drie keer DA, een keer voor geboorte, dus positief, twee keer voor hechten.

Het zit jullie niet mee daar. Sterkte gewenst! Ach gut

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:48

Ging net ook het veulen onderuit in de stalgang.... Domme uk *LOL*. Maar ja, dat gebeurd wel vaker Haha!. Komt wel goed, ik vind het alleen erg vervelend voor de eigenaren. Dat oog valt nog wel mee, maar die pony van vanmiddag... jakkes....

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:53

Veulens kunnen inderdaad ook lekker lomp zijn. Laatst werd een merrie met veulen even losgelaten. De binnenhal ligt echter hoger dan de straat. Vervolgens huppelt dat veulen naar voren en had even geen erg in het hoogteverschil. Duikt ie zo met z'n snufferd in het zand Haha!