Weer bij Karnat wezen kijken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Weer bij Karnat wezen kijken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 04:45

Kan niet slapen, vandaar het late tijdstip! Misschien krijg ik hierdoor een beetje slaap Slapen

Gisteren zijn we dus om kwart voor 1 vertrokken. We moesten helemaal naar Zeeland, tegen Belgie aan, dus het was ongeveer 1 uur en 3 kwartier rijden. Lekker met de ramen open, want het was heerlijk weer. Totdat we vlakbij Terneuzen waren, toen was het ineens bewolkt! Maar al snel, toen we aankwamen kwam het zonnetje weer tevoorschijn. Al snel werden we door de (oude) eigenaars begroet. Snel liepen we naar binnen, en ja hoor, daar stond hij: onze lieve Karnat! (nu wisten we al in welke boxs hij stond, dus dat scheelde heel veel Tong uitsteken ). Snel pakte we hem uit zijn boxs en zijn we lekker buiten gaan staan. Ik had mijn poetsspullen meegenomen, dus ik was hem al lekker snel aan het borstelen. Veel viel er niet te borstelen trouwens, omdat hij al bijna niet meer verhaart (zo goed als niet). Hij vond het dit keer lekker (vorige keer zat hij een beetje te mieren, maar toen was iedereen een beetje zenuwachtig en gespannen). Lekker ruiken aan de borstels, en borstelen maar! Hij was heel erg nieuwsgierig en kwam ook vaak ff kijken hoe ik het deed. Ondertussen deed de vriendin van a.s. eigenaar lekker zijn staart uitpluizen. Jullie zullen wel zien op de foto's die komen, dat hij een mega mooie staart heeft Kwijl ) De baby doekjes voor zijn neus vond hij nog een beetje eng, maar ik ga met mega geduld als hij hier is laten wennen aan die lekker ruikende doekjes Haha! . Hierna mocht hij naar binnen om te eten, terwijl wij in de zon heerlijk genoten van een drankje en een hapje. Soms was de zon ineens ver te zoeken en ging het hard waaien. Gelukkig had Daantje gedacht om een trui mee te nemen! Ik had mijn spullen buiten de stallen laten liggen en ik had ineens een paar mieren in mijn trui zitten. Deze heb ik dus heel grondig bekeken, wou geen ongenodigde gasten in mijn trui rondlopen! Nadat we lekker hadden gekletst gingen we dus Karnat opzadelen. Het ging een beetje spetteren.. als dat maar niet gaat doorzetten (ze hebben alleen een buitenbak en Daantje had die dag niet haar regenjas meegenomen!)! Gelukkig bleef het maar bij een paar spatjes en de nieuwe eigenaar ging op hem rijden. Nu is Karnat gewend om maar 15 minuten te rijden (wat wij wel gaan verbeteren hoor). Dus toen de nieuwe eigenaar klaar was met rijden (stap, draf en galopje) had ik zo van: ja maar dat ga ik niet doen! Hij was best al moe.. Dus ik besloot hem lekker uit te stappen. Het was wel even moeilijk om op te stijgen, want Karnat is best wel groot voor mijn 1.68 (hij is 1.75 stokmaat). Eenmaal opgestegen, liep hij dit keer lekker voorwaarts en tot mijn grote verbazing ook gelijk aan de teugel! Wat krijgiemenou? Verward
Ik hoefde eigenlijk niks te doen en huppa, daar ging hij! Ik zal er wel raar op gezeten hebben, want ik zat de hele tijd verbaast te kijken! Ik wou hem ook op een of andere manier op de hoefslag krijgen, maar toen liep hij schouderbinnenwaarts, zo verbaast was ik Knipoog .
Hij reageert zo goed, zo makkelijk.. het is zo anders dan de manege paarden bij ons op de manege.. Op een gegeven moment gaf ik hem dus lange teugel.. maar ik stond elke keer ff stil bij het hek, om te praten.. op een gegeven moment stopte hij daar zelf.. oke, hij gaat een loopje nemen met mij! Dus ik snel been eraan, en zoef.. hij liep bij mij ineens lekker voorwaarts (Don't mess with Daantje!)! Ik vond het daarna wel allemaal goed zo en ben ik afgestapt. Hij had weer goed gelopen voor vandaag. We hebben het buiten neergezet en de aanstaande eigenaar heeft hem toen nog geborsteld. Karnat was het toen het een beetje zat en zat een beetje te mieren. Toen hij eenmaal lekker schoon was hebben we hem weer in zijn stal gezet. Naderhand kregen we weer een drankje en een hapje, en toen zijn we half 6 weer richting Rotterdam gereden. Af en toe een kleine file, maar om half 8 was ik al afgezet, dus maar bij elkaar een kwatiertje vertraging.

Ik had het erg naar mijn zin, en zie er erg naar uit om Karnat te verzorgen en met hem te werken. Hij is zeer voorwaarts en wil graag voor je werken. Wel moet je met rijden consequent zijn anders gaat hij zijn eigen weg..

Ben echt helemaal verliefd op hem Lovers
Hij is zo lief!

Foto's volgen snel!

Groetjes
Danielle Dromen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:34

Als ik het goed begrijp wordt Karnat je nieuwe verzorgpaard? Leuk, hoor!

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 07:38


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:17

Leuk dat je nu al zo enthousiast bent! Veel plezier met hem!

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 18:21