hoe hebben jullie je paard uitgekozen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 09:03

Ik twijfelde of ik een paard zou kopen. Ik reed pas 1 jaar, maar was wel 4 a 5 x per week op de manege te vinden. Toen vroeg mijn instructeur of ik een maand een paard wilde verzorgen. Toen ik haar zag vond ik haar meteen mooi al was ze achteraf gezien best wel mager en dof van kleur (maar zoveel kennis had ik toen nog niet). Na twee weken bleek dat ze te koop was (oh wat toevallig...) en heb ik haar gekocht na een klinische en rontgenologische keuring.

Dit is absoluut een slechte manier om een paard te kopen, want je bent al verliefd voor je het weet.

Maar ik ben hartstikke gek op haar. Ik weet wel dat als ik ooit een ander paard moet kopen dat ik dan wel bepaalde eisen stel. Zoals Zep ook al zei: je koopt maar 1 x een paard omdat je er meteen gek op bent.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Anja_Joost, Charlie_, jitskenienke, lindo, Mizsz_Kitty, Rijsa, sterregoud, Vitas, zoedeloe en 31 bezoekers