Magic dik been..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Magic dik been..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 17:21

Laatste tijd had ik met rijden een beetje een dipje. Ben me daarom iets meer met longeren, losgooien en wandelen bezig gaan houden. En liet mijn zus lekker rijden Lachen

Uiteindelijk kwam in mijn les wel weer naar voren waarom het wat minder ging en kon daarmee weer aan het werk. De eerste keer na de les ging het gelijk echt super. De week ervoor liep ze als een kip zonder kop door de bak te denderen (en ik heb toch echt geen jonkie meer). Maar na de les was ze echt super braaf Lovers

Dus vandaag had ik vandaag weer eens zin om lekker te gaan rijden, heeft ze een dik voorbeen Boos!
Ik heb haar nog even op het harde laten lopen, maar ze was toch echt onregelmatig.
Dus...in de stapmolen en been afgespoten. Natuurlijk ook nog wel even gepoetst.

Kan ik weer niet rijden
Waarschijnlijk heeft ze gisteren haar been verzwikt met losgooien en het zal morgen ook wel al zo goed als weg zijn. Maar toch wel jammer...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:51

aaaaaaaaaah... genoeg medelijden, of moet er nog een aaaaaaaaaaaaah bij???

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 19:22

Shiloh schreef:
aaaaaaaaaah... genoeg medelijden, of moet er nog een aaaaaaaaaaaaah bij???


Is dat alles?
Er mag nog wel een aaaaaaaah bij!! Knipoog

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:26

een dik been kan van vanalles zijn.was het wat verkleind na het stappen.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh, wat jammer Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 19:31

Oh ja het was na het stappen zeker minder!
Ze is gisteren los geweest, dus weet denk ik wel waar het aan ligt. Ach maak me er niet druk om.

Maar dat maakt Magic en mijn nog wel zielig! Huilen Tong uitsteken

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 04:59

Als het na het stappen minder wordt, zou ik haar daarna even goed met koud water afspuiten. Minstens 10 minuten. Koelen doet wonderen.
De kraan op de knie richgeten zodat het water over het dikke gedeelte heenloopt. Ik heb geleerd dat je zo het beste koelt.
En als het blijf evt een paar eagen in de groene leem.
Arme Magic, het zit haar (en julli ook niet mee he?)
Waar is het precies dik?
Groetjes laura

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:06

Een coolpack meebandageren en haar zo in de molen zetten helpt ook erg goed.
Voortaan maar een beetje voorzichtiger zijn met het losgooien, daar gebeuren zo veel ongelukken mee.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 13:05

Citaat:
Als het na het stappen minder wordt, zou ik haar daarna even goed met koud water afspuiten. Minstens 10 minuten. Koelen doet wonderen.


Heb ik gedaan, ben ik nu een grote meid? Knipoog

Citaat:
Waar is het precies dik?

Bij haar koot, op de ballen van de voet, linksvoor aan de binnenkant. Verder had ze geen wondjes, niks.

Citaat:
Voortaan maar een beetje voorzichtiger zijn met het losgooien, daar gebeuren zo veel ongelukken mee.


Ja ik weet het, maar als ik iets belangrijk vind is dat ze toch wel even los kan lopen. En ze had (eer-)gisteren nog niet eens zo raar gedaan Lachen
Ik was haar eigenlijk aan het longeren, gewoon aan het halster maar toen kon ze even los. Dus de ergste energie was al over.

Nou laatst had iemand anders op stal het ook al en dat was ook na een dagje weg. Ik heb zo'n voorgevoel dat dit ook zo goed als weg zou zijn. We hebben het vast wel erger gehad

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:27

Antoinette schreef:
Heb ik gedaan, ben ik nu een grote meid? Knipoog


Ja, je bent inderdaad een grote meid Haha! Deel 1 van de schriftelijke cursus 'hoe wordt ik dierenarts' heb je doorstaan. Schijnheilig
Wel een geke plek om dik te zijn, maar zal wel weer afzakken. En op het punt van losgooien ben ik het met je eens hoor. Natuurlijk zitten er risico's aan, maar het paard even paard laten zijn is veel te belangrijk.
Ik ga er dan even niet van uit dat je paard maar 1 x per week buiten komt, maar weet ook dat dat bij jou niet zo is. Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 23:03

Jasmijn schreef:

Ja, je bent inderdaad een grote meid Haha! Deel 1 van de schriftelijke cursus 'hoe wordt ik dierenarts' heb je doorstaan. Schijnheilig
Wel een geke plek om dik te zijn, maar zal wel weer afzakken. En op het punt van losgooien ben ik het met je eens hoor. Natuurlijk zitten er risico's aan, maar het paard even paard laten zijn is veel te belangrijk.
Ik ga er dan even niet van uit dat je paard maar 1 x per week buiten komt, maar weet ook dat dat bij jou niet zo is. Lachen


Als ik zo goed ben word ik maar snel dierenarts Cool

Ja het is zeker een gekke plek, het was wel logisch geweest als ze er een wondje had, maar nee hoor.
Tja raar baasje, raar paard, rare plekjes Haha!

Nou mijn paard komt niet vaker dan 1x per week dr stalletje uit, stel je eens voor! Veel te gevaarlijk! Knipoog

Maar even voor de update:

Vandaag was het zo goed als weg, ook niet warm meer. Ze liep op het harde goed dus ik ben erop gegaan.
Eerst goed ingestapt (doe ik altijd, daar niet van) en daarna licht aan het werk. Niks aan de hand!
Na het rijden uitgestapt op het harde en weer gekoelt. Het is dus denk ik wel weer goed.

Misschien had ze gewoon weer zin in een ziektewetje Verward