Wel of niet een nieuwe verzorgster zoeken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Wel of niet een nieuwe verzorgster zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 21:06

Vandaag kreeg ik te horen dat mijn verzorgster na de zomervakantie van haar ouders niet meer door de week mag verzorgen. Omdat ik zelf in het weekend altijd rijd, zei ze dat ze dus dan zou stoppen...

Ik vind dat erg jammer. Ik kon haar echt vertrouwen met mijn pony, ze mocht ook met alleen naar buiten en zij is de eerste bij wie ik dat vertrouwde.

Ik zei: dan moet ik maar op zoek naar een nieuwe verzorgster, maar toen ik daar over na dacht had ik er eigenlijk ook niet zoveel zin in om weer op zoek te moeten en er heel veel tijd in te steken.

Het gesprek ging wat verder en zij vroeg of ik in het weekend wel eens met haar wilde rijden (ze rijd in het weekend nog een Fries) en dan een stukje ruilen ofzo... Toen vroeg ik of ze in de vakanties wel wilde verzorgen. Dat wilde ze op zich wel, als ze thuis was tenminste.

Nu twijvel ik dus... Het is wel lekker om standaard 1 of 2 dagen niet heen te hoeven om te verzorgen en bij te voeren, maar ik woon op zich dichtbij en tegenwoordig ga ik vaak 2x per dag heen om extra buiten te zetten en weer binnen te halen... In de vakanties is het ook handig, maar dan kan ik eventueel ook iemand van stal vragen om te rijden/verzorgen. Vast wel meiden die dat leuk vinden...

Aan de andere kant ben ik nu wel serieus aan het lessen en denk ik erover wedstrijden te gaan rijden volgend seizoen (als het goed gaat) en als er dan iemand anders 2 dagen rijd, ik 1 keer les heb, blijven er niet zoveel dagen over om zelf te trainen en bovendien genoeg afwisseling te houden door een dag buiten te rijden, te longeren of vrij te geven (voor Andrew wel belangrijk) De laatste tijd reed ik les, 2 dagen een buitenrit en 1 of 2 dag(en) vrij en als het uitkwam een keer in de bak, maar vaak ook niet omdat het nu te zwaar is...

Zoek ik actief een andere verzorgster of vraag ik haar (en eventueel anderen) voor de vakanties en vrije dagen en doe het verder zelf?

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:09

Ik zou het proberen zonder verzorger. Het is best moeilijk om iemand te vinden die alles volledig kan toevertrouwen en waarbij het ook klikt tussen hem/haar en jouw paard. Bovendien geef je zelf al aan dat je serieuzer wilt gaan rijden.

Mocht het je toch tegenvallen om alles alleen te moeten doen, dan kun je altijd nog op zoek naar een verzorger.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:00

Hmm, jammer Joyce! Ik zou het idd ook proberen zonder verzorger, en dat je je huidige nog voor de vakanties of zo kunt vragen.
En op stal zijn er ook genoeg mensen toch Haha!

bokma
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:08

ik zou toch maar een andere verzorgster zoeken, maar wel 1tje die je kent en dus kan vertrouwen.
Zou het toch maar even proberen, eerst gewoon voor een weekje ofzu.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:13

Als je er geen enkel probleem mee hebt elke dag te moeten gaan zou ik geen nieuwe verzorger zoeken.
Toen ik nog in Amsterdam woonde en telkens een pokke eind moest reizen om naar mijn paard te gaan wilde ik gewoon echt minimaal 1 avond in de week thuis zijn. Nu staat ze zo dichtbij dat ik er even heen fiets, en dus bijna tegen de muren op vlieg als ik een dagje niet kan.

Hoe flexibel zijn ze op stal? Kan iemand voor je invallen als je koorts hebt of écht niet kan? Als dat geen probleem is zou ik geen nieuwe zoeken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 13:16

We hebben een hele aardige stalhouder die je paard voor je loslaat en voor je uitmest als je ziek bent, en daarnaast zijn er inderdaad op stal genoeg mensen die wel een keertje je pony of paard voor je willen rijden, longeren en verzorgen.
Wel heb ik af en toe hele lange dagen op mijn werk en op die momenten is het handig als je standaard iemand hebt die op zulk soort dagen (maandag is bijvoorbeeld mijn teamvergader en cursusdag) mijn pony vast doet. Dat scheelt stress en schuldgevoel, en je hebt ook eens een dagje vrij.
Wat ook meetelt is dat ik het ook leuk vind om iemand de kans te bieden leen pony te verzorgen omdat ik dat zelf vroeger ook altijd heb mogen doen (manege was erg duur, en paardenliefde houd meer in dan lesrijden!) Misschien kan ik het inderdaad eerst aankijken, en zien wat er op me af komt, maar een verzorgster bij je pony, die er leuk mee bezig is en er plezier aan heeft is ook leuk om naar te kijken...