bosbrand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

bosbrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 20:25

Vandaag weer naar stal om weer lekker in het zonnetje te gaan rijden. Eerst nog lang staan kletsen en toen uiteindelijk toch de paarden aan het zadelen dat ik brand rook. Ik ga buiten kijken en ik zag een hele dikke zwarte rookpluim vlakbij uit het bos komen, sjees dat was schrikken! Gauw 112 gebelt en met een vriendin van stal op de scooter het bos in om te gaan kijken. Het was dichterbij dan we dachten en vreselijk hoge vlammen. En een dikke gele rook en een stank, ik kreeg spontaan de tranen in me ogen. Omdat het ook nog best waaide ging het vuur echt razendsnel. De brandweer was gelukkig snel ter plaatse en meldde dat we toch echt weg moesten om dat het vuur zo snel verspreidde! Dat hebben we ook maar gedaan want het was echt wel een beetje eng. En de vlammen waren best hoog! Van de rook was het al niet meer te houden! Toen we op stal terug kwamen zagen we op nog 2 andere plekken rook uit het bos. De politie en brandweer kwam af en aan over het viaduct, echt heel erg! We hebben zo'n vreselijk mooi bos bij stal! Ik vrees ervoor wat er nu nog over is! Er lopen ook schotse hooglanders en wilde ponies rond, maar voor de brandweer moesten alle hekken open! Ik hoop maar dat het allemaal goed is gegaan met de dieren! Morgen maar eens op onderzoek uit hoe erg de schade is in ons bos! Maar goed dat we nog niet in het bos aan het rijden waren met de paarden!
Ik vind het echt zo erg! Zo zonde van zo'n mooi stukje natuur! Verdrietig

<B>Lipizzaner: daar waar schoonheid en gratie samenkomen...</B>


regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 17:43

Ja overal is het aan het branden, het is ook zo vreselijk droog. Ben vandaag weer het bos ingeweest om te gaan kijken. Het is echt een raar gezicht, overal is het zwart behalve op de paden. Dus het zijn allemaal zwarte vierkantjes en op de paden is het gewoon nog groen. Heel vreemd. Zowiezo een heel raar gezicht. Mijn paardje was trouwens super braaf, het stonk natuurlijk nog best wel, maar ze ging er gewoon door, zo braaf! Het valt gelukkig nog al mee, al is het best een stuk verbrand. Echt zonde, want het duurt zo lang eer dat het er weer netjes uit ziet!

<B>Lipizzaner: daar waar schoonheid en gratie samenkomen...</B>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, bellieee, Cantheon, Jeska2, marinst, massiemas, Mira283, Raamzicht, Salinah, SJP, supervon78, TinkerTreas, Typhoon, Vecar en 114 bezoekers