Mijn spetterende springles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Mijn spetterende springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 13:38

Hierbij nog een verslagje van mijn springles gister.

Flair heeft bewezen dat ze nog steeds een superspringpony is!

De eerste hindernis begon al geweldig
Er stond een steilsprong met een drafbalk ervoor die we dus uiteraard in draf moesten nemen, daarna 3 galopsprongen en een kruisje. Flair maakte van de drafbalk een galopbalk, toen 3 galopsprongen en een sprong van 1 meter terwijl het kruisje op 40 cm stond Haha! En het ging nogal hard

Toen de 2e keer over deze zelfde sprongen, Flair dacht nu dat drafbalkje en dat steiltje daar maken we wel 1 sprong van. Dus dat was een supersprong waarbij ik bijna voor mijn dressuurzadeltje terecht kwam, snel weer in evenwicht gekomen en over de volgende sprong heen die ze heel netjes deed.

Daarna over de eerste sprong en proberen om tussen de steil en het kruisje stil te staan, wonder boven wonder stond ik precies tussen de hindernissen stil Lovers

Na deze geweldige actie was ze gelijk een stuk rustiger tussen de sprongen.

Na deze hindernissen een paar keer genomen te hebben gingen we op naar het volgende lijntje met 3 sprongen waar 2 galopsprongen tussen hoorden.

Voor de eerste sprong lag weer een drafbalk waar Flair natuurlijk weer een paar keer een galopbalk van maakte. De laatste sprong die ik nam stond op 70 cm en toen vond ik het wel genoeg voor Flair, meneer de instructeur vond het nodig om de achterste hindernis een stukje verder te zetten omdat de paarden (flair de enigste pony) niet helemaal uitkwamen. Toen kwam Flair natuurlijk net niet uit en kreeg ik weer een noodsprong, maar weer net aan niet voor mijn dressuurzadeltje gezeten.

Toen lekker uitgestapt en de beentjes gekoeld.
Ze zal vandaag wel spierpijn hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:39

Hihi, en jij?
Knap gedaan hoor!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:58

Zo te lezen is Bresco wel wat voor jou om mee te springen Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:45

Ah, ben je er niet eens afgevallen? Haha!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:23

goed hoor.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:22

Toppie dat je het toch gedaan hebt,Had jij zelf nog spierpijn??

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 19:05

Ik heb alleen een beetje spierpijn in mijn bovenbenen, maar niet zo erg gelukkig Haha!

Flair had ook geen spierpijn Verward niks aan de hand.

En hoezo Arno?

Enne... kip, goede ruiters vallen niet Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:10

Dus daarom val ik nooit Haha!

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:09

Goed hoor, dat doe ik je niet snel na. Maar het is je goed bevallen begrijp ik. Nog even en dan doe je alleen nog maar springwedstrijden Haha! .

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:45

Klinkt leuk (als Jan eens een invaller voor de springlessen nodig heeft tijdens een van zijn vakanties...Knipoog )

En natuurlijk ben je blijven zitten, je ligt er niet zomaar naast *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 00:39

Niet ernaast, maar wel snel ervoor met een dressuurzadel Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 02:30

flair schreef:
En hoezo Arno?

Als je kunt blijven zitten met een beestje dat van een drafbalk een galopbalk maakt en je kunt ertegen om met een heet beestje te rijden, dan kun je ook met Bresco overweg. Je leert er wel een hoop van Haha! Voordeel is wel dat je altijd de snelste tijd hebt (handig voor een barrage Haha! ).

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 07:58

Zo te horen heb jij een fanatieke springer onder je k*nt Haha!
Goed, hoor. Volgende keer foto's, he!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 09:09

Dat van die snelste tijd klopt wel ja Arno En balkjes zal ik ook niet raken met haar want ze springt toch alles hoger dan ze moet. Weigeren doet ze ook niet, ze moet en zal eroverheen ookal komt ze voor geen meter uit. Springwedstrijden op Flair kan jammergenoeg niet Lachen ik ga niet tussen de paarden springen, dan kom ik net een B-parcours rond want ik wil Flair al niet hoger laten springen dan dat. Maar onderling kan het wel, parcoursje van 60 cm ofzo Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:21

Zonde inderdaad dat je niet met de springwedstrijden kunt meedoen. Maar zolang je onderling nog wel gewoon lekker mee kunt doen, heb je toch nog de lol van de wedstrijden. Met Bresco kan ik overigens tot 1.20m gaan. Daarna wordt het moeilijk met z'n snelheid.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 11:25

Flair redt ook de 1.20, maar wel net aan. Zo hoog ga ik haar alleen niet meer laten springen.

Ik weet niet of ik onderling mee ga doen hoor Lachen ik ben niet zo`n springer, 1 keer in de 2 weken een springlesje is wel zat denk ik.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:44

Ik wil wel een keer een rondje rijden hoor Kim Tong uitsteken Ben wel gewend aan die maffe dingen na Jamir en het begin van Ontario Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 13:18

Echt maffe dingen doet ze gelukkig niet meer Haha! 3 jaar geleden deed ze dat nog wel.

Ik vond haar echt braaf, en ben natuurlijk supertrots Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 15:37

Nou super toch dat je zo'n lol erweer in hebt?Je had toch een tijdje dat je iet goed wist of je de pony wilde houden of vergis ik me?

Ik vind hetzelf doodeng om te springen Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 21:09

Ik heb er nooit over gedacht om haar te verkopen, maar wel verhuren aan mijn verzorgstertje... Ik hou haar iig nog een half jaartje zelf, misschien stop ik er dan alsnog mee. Ik heb nog steeds niet veel lol in het rijden van Flair. Springen vind zij heel leuk, alleen ik ben er niet gek van en ik wil het ook niet teveel voor haar pezen.
Ik vind springen niet eng (nu ik het weer gedaan heb) maar ik vind het gewoon zo simpel...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 22:51

Springen simpel Verward Ik vind het niet veel makkelijker dan dressuur hoor...Wel leuker trouwens *LOL*
Al is het werk dat jullie doen inderdaad niet echt uitdagend...Bloos Daar wordt ik ook niet enthousiast van Bloos

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 06:28

Springen is zeker niet simpel. Wacht maar tot je een parcours hebt staan op 1.40. Dan weet je of je een hindernis goed aan kunt rijden Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:21

Wat leuk dat Flair het zo makkelijk weer oppakte! Maffe pony ook!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 12:05

gomir schreef:
Springen simpel Verward Ik vind het niet veel makkelijker dan dressuur hoor...Wel leuker trouwens *LOL*
Al is het werk dat jullie doen inderdaad niet echt uitdagend...Bloos Daar wordt ik ook niet enthousiast van Bloos


Wat ik doe is simpel Lachen en op Flair is nogal makkelijk, beetje sturen en meegaan over de hindernis, en haar zien rustig te houden.

Parcours van 1.40, die is gek, dat is 5 cm lager dan Flair zelf. Op een paard van 1.80 wil ik het wel doen hoor.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:15

Zei ik dat je dat met Flair kon springen? Was alleen een antwoord op de opmerking dat springen simpel was Haha!