Baasje en minipaardje bevallen op de zelfde dag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Baasje en minipaardje bevallen op de zelfde dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 17:39

Mijn vriendin Tineke is vanmorgen vroeg bevallen van een zoontje, Milan Sebastiaan, om ongeveer 00.45 uur. Gisteravond belde Joop, haar man, al op of ik even naar hun minipaardje wilde kijken, die drachtig is. Ze weten niet wanneer ze gedekt is namelijk, dus ook niet wanneer ze uitgerekend was. Maar Joop vond haar uiertje wel erg strak, dus of ik even wilde kijken hij zat tenslotte bij zijn vrouw met weeën, dus ik gister kijken niks aan de hand.
Wordt ik vandaag tussen de middag gebeld door de kersverse oma, dat de pony met de vruchtblaas uit de doos in stal lag. Dus ik snel erheen, de eigenaren waren tenslotte in het ziekenhuis, bij hun pasgeboren kind.

Nou het beessie lag te persen maar echt ver kwam het niet, want jeetje wat heeft zo'n minipaardje een kleine doos! Bloos (Het paardje is 72 cm ofzo) Dus ik voorzichtig naar de voetjes voelen. Ik kon mijn vingers net om de kootholtes krijgen dus ik trekken, toen staken de voetjes er in elk geval uit, maar lag er wel een koppie tussen? Want dan moet je natuurlijk er niet aan gaan trekken.
Muis, zo heet de merrie, stond weer op en ging weer liggen, en toen zag ik een blauwpaars tongetje ertussen zitten, daar schrok ik wel van, t'zou toch niet dood zijn?
Dus ik trekken jeetje wat ging dat stroef! Dacht echt dat ik het diertje zijn pootjes eraf zou trekken. Maar gelukkig toen het koppie er een maal uitwas gleed het door, toen het er half uit was spartelde "het" ineens met de voorpootjes, dus het leefde gelukkig.
Nou het was er uit, het was een vosje met een kolletje, en toen nog even naar het "merk" Haha! kijken, het was een merrietje!

En het leuke was... Ik had voorspeld dat het op de zelfde dag zou komen als dat Milan geboren zou worden, en dat is dus gelukt! Leuk hé *LOL* ! Alleen toch een beetje jammer voor Tineke en Joop dat zeer zelf niet bij waren natuurlijk. Maar wel apart dat ze het net in mijn lunchpauze deed! Om 12 uur werd ik gebeld dat ze er zo bijlag, midden op de dag dus!

Ik ga vanavond nog wat foto's maken, dus dan zet ik er nog wel wat neer hier. Ben benieuwd hoe ze haar gaan noemen. Het is toch apart dat Muis net op dezelfde dag is bevallen als haar baasje!

Groetjes van paardenvroedvrouw Linda Haha! Knipoog Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:42

Hahahah.... leuk verhaal, echt toevallig! Hoe heet het veulentje?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 20:04

Nou hier de eerste fotootjes, ze zijn niet super want ze staan nog lekker binnen, maar je krijgt in elk geval een idee. Ze is gemeten op ongeveer 47 cm, en das een flink veulen voor zo'n kleine moeder.
En ze heeft nog geen naam, dat moeten de baasjes nog even verzinnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:07

Wat leuk zeg! Dus hun zoontje heeft meteen al een pony'tje!?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:32

Wat leuk!
Feliciteer alle ouders van alle 'kinderen' van mij!

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:16

Schattig, mijn dochter is helemaal verliefd! Lovers
Gefeliciteerd!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:12

Echt een liefje!!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 18:20

Ik zie ze niet... kan je ze ff naar me pb-en? Wel toevallig.
Zo was mijn moeder toen ze in verwachting van mij was, ook uitgerekend op haar eigen verjaardag, en werd ik 3e kerstdag geboren...
Best wel grappig, want toen is mijn lievelingspaard op de manege ook geboren, en mijn instructeur óók... héél raar... hahaha

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 18:26

Wat toevallig zeg! Echt leuk!
Ik zie trouwens oko de foto's niet Boos!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 19:53