Kegelen zonder drachtig te zijn? :S

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Kegelen zonder drachtig te zijn? :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 13:03

Hmm ik vond t erg vreemd. Haha!
Camilla heeft dus vorig jaar een veulentje gehad. Haar uiters zijn nog steeds niet "normaal" nog steeds een beetje dik. Gister zag ik ineens allemaal witte puntjes erop zitten en er hing aan 1 van de tepels een drubbel.
Is dit normaal?? Heb hier dus geen ervaring mee maar ik vond het een beetje vreemd.
Ze is neit drachtig hoor. Knipoog Maarja, haar uier is dus nu (10 maanden na de bevalling) nog steeds dik, en gister kwam er dus ineens een druppeltje uit.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:06

Mijn shet had dit vorig jaar ook, daardoor was ik ervan overtuigd dat ze drachtig was en ging bevallen! Maar er is nooit een veulen uitgekomen, en ze kegelde toch echt!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:07

schijnzwanger?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 13:26

Ja dat zou kunnen maar worden ze dan ook niet dik ofzo? Verder is er echt helemaal niets te merken aan haar, behalve haar uiers.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:53

nee, ze worden daar niet dik van. ze denken alleen dat ze zwanger zijn. en produceren melk maar worden niet dik. als ze iets in de wei heeft van een vriendje kan het gebeuren dat ze dat paard dan gaat beschermen en verdedigen als een eigen jong. bij een hond net zo.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 14:37

Hmm dat is de laatste tijd ook wel idd.. Ze staat met een merrie in de wei, en normaal beschermt die merrie haar maar nu zijn de rollen wel een beetje omgedraait.
Hmm, moet ik daar iets speciaals bij doen ofoz? Als ze schijndrachtig zijn..? Heb daar echt totaaaaal geen ervaring mee.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 15:20

Hoi Nathalie,

Niets aan de hand met je merrie hoor, het komt door een verandering in haar hormoonspiegel, waarschijnlijk door de grote temperatuurverschillen.
Mijn Forest-merrie die ook vorig jaar een veulen had en nu niet drachtig is, gaf afgelopen weekend ook opeens weer melk. Is nu alweer over.

Groetjes
Sabrina

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 17:29

Heeft mijn merrie ook gehad. Ze is jaren fokmerrie geweest en het jaar dat ze geen veulen gehad heeft ging ze ook melk geven. Op een gegeven moment had een jaarling fjord dat door en had ze toch haar zin, want die fjord vond dat wel lekker en dronk dus vaak bij haar...

Erg raar gezicht was dat...

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 17:49

Lenteroos mijn vorige verzorgpaard had in 2000 een veulen gehad, en eind 2001 gaf ze nog steeds melk Verward Ze had geen last van haar uiers ofzo, maar kwam wel nog af en toe een beetje melk uit. Het was ook haar eerste vuelen, mischien lag het daar aan?? Maar als je paardje er geen last van hefet, dus niet een gevoelige uier heeft of iets dergelijks zal het allemaal wel meevallen hoor!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:30

Mars schreef:
Heeft mijn merrie ook gehad. Ze is jaren fokmerrie geweest en het jaar dat ze geen veulen gehad heeft ging ze ook melk geven. Op een gegeven moment had een jaarling fjord dat door en had ze toch haar zin, want die fjord vond dat wel lekker en dronk dus vaak bij haar...

Erg raar gezicht was dat...


had dit weleens willen zien hahaha *LOL*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 20:55

Vandaag kwam er niets meer uit de uiers ofzo, maar ik ging met haar wandelen en toen we van het erf af gingen werd ze wel wild? Scheve mond Net of ik haar bij een veulen weghaalde zeg maar, en als we veulens tegenkwamen werd ze ook gek.
Hmm, gekke pony. Haha!
Ik weetniet of ze nu nog steeds schijndrachtig is/ Als er geen melk meer uitkomt ofzo..? De uiers zijn wel nog steeds een beetje vol.
Ik werd wel even gek hoor. We hadden het er over op stal, en toen zei iemand weet je wel zeker dat er geen hengst bij is geweest? uitgebroken ofzo? maar nee denk het niet. en toen was ik haar aan het poetsen en zag ik ze vliegen hoor, ik dacht dat ik wat zag schoppen!
Help, ik word gek! Haha *LOL*

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:59

Nu het gras weer begint te groeien, kan het ook daardoor komen. Ik heb hier ook een merrie staan die vorig jaar een veulen had en dit jaar niet. Ze heeft weer aardig wat uier gekregen.
Zodra ze goed gewend zijn aan het (jonge) gras, gaat het vanzelf weer weg.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 09:10

Ze staat eigenlijk niet in een wei met vele gras. Ze stonden in de winter ook met zijn 2tjes in deze wei, en die wei werd veranderd in een zandwei. Nu zitten er hele kleine plukjes hier en daar maar echt ontzettend weinig..

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:20

Mijn pony heeft dat afentoe ook nog weleens.
2 jaar geleden heeft ze een veulen gehad, en nu komt er afentoe nogsteeds melk uit haar uiertje.
Pas was het zo dat ik haar aan het poetsen was en ineens spoot het eruit.
En nu is het gewoon weer normaal.