Verder met Fedde...!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 21:10

Jahaa eindelijk weet ik dan de naam van het veulen van mijn verzorgfries Sanne, hij heet Fedde.
Het hengstje is behoorlijk ziek nog, een besmettelijke vorm van TBC, loopt wel in de wei met mammie maar hoest nog steeds en krijgt twee keer per dag medicijnen.
De baas is dus ineens een nare man geworden die hem elke keer in de hoek van de stal duwt voor een capsule medicijnen, maar ja...
Ondertussen ziet Fedde het leven toch wel weer vrolijk in. Zijn te dunne beentjes lopen weer, gisteren zag de eigenaresse voor het eerst weer een vreugdevol gehuppel.
Vandaag zijn Peter en ik er even geweest, en heb ik even Sanne geknuffeld.
Ook heb ik haar duidelijk gemaakt dat, als ik met haar aan het halster loop en wil dat ze gaat stilstaan, ze inderdaad moet halthouden.
En dat dit inhoudt dat ze geen pas meer verzet, ook niet even mij omver lopen naar links om te kijken of er niet nog wat voer ergens ligt...
Ze is sterk, maar mijn wil ook *LOL* .
Bij het veulen kan ik nog niet komen, Fedde is te achterdochtig. Je kan het hem niet kwalijk nemen, met die medicijnen elke dag. Maar toch heb ik zijn nieuwsgierigheid gewekt.
Ik ben in de wei gaan zitten, met mijn hand naar voren, net als de vorige keer. Hij durft al wat meer dichterbij te komen.
Wanneer zijn moeder wegloopt om ergens anders te grazen holt hij er niet meer zo gauw achteraan. Hij zal wel gedacht hebben:
Ergens was dat vrouwtje vanavond in het gras ook wel interessant. Ze hield een handje gras voor zich uit...
Ja het was best spannend. En mamma werd door haar meegenomen en vastgezet, en toen ging ze later met mamma heen en weer lopen Verward Vreemd hoor.
Ik kreeg ook niet eens medicijnen. En ik werd niet vast gepakt. Ik mocht de hele tijd zelf weten of ik bij mamma stond of terug in de wei liep...
Toch was het anders dan de vorige keer, want er was een grote meneer bij in een wit t-shirt.
Hij keek heel veel naar mij, en ja... hij zei tegen het vrouwtje dat hij mij op afstand reiki gaf Verward
Ik voelde me ineens wel slaperig worden Gaaaap , en toen zei het vrouwtje dat ik maar moest gaan slapen.
Mamma mocht weer in de wei, en ik mocht nog even naar dat vrouwtje toe.
Maar dat doe ik niet hoor! Op de één of andere manier is dat maar een raar mens. Gaat zomaar mij negeren en ergens neerploffen in de wei...
En als ik dan in de buurt ga staan ruiken komt er ineens een geluidje uit! Het klinkt wel vriendelijk, maar toch.
Nee eerst maar eens afwachten. Mamma vond het allemaal vrij gewoon, misschien hoort het zo. Als ik de volgende keer me goed genoeg voel om hard te kunnen wegrennen, zal ik heeeeeeel misschien eens aan haar ruiken. Dat deed mamma ook en ze kreeg geen tik? Dan zal het vast mogen.
Pfoeh ik blijf aan 't hijgen.
Eerst maar eens slapen.... mamma waakt wel voor de nacht, in het geval van Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel
I love Lovers mamma...



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine op 2001-08-02 22:13 ]</font>



Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 19:31

Ik vind de naam Fedde ook wel leuk.
Normaal gesproken klinken friese namen mij errug vreemd in de oren, maar deze vond ik echt bij hem passen.
Fedde wil verder Cool !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BleikjA, Celebi, Desi_2409, Mark0919, Martje80, Vagabondo en 36 bezoekers