Dien draagt nogsteeds ondanks de rhino

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Dien draagt nogsteeds ondanks de rhino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 14:21

Dien heeft dit jaar op een stal gestaan waar Rhino heerste. 2 merries hebben er hun veulen verloren en er waren 2 paarden overleden. We vreesden het ergste omdat Dien ook nog eens ataxie (door een ongeluk) heeft. We hadden haar al in een stal staan waar als ze ook getroffen zou worden door de rhino we haar wat makkelijker zouden kunnen afvoeren.

Maar wonder boven wonder draagt Dien haar veulen nogsteeds en groeit het als kool. Dien stond op stal naast een merrie die heel erge koorts had van de rhino maar op de een of andere manier heeft ze het dus niet gekrgen !

Inmiddels is Dien weer veilig bij mij thuis op stal, ik zie het veulen zowat per dag groeien en haar buik ontploft zowat. Ik moet nogsteeds voorzichtig zijn want er bestaat nog een kans dat ze door de rhino alsnog een ongezond veulen op de wereld zet. Maar ik heb goede hoop dat er eind mei een gezond veulentje op de wereld komt.
Maar ik had nooit durfen dromen dat ik nog een gezond paard terug zou krijgen en dan hopenlijk ook nog een gezond veulen.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:06

Pff zeg wat moet jij in spanning hebben gezeten. Lijkt me vreselijk als het zo dichtbij zou komen. Dan ook voor je paard maar met veulen doet het je toch nog meer. Gelukkig maar is alles goed. Geniet er lekker van..je mag echt geluk spreken en daar mag je trots op zijn. Heel veel succes en sterkte en ik hoop dat er een super veullie uit mag komen Lovers

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:56

Ik hoop mee op het beste, hoelang moet ze nog ?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:58

Hou je ons op de hoogte als het veulen er is?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:14

Natuurlijk houden we iedereen op de hoogte.
Dien verdient het gewoon om een gezond veulen te krijgen. Ze is altijd een geweldige moeder en geniet d'r zo van. En als Dien geen veulen heeft om te beschermen neemt ze mij zelfs in bescherming op het land!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 22:27

Dien moet eind mei pas bevallen dus het duurt nog even.
Of Dien er van geniet weet ik niet ik heb het haar nooit kunnen vragen.
ik denk dit jaar zomaar wel dat het eindelijk eens een hengstje wordt.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:48

Wil je zo graag een hengstje dan Verward
Spannend hoor Gelukkig gaat tot nu toe alles goed. Ik zal aan jullie denken!

Mijn merrietje wordt 22 april opgevoeld en ik hoop natuurlijk dat ze drachtig is, anders gaat ze weer terug naar de hengst...Knipoog

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 09:26

Ja raar is dat he, ik wil inderdaad wel eens een hengstje fokken. Tot nu toe worden er alleen maar merries bij mij op stal geboren.