Mag je lid van meerdere verenigingen??? en ik baal..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-01 15:15

Hoi,

Ik ben nu lid van de KNF, maar ik vroeg me af of je ook tegelijkertijd lid mag zijn van de NBVR en de SGW ?? Als je alleen lid bent van de KNF mag je toch alleen daar wedstrijden rijden en niet meedoen met wedstrijden van de NBVR??? Weet iemand dat??

PS. Ik baal verschrikkelijk want ik had zaterdag mijn eerste dressuurwedstrijd met Origine en ik had me hartstikke goed voorbereid en nu is ie afgelast door MKZ Boos!

Groetjes van Anna

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 15:26

Hoi! Als het goed is mag je bij meerdere bonden (zo heten ze)rijden. In het blad Paard en Sport dat je waarschijnlijk ontvangt, zul je achterin kunnen kijken naar wanneer er een wedstrijd in jouw buurt is. Als deze georganiseerd is door de NKB bijv., is de wedstrijd wel vaak opengesteld voor andere bonden, zoals bijv. de KNF, de NBVR. Achter elke wedstrijd staan cijfers in bepaalde vakjes, die betekenen iets, en achterin (na de data, wedstrijden) in het blad kun je lezen wat de cijfers betekenen, dus welke bonden daar ook mogen starten. Ik was laatst erg blij dat er een wedstrijd zou zijn, had het blad een fout gemaakt en er niet bij gezet dat het alleen voor Gelderse Paarden was... balen! En nu gaan de wedstrijden voorlopig ook al niet door vanwege kans op infectie dusse.... toch maar ff alleen in de buitenbak blijven rijden en geen les.... maar ik probeer het gewoon leuk te houden, heb nu tijd om het zadel en hoofdstel een goeie beurt te geven, heb net vet gekocht. En voor mijn verjaardag heb ik vast gekeken in de ruitershop wat ik wilde... maar ben er nog niet uit. Een nieuw dekje sowieso, maar verder? Ik zie het allemaal wel. Veel succes met je wedstrijden! Groetjes, Dorine.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:13

Jahoor je mag lid zijn van KNF en NBVR tegelijkertijd (en andere bonden) alleen dan betaal je dus dubbel geld. Als je bij 1 bond lid bent kan je bijna overal starten dus ook bij wedstrijden van een andere bond.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 17:48

Je mag bij alle bonden lid zijn als je wilt maar betaald dan ook voor alle bonden waarom niet 1 bond (kijken naar de vereniging) zoeken welke je het leukste vind en dan gewoon gaan starten waar je wilt ken maar weinig wedstrijden waar je niet mag starten als je van een andere bond komt.
en daarbij als het zo doorgaat is er straks 1 grote bond

Carla
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 19:11

Volgens mij mag je wel lid zijn maar mag je maar onder 1 bond starten.
Je kan ook ff naar het federatiecentrum ( KNF) bellen.
succes
Carla.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 22:51

Logisch denk ik?
het mag wel maar het is zonde van je geld. Je mag gewoon nbvr en knf wedstrijden starten maar je mag alleen met de kampioenschappen meedoen van de bond waar je bij rijdt.

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-01 23:04

En bij SGW wedstrijden dan?? Daar moet je toch wel weer appart lid van zijn, op hun website wordt ik niet veel wijzer.
Bedankt voor jullie racties. Ik blijf gwoon alleen lid van het KNF.

Groetjes van Anna

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 23:15

Je mag van meerdere bonden lid zijn een meidje hier uit de buurt is met 1 paard en KNF en NBVR doet ze voor de kampioenschappen