Vervelende moeder met kind...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Vervelende moeder met kind...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 11:41

Naar aanleiding van een topic van Gerrie in Wedstrijden zou ik hier graag een topic willen starten over de mentaliteit van ouders met hun kinderen, al dan niet op concours....

Bij ons op stal heb je bijvoorbeeld dit stel mensen... ze zijn al eens van stal weggestuurd vanwege hun gedrag, en na een aantal andere stallen te hebben versleten zonder succes, zijn ze maar weer terug bij ons, jammer genoeg!!

Het gaat over een moeder wiens dochtertje zo`n "leuke" pony heeft, dat alles kan en mag. Tijdens ponyclub valt moeders geregeld de instructrice in de reden, de pony moet tien keer opnieuw aangesingeld worden, slof erom, slof eraf (meisje is misschien 8 ofzo...), sporen om, dan weer af... hindernis speciaal voor haar hoger etc etc... je kent het wel denk ik. Moeders zelf is geen haar beter. Ze heeft een erg leuk paardje (arm paard) waar ze bijna in de stal al op klimt en hem in de krul trekt. Van de week ging ik de bak in, en zij kwam de stal uitgeDRAAFD, paard in de krul, sporen erin, zodat ze nog net langs mij de bak in kon gaan en niet af hoefde te stijgen. In de bak werd er aan diverse mensen gevraagd of haar paard wel recht liep... sure... Hij liep gelukkig recht, maar dochtertje lief vond hem toch wel wat onregelmatig lopen (kind is dus 8 ofzo) en adviseerde moeders er toch maar een slof aan te hangen en de dressuurzweep erbij te pakken Frusty

Om te eindigen toch nog maar een anecdote, als jullie het niet heel vervelend vinden...

Het was mooi weer, dus ik rij in de buitenbak. Zaterdags is er tegenwoordig springles, terwijl dat niet officieel is (bij ons staan rijvereniging en ponyclub lessen gepland, zodat het niet al te druk is). Ik ging dus rustig rijden, zie ik daar moeders en dochterlief al met balken sjouwen. O nee he, toch geen springles? Maargoed, dus wel, en even later sjeesden er 3 pony`s door de bak, niet echt onder controle, maar dat zal wel horen. Ik was net wat schouderbinnenwaarts aan het oefenen, maar moeders vond het nodig langs de hindernissen te gaan staan om dochterlief aan te moedigen nog hoger en harder te gaan. Ze stond dus in de weg, op de hoefslag! Dus ik verzocht haar elders te gaan staan. Nou, krijg meteen commentaar, wat ik wel niet dacht! Haar dochter had springles, en daar moest ze bij zijn.. natuurlijk precies op die plek.
Op een gegeven moment viel dochterlief van haar pony in de hindernis. Natuurlijk kon ik het niet laten stiekem te lachen, en volgens mij hadden ze dat door. Moeder boos op kind, kind geeft grote bek terug aan moeder, met als resultaat dat kind in de auto gezet werd door krijsende moeder! Hahahaha

Nouja, ik kan nog wel even doorgaan, maar laten we dat maar niet doen. Nog meer mensen zulk soort ervaringen??

MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:44

Hoe hoogmoed kan je wezen...Maarja ik denk dat je dit soort mensen overal hebt, je kan ze maar niet ontlopen!!!! Lachen

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:00

Oke, hier dan ook een anekdote van zo'n 2 maanden terug, op een indoorwedstrijd.

Met losrijden was er een geweldig leuk, jong, zwart D-pony'tje met een meisje erop van hooguit 7 jaar. Ze liepen aan de longe, met een instructeur in het midden, en wel 5 mensen erom heen te schreeuwen en te kijken. Misschien een beetje fris? Nou ja.... het zal wel.
Toen moest dat meisje haar eerste proef in, en ze had nog geen meter los van de longe gereden. Het meisje begon te huilen, en wou niet. Maar ja, ze moest toch. Longe eraf, en proef rijden. (proef heb ik niet gezien).
Op zich vond ik het al zeer asociaal dat ze de halve losrijbak opeisten door te gaan longeren.

Daarna huilen, huilen en huilen. Ze durfde het veel te jonge dier nog niet eens zelf uit te stappen. Ouders, instructeur en echt iedereen schreeuwde tegen het kind dat ze MOEST rijden en bla bla bla. Het meisje vertikte gewoon, en heeft geen tweede proef gereden.

De punten van haar eerste proef waren zeer laag (iets van 120 ofzo).
Het was zo verschrikkelijk zielig hoe dat kind gedwongen werd, niet normaal gewoon.... Ik snap niet dat ouders zo belachelijk kunnen doen.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:04

Heerlijk als een pony zo goed meewerkt. Inderdaad om te lachen. Maare, het hoeven niet alleen moeders met jonge dochters te zijn hoor. Soms zijn de dochters al ouderen heb je ook zulke situaties.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:10

Ach, laat gaan. Doe je eigen ding en concentreer je daar op, heb je het druk genoeg mee.
Laat andermans ding ook gewoon lekker aan die anderen over en maak er niet jouw ding van, het haalt toch niets uit, dus ik kan me er ook niet (meer) druk om maken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:23

ik had dat mens gewoon van de hoefslag af gereden. REgel is hoefslag vrij houden, en daar moet ook een verwende moeder met verwende dochter zich aan houden. Mijn mond viel open toen ik jouw verhaal las, grinnik. Ja, het is niet te geloven wat een mensen er soms bestaan he!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:09

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Helaas hebben wij op de club ook van dit soort mensen. Ik stoor me d'r niet meer aan. Dat helpt toch niet.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:42

Belker schreef:
Maare, het hoeven niet alleen moeders met jonge dochters te zijn hoor. Soms zijn de dochters al ouder en heb je ook zulke situaties.


Dat bedoel ik dus maar. Niet dat ze tegen elkaar schreeuwen wat betreft het wel of niet rijden, nee zij doen het meer over de dingen eromheen.
Ik heb geleerd je er vooral niet mee te bemoeien en idd lekker je ding te doen. (als dat gaat natuurlijk). Lach eens vriendelijk en denk er het jouwe van. Je kunt hun gedrag toch niet verbeteren.


Nog even over die jongere kinderen
En dan vraag je je af:
Wat is er nou zo leuk aan paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:43

Als moeder met een dochter van vijf, voel ik me toch een klein beetje aangesproken Ik probeer er altijd voor te zorgen dat mijn dochter zich gedraagt, niet alleen bij de paarden (op stal en tijdens de wedstrijden), maar ook in andere situaties. Helaas is het niet altijd te voorkomen dat kinderen vervelend worden, soms zit je echt met je handen in het haar! De mensen in jouw verhaal vind ik ronduit onbeschoft en reken mezelf dan ook niet tot die categorie, maar kinderen blijven kinderen en sommige hebben een behoorlijk eígen mening en karakter. Daarnaast, iedereen is kind geweest, dus misschien een beetje verplaatsen in het zijn van een kind zou geen kwaad kunnen. Ik merk dat kinderen hier op bokt soms echt gezien worden als één of andere plaag Verward

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:08

Wat ben ik soms blij met mijn moeder zeg! Ze weet vrij weinig van paarden, maar helpt graag, en doet dan ook precies wat ik zeg.
Maar jah je hebt er tussen zitten, maar ach bij ons op de vereniging loopt ook een kind rond, bah. Maar als toen ze 7 was sprong ze met haar pony zonder cap. Dat heb ik echt zo iets van ? oke
Of een meisje van 12 (1.55m) met weinig rijervaring krijgt eerst een hengst (fries) maar die gaat dood en komt er een drukke KWPNer van 1.85.
Je hebt idd van die mensen. maar zolang ze mij niet hinderen trek ik me er niks van aan.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:43

Even een beetje buiten je verhaal...
Ik snap niet dat die mensen eerst van stal zijn weggestuurd en nu weer terug mogen komen!

Picasso, ik denk niet dat je je aangesproken hoeft te voelen hoor. Dit gaat duidelijk niet over jou(w situatie), maar meer hoe moeders hun kinderen dwingen dingen te doen die ze zelf vroeger hadden willen doen.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 08:25

Allememachie zeg Haha!
Arme Pony ... en ik had *maar dat ben ik* Tong uitsteken hardop staan lachen zodat ze het goed konden horen ...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:54

Tja, dit soort mensen heb je echt overal. Zelf heb ik al aardig wat wedstrijden achter de rug en iedere keer weer sta ik mij te verbazen over dit soort mensen. Om een voorbeeld te geven: Een meisje (9) moest een B-proefje rijden en was aan het losrijden in de binnenhal. De moeder stond in de hoek van de hal aanwijzingen te geven. Nou ja, aanwijzingen, ze schreeuwde van alles maar er klopte geen bal van. Op een gegeven moment werden die "aanwijzingen" van haar steeds harder en zelfs grof. Kind had daar natuurlijk helemaal geen zin in en ging een volte aan de andere kant van de hal rijden. Geloof me, ik heb nog nooit zo'n scheldwoorden waterval uit de mond van een moeder tegen haar dochtertje gehoord! Ze schreeuwde naar haar dat ze als de donder moest terugkomen op de volte bij haar, etc. Die moeder kreeg dus van mij even te horen wat ik er van vond. Ja, je raadt het al. Ik wist niet waar ik het over had en ik moest m'n klep houden. Dat kind moest volgens haar gewoon goed getrained worden en zij wist exact hoe dat moest. Ben toen de bak ingelopen naar dat kind terwijl die moeder bleef staan. Kind zat te huilen op d'r paard, had echt meedelijden met haar. Heb haar toen aan die kant snel wat aanwijzingen gegeven waar ze wel wat aan had. Daarna tegen haar gezegd dat ze beter weer op de volte bij haar moeder kon rijden om meer ellende voor haar te voorkomen. Die moeder van haar heeft geen boe of bah meer tegen mij gezegd en gunde mij ook geen blik mer waardig. Ik vraag me ook echt af wat voor een band zo'n moeder en dochter na 4 a 5 jaar met elkaar hebben. Overigens, de moeder van dat kind bleek later zelf nooit iets gepresteerd te hebben. Lijkt dus een beetje het geval van, ik kan het niet, dus moet mijn kind het maar doen.