verslag vakantie Eersel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

verslag vakantie Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 21:08

he he net terug gekomen van onze weekendje vakantie van stal , we waren met 14 paarden en 15 personen naar manege De Kempen in Eersel (brabant) geweest.

O wat hebben wij genoten zeg, vrijdag daar aangekomen, waar wij hartelijk ontvangen werden, eerst hebben we de paardjes lekker op stal gezet om lekker bij te komen, na het eten heeft 1 groep buitengereden, ik ben met de andere groep op het buitenterrein gebleven, want ik wilde natuurlijk wel in de mooie buitenbak rijden (leuke grote brug, kan je met de paarden onderdoor door het water, en in galop over de brug heen, wat natuurlijk van een zandlaag voorzien was). Dynamiek ging mooi het water niet in , het water was ineens eng. Wel vondt ze het leuk om over de brug heen te galopperen, om op deze brug te komen moet je eerst steil de heuveltje op dan de brug en dan weer steil naar beneden, ook hadden ze een leuke (marathon waterbak), waar je ook lekker kunt ravoten .

s' avonds hebben we lekker aan de bar gezeten, kregen allemaal een lekkere schrobbele, een soort jenever ofzo, we hadden 3 mannen bij ons, ik vondt het eigenlijk met mijn vriendin wel leuk om de mannen te verassen doormiddel van stro in het bed te doen Haha! , De mannen hadden zoveel alcohol op dat 1 man had het niet eens in de gaten had toen hij ging slapen Dromen , de volgende ochtend merkte hij het pas Haha! O wat hadden we een schik hij heeft het de hele dag aan moeten horen "he Guus warme voeten gehad". O wat was het een zooi op hun slaapkamer, arme schoonmakers

Zaterdag zijn we onder begeleiding van daar een dagtocht wezen maken we hebben tussen de midaag bij een restaurant overheerlijke pannnenkoeken gegeten, onze paarden stonden in lekkere boxen. Na het eten ging de rit weer verder uiteindelijk hebben we ongeveer 40 kilometer gereden. Wat kan je daar mooi rijden zeg, zo veel ruiterpaden mooie omgeving en veel vennetjes waar je met de paarden in in kan gaan. Natuurlijk wilde madame dynamiek er weer niet in . , we zijn ook in de kuil geweest, echt gaaf, je gaat een grote diepe gat in waar je allemaal verschillende paadjes hebt die steil omhoog gaan, helaas was na 15 minuten onze speelkwartier over Schijnheilig , lekker de paardjes uitgestapt verzorgt en lekker op stal gezet. Onze trouwe Guus was s'avonds zo moe hij wou wel eventjes een kwartiertje rusten op zijn bed. Wat blijkt hij is zo in slaap gevallen de volgende dag werd hij wakker met kleding schoenen nog aan Koe .

Zondag hebben we met z'n allen nog een klein buitenritje gemaakt om de paarden de spieren los te werken. natuurlijk zijn we toch nog maar eventjes naar de kuil gereden. Uiteindelijk zijn we weer naar het vakentie adres gereden., waarna we de paardjes lekker weer naar huis brachten met de trailer, uiteindelijk moe en voldaan.

Echt dit adresje is grandioos, je paardjes hebben het goed, en er wordt goed voor je gezorgd, begeleiding was leuk.
Echt een aanrader dus

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:26

Grappig ik heb altijd op deze manege gestaan. Alleen ik sta er dus sinds een maand niet meer vanwege de verzorging....

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:37

waw, lijkt me echt leuk.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 11:36

lisette, bij ons was de verzorging goed, de paarden werden goed opgestrooid en kregen goed te eten, alleen wat jammer was dat de stallen donker waren, maar ja voor een weekend is dat te overbruggen.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:46

Ik heb het daar altijd super naar mijn zin gehad en doordeweeks was de verzorging ook goed alleen in het weekend.... Tja en die donkere stallen he.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 15:45

wat leuk ik ging\ga daar al 7 jaar lang op ponykamp!
is echt leuk daar,mooie omgeving ook,en leuk die waterbak Haha!