wat nu?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 02:24

ben zonet op stap geweest en het was allemaal heel gezellig. TOT ik het meisje zag wat mijn vorige pony verzorgde (is verkocht omdat ik op paarden overging). ik dus meteen gevraagd hoe het met haar ging. Movie Star was getrapt door een ander paard en heeft het nu aan de pezen. dat meisje heeft een paard gekregen zodat ze toch kon rijden. maar nu schijnt ze dus helemaal niet meer naar movie om te kijken "ze kan er toch niet op rijden" ze staat (volgens die meid) dus nu maar op stal kreupel te wezen en het komt waarschijnlijk nooit meer goed met movie. movie was/is alles voor me. en nu wil dat meisje haar wegdoen want ze heeft er nix meer aan en kost alleen maar geld. maar wie koopt nu een pony die het aan de pezen heeft en waarschijnlijk niet meer beter wordt?!ik mijn moeder meteen opgebeld (wakkergebeld) wat er aan de hand was maar zij zegt dat ze het geld niet heeft om ook nog movie weer te kopen (als die meid haar inderdaad weg doet).ik voelde me dus meteen hendig lamlendig!ik haal nu de ergste dingen in mijn hoofd. misschien brengt ze haar naar de slager als ze niemand vind?! en zo'n dingen. ik weet dat ik eerst met die meid moet praten. nu kan ik daarheen wanneer ik wil maar wat als ze weg is? ik vind het echt zo heel erg he!! Huilen morgen ga ik meteen erheen.en ik doe ALLES maar dan ook ALLES om te zorgen dat het goed gaat met haar.want op de wei kan ze wel nog staan met haar pezen en ook wandelen.

sorry voor dit wazige berichtje maar ik moest het ff kwijt..

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 02:34

He, gatver... Wat een naar bericht...

Ik hoop dat je inderdaad wat voor elkaar kan krijgen. Als het niet bij jezelf is dan wel bij een ander.... Ik duim voor jullie! Ach gut

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 08:27

dat is heel vervelend, maar dat is ook de pest van je paardje verkopen, je hebt er niets meer over te zeggen en moet je neerleggen bij hoe andere mensen hem/haar dan verzorgen. Lijkt me inderdaad heel rot, maar ik zou niet weten wat je ermee moet..........

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 08:35

Slachtwaarde betalen. Kan voor een pony niet meer zijn dan 600 euro. Maar bedenk je wel. Dat als het heel slecht is ze misschien dood beter af is dan levend. Of de revalidatie kost heel vee lt ijd en geld en de vraag is of het dan wel goed komt of dat de stand zo veranderd dat ze niks meer kan. Laat je nu neit gek maken door deze berichten maar vraag eerst eens goed na wat er aan de hand is voordat je tot actie overgaat.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 08:35

Ik begrijp jouw angst heel goed, maar ik vrees dat je er weinig aan kunt doen. Je ouders hebben het geld niet, dus dan houdt het op. Misschien kun je iemand anders vinden die bereid is om jouw oude pony een goed tehuis te bieden? Al denk ik niet dat zo iemand zal willen betalen voor een kreupele pony. Maar het is te proberen.
Succes.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:48

Ik ga met bovenstaande berichten mee.
Het is natuurlijk vreselijk rot als je dit hoort, maar verkocht is verkocht, je hebt er idd niets meer over te zeggen. En ja, als je ouders het niet kunnen betalen houdt het een beetje op.
Het is natuurlijk harstikke goed van je, dat je alles voor die pony probeert te doen. Maar houd het wel redelijk, en denk ook aan je eigen paard en jou gezondheid.
En uiteraard zou ik eerst eens rustig met de huidige eigenaar van je pony gaan praten.
Succes.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 11:46

zonet kwam mijn stiefpa (die is handelaar, daarom kunnen we de paarden niet lang houden, alleen okkie) en hij vroeg me wat er precies aan de hand is. we gaan bij die mensen kijken wat er aan de hand is en kijken dan wat we kunnen doen. hij vroeg of ze al kopers hadden enzo. we hebben eerst een weitje gehad ergens anders (thuis zijn bezet, zou ze alleen 's nachts op kunnen en 's middags 2 uur, maar is waarschijnlijk te weinig) hij zei als we dat weitje nog hadden kon ze daar gratis een jaartje op (dus dat ze nog van die mensen is en ze niks hoeft te betalen) maar die hebben we 2 maanden geleden weggedaan. we gaan er in ieder geval heen en kijken wat we kunnen doen. eerst was het heel fijn dat ze naar die mensen was verkocht. ik kon die meid persoonlijk en ze zijn/waren altijd heel goed en lief met de paarden maar nu... eerst wil ik natuurlijk even weten hoe het echt zit. in ieder geval bedankt dat jullie met me meeleven. en richtje: okkie zal der noooit onder leiden. elk paard is evenveel waard en verdiend evenveel aandacht in mijn ogen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 23:23

ik ben daar geweest. de eerste keer was die meid er niet. we mochten even naar haar toe.zag er helemaal niet zo slecht uit. ze was mooi rond, schone stal enzo.. we hebben zeker een uur gewacht maar ze kwam niet. daarna dus nummer gevraagd en haar gesmst. ik thuis van alles gedaan oppeens zag ik dat ze me 11 x gebeld had. ik dus meteen terug gebeld. of ik haar wilde komen rijden. ik meteen gekomen en heb het echt heel erg naar mijn zin gehad. ze liep lekker ontspannen enzo. daarna nog met haar gaan uitstappen en we hebben morgen weer afgesproken. ik heb nu vakantie dus ik mag haar elke dag komen doen (met school is het te ver weg) en binnekort mag ik haar eens komen halen met de trailer en ga ik op de brunsummerhei (bij mij thuis zo'n beetje achterom) gaan uitrijden dan bij mij afverzorgen en ff op de wei gooien en weer terug brengen en in de grote vakantie mag ze een weekje hier komen logeren dus kan ik haar elke dag verzorgen zoals vroeger Haha! ben echt heel blij dat het allemaal maar geroddel is Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 23:26

ooja ze was niet kreupel en ze zei ALS ze haar ooit zou verkopen zou ze haar alleen naar mij verkopen en naar helemaal niemand anders. (*haar vader hard ja-schuddend ernaast *) en weer helemaal in mijn nopjes!!:D:D

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 01:44

Nou gelukkig toch nog een positief bericht!

Veel plezier gewenst!

Click
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 02:20

He zusje lief, zal je mij wel vaker vragen Okkie voor je te poetsen of niet als Movie op bezoek is Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 09:22

hahaha...ik vind het niet erg om okkie en movie allebei te poetsen (en jolly Tong uitsteken nee alleen als jij niet kan zal ik jolly poetsen, goed..?!) maar áls je okkie wilt poetsen mag dat wel hoor. en als ik op vakantie ben en mik kan of wilt hem een keer niet poetsen mag jij dat ook wel. en misschien kun je dan ook eens stappen Tong uitsteken hahaha...tot strax..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 09:24

Mayo schreef:
Nou gelukkig toch nog een positief bericht!

Veel plezier gewenst!


ja ben ik echt HÉÉL erg blij mee Haha! en ik kan niet w88 tot strax als ik erheen kan.. Haha! Clown

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:18

Hee sol. Man wat heb je me laten schrikken zeg. Ik dacht echt dat ze movie naar de slager zouden brengen.
Gelukkig dat het idd maar allemaal geroddel is. Zo zie je ook maar weer dat je niet zomaar iedereen moet geloven.
Leuk dat ze bij ons op vakantie komt. Het lijkt me echt een superpony. (mag ik r wel een keertje droogstappen he Haha! )

Komt ze nou dan wel op de wei van Hub? Of blijft ze gewoon in haar eigen stalletje staan totdat ze in de zomer naar ons komt?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 10:30

ze blijft daar staan. ze heeft nu 5 paarden dus weinig tijd dus ze is heel blij dat ik haar nu geregeld kom rijden. (boh ze is dik geworden hahaha staat op dieët) en ze komt deze week misschien een keer dan ga ikj met haar uitrijden en dan wil zij persé hier in de tussentijd de stallen uitmesten hahaha. en in de grote vakantie dus iig 1 weekje. en als ze hem wegdoet omdat ze het te druk krijgt gaat ie alleen weg als hij hierheen kan komen. Haha!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:33

Sorry dat ik het zeg. Maar ik snap het niet hoor. Wat moet je nou met vijf paarden als je er helemaal geen tijd voor hebt. Volgens mij is het alleen maar in de trand van: "hebben, hebben, hebben....."

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 10:38

nee dat klopt niet maar heb ik je net op msn uitgelegd he

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:19

He gelukkig dat het roddel bleek te zijn.