ons trailertje is overleden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

ons trailertje is overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 18:29

Vanmiddag zouden we even ons trailertje (klein 2e hands veewagentje) ophalen omdat mijn vriend hem nodig had voor kamp.
Afijn, even een extra rondje gereden omdat ik ook even wou (illegaal, geen rijbewijs) dat is waarschijnlijk de redding geweest.
We reden over een polderweggetje, zo'n 50-60 km/u en ineens hoorden we een knal en een enorme herrie. In de eerste instantie dacht ik aan een klapband maar toen we gestopt waren en ik achterom keek zag ik dat ie los hing (had mijn vriend al gezien in zijn spiegel). Eerst denk je dan dat de koppeling misschien is losgeschoten. Dus wij erheen, bleek dat de trekstang gewoon was afgebroken, hij was al verroest maar de vorige eigenaar heeft er wat overheen gelast en een likkie verf eroverheen (denken we).

Nou ik heb bijna op mijn knietjes gezeten zo ontzettend blij was ik dat Polly of Sharif er niet instond, men dan had je me kunnen afvoeren.

We hebben hem in de berm gezet en zijn teruggereden naar de gene waar dat ding gestald stond. Zijn buurman heeft hem uiteindelijk opgehaald met een heftruuk en die gaat hem nu maken. Maar we hebben het er al over gehad (mijn vriend en ik) maar mijn pony's komen er nooit meer in, ik zou het mezelf nooooit van mijn leven vergeven als er weer iets gebeurd. We kijken nu of een of andere hobbyist hem wil hebben en anders gaat ie gewoon naar de sloop. We gaan over 2 weken kijken naar een nieuwe aanhanger (klein veewagentje) dan weten we tenminste zeker dat het goed is.

pff wat een middag..

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:34

gelukkig dat er geen paardje instond zeg maar wat een schrik zeg ineens een kanl je kan wel dneken o nee sadam komt hier

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:41

Zo, dat is behoorlijk jammer, maar gelukkig maar dat julie illegaal bezig waren Haha! Anders had het heel naar kunnen aflopen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:14

Waarom had het heel naar af kunnen lopen als jullier legaal bezig waren?? ik snap het niet?
Verder ben ik ook héél blij voor je dat je paardjes er niet in stonden! Poeh, ik wil niet weten wat er dan gebeurt zou zijn...

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:43

jeeytje rene dat heb je mij nog niet verteld.
waar reden julie dan ?
maar goed dat de drachtige pony en kleine sharif er niet instonden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:44

Oei, ik kan me goed voorstellen dat je je naarschrok.... Een geluk dat de pony's er niet instonden idd!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 20:00

AmyII schreef:
Waarom had het heel naar af kunnen lopen als jullier legaal bezig waren?? ik snap het niet?
Verder ben ik ook héél blij voor je dat je paardjes er niet in stonden! Poeh, ik wil niet weten wat er dan gebeurt zou zijn...



Nou, ik heb mijn rijbewijs nog niet dus als ik autorij zijn we best wel illegaal bezig (met andere woorden; ze moeten ons niet snappen want dan mag ik de komende -tig jaar niet afrijden.
Als ik dus niet had willen rijden hadden we een veel kortere route genomen en waren we op het moment dat het gebeurde (als het na dezelfde tijd rijden was gebeurd) op een weg geweest waar je 80 km/u mocht en waar het best wel druk is, waarschijnlijk was het dan minder goed afgelopen...

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:07

Jeetje,dan schrik je je idd rot joh!!Gelukkig stonden de pony s er niet in!!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:44

EHHHH, dat moet toch niet kunnen.
Ik weet nu zeker dat ik die van mij ieder jaar ff laat nakijken door een 'trailer-bedrijf'.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 07:40

We gaan nu ook voor een hele nieuwe kijken. Niet komend weekend (dan vier ik mijn verjaardag *HINT*) maar het weekend erna gaan we kijken voor een nieuwe. Hij was op zich nog te repareren, maar ik ben het vertrouwen een beetje kwijt eerlijk gezegd en nu kunnen we meteen kijken naar een iets grotere. We hebben hem toen gekocht voor 1 pony en over een paar weken hebben we er 3! Met z'n tweeën gaat net maar 3 is een beetje overdreven.

Dit was het trailertje: (als ie gemaakt is maak ik nog wel wat foto's waarop ik aangeef waar het is misgegaan.

Afbeelding

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:10

Wel jammer dat ie niet meer leeft !
Maar gelukkig gebeurde het toen er niks instond

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:17

mooi trailertje, evengoed...
zonde dat eht niet meer leeft inderdaat,
maar, logisch dat jhe je vertrouwen eruit een beetje kwijt bent...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:46

zat daat een paardje in?of een shetlander das toch een wagen voor schapen enzo?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:31

Dit is een veetrailertje, die worden wel vaker voor shetlanders en andere mini's gebruikt. Ik heb er ook een voor Dennis.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 10:41

we hebben dit trailertje gekocht van een shetlanderfokker. Die heeft hem helemaal verbouwd, het is namelijk gebouwd op het onderstel van een vouwwagen en hij heeft er dus een shetlandtrailertje an gebouwd, wij hebben er zelf voor en achterstangen, een raampje, nieuwe dwarsbalkjes op de klep, en borgringetjes voor de klep bij gemaakt.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:05

Maar ik neem aan dat je het ding laat keuren of iets dergelijks zodat je zeker weet dat het wel veilig is om een paardje mee te vervoeren....?? Of ligt dat alleen aan mij?
Daarbij zou ik het niet meer verkopen als je zelf het ding niet vertrouwt......ff iemand laten maken wil niet zeggen dat het ook echt gemaakt is....

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 10:51

Hij is inderdaad niet gekeurd, er moest namelijk veel aan verbouwd worden, hij was sowieso afgekeurd op de bodem (we hebben er dus een hele nieuwe bodem ingelegd) maar ze hadden het zo goed afgewerkt. Ze hadden namelijk over de roestplek een plaatje gemaakt die ze helemaal glad geslepen hadden op de overgang en daar een dikke lik verf overheen.
De man waar ie nu staat om gerepareerd te worden zei ookal dat een keuring dit niet had kunnen voorkomen omdat er gewoonweg niks aan te zien was.

We verkopen hem ook niet als trailertje, maar er zijn altijd wel mensen die aan zo'n ding willen hobbyen en misschien de bruikbare dingen eruit willen halen (het "hokje" is van zeer goed materiaal gemaakt) wij kopen nu gewoon een spiksplinternieuwe die ook wat groter is.

Overigens zal ik dit soort gebreken ALTIJD melden, ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hem verkoop en ik lees later in de krant dat er iemand door verongelukt is. Waarschijnlijk gaat ie ook gewoon naar de sloop.

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:51

wooow renee je vertelde het al aa de tel.
maar het hele verhaal nog niet goed gehoord
maar GELUKKIG(!!!!!) zaten pol en shar er nie in....pfffff!

kiszz lauraaaaa

p.s. ik ga donderdag ofzo weer ff met fran mee...ff naar pol der uiers kijke Knipoog doegieee spreek je