meeting met jippie!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

meeting met jippie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 19:41

Na heel lang heen en weer gepbt hadden vandaag Jippie en ik afgesproken.
Eerst uitgelegd via pb hoe ze er moest komen en mijn nummer gegeven om vervolgens na een paar dagen weer een routebeschrijving te sturen omdat mevrouw hem alweer kwijt was.

We hadden om half 11 afgesproken en ze was mooi op tijd.
Eerst even mijn lieve pablo laten zien en even voorgesteld aan mij vriend die ook mee was en wat foto's geschoten heeft.

Ze vond pablo er leuk uit zien... ze zei zelfs dathij net zo een koppie had als lois... was wel grappig om te horen.
daarna opgezadeld en naar het veldje gereden.
De bak stond namelijk vol met 2 frieze jaarlingen en deze is ook soms veel te zwaar voor paabje..

Het was aardig druk op het veldje en dat vond pablo niet zo een succes dus hij liet zich niet eht van zijn goede kant zien.
Afijn ff losgestapt en vervolgens ging Jippie me les geven..

Ze vond dat ik hem wat langer in de hals moet laten voorlopig omdat hij maar eens moet leren op zijn eigen benen te staan en dat ik soms de teugels als stuur gebruik.
Dit heb ik geprobeerd en ik merkte wel dat hij zijn pas beter afmaakte en dat er meer regelmaat in kwam.
Was echt leerzaam hoe haar visie op pablo was.

Omdat ik ook even wou zien wat ze allemaal precies bedoelde, vroeg ik of ze ook even op pablo wou om het te laten zien.
Nou dat was nog een heel gevecht e ven.
Pablo was het er niet zo mee eens dat opeens iemand anders op hem wou..Hij was hevig aan het protesteren.

Na een hoop getrek en gepraat tegen pablo kwam jippie er toch op... Ik bleef er maar even naast lopen zodat ik de aanwijzingen kon horen en omdat pablo liever had dat ik erbij liep lopen...
Had hij op dat moment erg nodig.

Vond het erg leuk om jippie op pablo te zien en om te zien wat het beste is om pablo wat contstanter te laten rijden.
En erg leuk waren de korte beugeltjes van jippie

Daarna ben ik er nog even opgegaan en hebben we nog even een kleine cursus achteruit gaan gedaan.. Vervolgens weer naar stal, hem afgezadeld en het pasgeboren frieze hengstje laten zien... echt schattig.

Daarna nog even de rest van de stallen laten zien en vervolgens nog even naar een restaurantje geweest om nog wat te drinken en bij te praten.

Was e cht supergezellig Jippie en ik kan niet wachten om jouw lois te bewonderen!!!! Lovers

voor foto's... zie [ITP] foto's jippie & pablo meeting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:07

Mooi verslag hoor Tallie!
De avond voor de meeting was ik al druk in de weer geweest met de route planner en daar kon ik werkelijk geen touw aan vast knopen Lips are sealed . Gelukkig had ik van Tallie een goede routeomschrijving gekregen waardoor ik in een keer zonder fout te rijden naar de stal reed.
Op stal aangekomen stond Tallie me al op te wachten en Pablo ook want die stond lekker te genieten in het zonnetje van alle aandacht. Pablo heeft een vreselijk ondeugend koppie dus ik viel al snel voor zijn charmes Lovers .
Pablo is vreselijk lief en cool in de omgang en onder het zadel lekker wakker en alert. Tijdens het rijden op het veldje werd zijn aandacht getrokken door alles om hem heen. Ik heb Tallie en Pablo een paar aanwijzingen gegeven over het rijden en o.a. uitgelegd dat je de teugels niet mag gebruiken voor je eigen balans zoals je op de fiets met je stuur doet.
Ik vond het ook erg leuk om eventjes op Pablo te stappen die al lekker had kunnen uitrazen met Tallie. In het begin vond Pablo het maar vreemd maar hij was snel op zijn gemak gesteld. Een hele overwinning voor mij want normaliter stap ik niet op vreemde paarden. Pablo is een vreselijk braaf en werklustig paard en al snel voelden we ons beiden prima op ons gemakje Cool .
De rondleiding in de stallen was erg leuk. Met een mega groot bord met dikke friet en vette mayo Vingers aflikken sloten we de dag af.
Echt super gezellig Party!! ! De rest van de week leef ik weer op kcal arme koek en sinaasappels

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:41

Klinkt echt hardstikke gezellig! Die Pablo, issie zo eenkennig joh? *LOL*
Enne ook erg leuke foto's! Dat gapende koppie... Lovers

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 22:04

hij is niet eenkennig hoor.
Alleen ik ben de enige die er op rijdt... rijdt eigenlijk voor de rest nooit iemand op.
Dus hij had er best wel moeite mee dat er ff iemand anders op ging...

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:09

lijkt me echt een leuke en leerrijke dag voor jullie beiden.
ik ga meteen es naar de fotos kijken, verlang al!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 18:22

Jippie heeft me inderdaad wat nuttige tips gegeven.

Was wel erg komisch om jolanda met de korte beugeltjes te zien.
Ze zat nog in mijn beugelmaat en het was net een springruitertje.. Haha!