Pipo is er af gekletterd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Pipo is er af gekletterd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:12

Aangezien ik ook vertel als het zo goed gaat, ga ik nu maar eens vertellen dat we even wat mindere minuutjes hadden. Om vervolgens wel weer positief verder te gaan.

Zo vandaag weer eens fijn op het Jazzje rijden Boos! Aangezien ze zo verschrikkelijk braaf is, was ik wat te stoer, en dacht hup erop.

Ze had vanaf woensdag alleen maar losgelopen, en ik domme doos, dacht na een rondje aan de longe, joh ze is zo braaf. Ik ga er mooi op.

Na een half rondje schrok ze ergens van, ik zat niet op te letten, en ging dus achter de beweging zitten. Tja, daar schrok ze nog harder van, wat ik haar niet kwalijk kan nemen. En toen ging ze bokken. Rug flink rond, en met 4 benen van de vloer.

Toch fijn zo paard wat zeer goed kan lopen, en een soort van athleet is Dus na een half rondje dacht ik, kan er beter af, want dit houd ik niet lang vol. Dus liet me vallen, alleen juist op de verkeerde plek. De plek waarop ze moest kiezen, of het hek in, of over mij heen. Dus ze koos voor het laatste, ze sprong wel over me heen, maar aangezien het een Jazz is, en die voor geen meter kan springen, ging dat niet helemaal goed.

Dus ik ben geschaafd, blauw en gekneusd. Zo paard over je heen doet best pijn. Was wat duizelig, en had erg pijn aan mijn arm en been. Maar na even een kwartiertje zitten. Vond ik van mijzelf toch dat ik er weer op moest. Dus heb er nog even opgezeten, waarbij ze erg braaf was. Ze was wel wat geschrokken van het geheel, toch raar zo mens naast je die eerst op je zat.

Maar heel braaf liep ze haar rondjes weer, en toen ben ik maar weer afgestapt. Even waren de omstanders bang dat mijn bovenarm iets van gebroken was, maar gelukkig niet!

Maar goed, ik zal niet meer stoer doen en er effe zo opklimmen! Ben benieuwd hoe ik me morgen voel!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-03 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:22

Bad heb ik niet, maar arnica heb ik wel, en een warme douche genomen.

Maar die bloeduitstorting op mij bovenbeen, scheenbeen, en bovenarm krijg ik daar helaas niet mee weg.

Ze stond ook op mijn billen, maar daar heb ik geen last van, toch handig een wat dikker achterwerk! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:28

Ach, het was absoluut geen gemenigheid, als het een valse was, had ze me er daarna direct afgebokt. Maar ze liep wat geschrokken rond, er stonden wat mensen bij, en die zeiden ook: het was absoluut niet om je er effe vies af te krijgen. Maar ja, het was ook mijn eigen schuld, had er wat voorzichtiger op moeten gaan zitten.

Maar zo paard wat goed kan lopen, en lekker los in het lijf is, en heel vlug is. Die kan op hoge snelheid, hoog bokken! En ik kan je vertellen, dat zit niet zo heel erg lekker Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:39

batje schreef:
Sterktezo'n paarhonderd kilo over je kont heen (dik of niet Haha! ) lijkt me toch niet fijn..


Dat was de enige plek die geen schade heeft opgelopen. Verder mijn bovenarm, bovenbeen, gedeelte van mijn arm, en mijn duim wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:10

Sugarmiss schreef:
Westernzadeltje Schijnheilig
Zo'n knop is reuze handig voor dit soort fratsen Haha!

Sterkte met je blauwe plekken. Ach gut


Vind je het heel erg dat ik er niet aan moet denken om een westernzadel op een 3 jarige superlenige snelle merrie te hebben, gegarandeerd dat je eraf gaat, alleen dan krijg je eerst die knop nog even in je maag, of nog erger Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:22

Cassidy, had nu iets om zijn nek om me vast te houden. Maar een paard wat echt flink bokt, zijn rug geheel rond maakt en heel vlug is, dan lig je eraf, en dan is zo knop heel pijnlijk!

En Sugermiss? Zal eens kijken of ze omgedoopt wil worden tot western paard, denk dat ze teveel front heeft voor een westernpaard Haha!

Trouwens, ik wil nog even benadrukken dat het niet haar schuld was, maar dat ik erop ging zitten terwijl ze nog wat fris was, en daarbij net zadelmak! En dan nog een keertje te lomp inkomen.........dan vraag je erom Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:27

Cassidy schreef:
Het eert je dat je toegeeft dat het je eigen schuld is...en toch ben ik er niet zeker van dat je er dan afligt...

Weleens op een westernzadel gezeten? Die knop kom je niet zo snel tegen hoor (of je moet gaan springen Haha!)


Wel eens op een jonge bloedje vlugge Jazz gezeten? Kom je die knop tegen hoor! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:37

Hmm, ik ben toch van mening dat je op een bloedjevlug dier, die zich volledig rond maakt je ook geen steun hebt aan een knop.
En ietwat gaan staan is een idee, en inderdaad mogelijk.................maar als je geen hals meer voor je hebt, en het paard maakt zich helemaal rond, valt er weinig meer wat te gaan staan.

En het is niet de eerste die ik zadelmak maak, ook niet de eerste waar ik afgekletterd ben trouwens. Wat ik wel denk, is vroeger reed ik de hele dag door stuk of 6 a 8 per dag, en maakte dag in dag uit zadelmak. Dan ben je gewoon handiger, en blijf je makkelijker zitten. Nu rijd je er een a 2 per dag, en dan is je handigheid minder, en vlieg je er sneller af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:45

Nou het gaat een stuk beter, ook ik had verwacht extreme spierpijn te hebben, maar het valt mee. Ben wel helemaal stijf! En heb een dag vrij genomen. Dus ga zo naar stal, lekker in het zonnetje zitten en een beetje niets doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:59

beppies schreef:
Vervelend Pipo, ben wel blij dat je niets gebroken hebt, blijf toch maar goed smeren met arnica of zo en neem een paar keer een warme douche, mijn ervaring is dat de stijfheid etc de eerste dag minder erg is dan de 2e en 3e dag erna. Blijf in elk geval een beetje in beweging en heel veel succes....


Die ervaring heb ik ook, de tweede en de derde dag vaak het ergst Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:28

Vanochtends was ik wat stijfjes, maar gewoon fanatiek naar de paarden gegaan. Eerst de jonge Moreno gereden, terwijl het cement voor de nieuwe stal gestort werd. En toen nog een ander, en toen ebde de spierpijn langzaam weg.

En toen!! Op de Jazz gereden, eerst even langer gelongeerd................en toen erop. En ze liep super!! Zal straks de foto's van haar onder het zadel plaatsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:42

Inderdaad zo'n superelastiekje...................daarom vloog ik er ook af, want als dat gaat bokken!!!

En ze was helemaal niet stijf, liep netjes met der koppie naar beneden. Ben wel even aan de longe gebleven, maar dat was omdat ik wat stijfjes was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 00:52

Desiree"]
[quote="Pipo schreef:
Toch fijn zo paard wat zeer goed kan lopen, en een soort van athleet is Dus na een half rondje dacht ik, kan er beter af, want dit houd ik niet lang vol. Dus liet me vallen, alleen juist op de verkeerde plek. !

hehe, kluns! Nooit van gehoord van "nee heb je, ja kun je krijgen?". Je had gewoon moeten proberen te blijven zitten .Misschien was je er wel op gebleven. Daarbij lukt het je kennelijk toch niet om het goede moment te bepalen dat je goed terecht komt. Haha! dus had je niets te verliezen met gewoon proberen te blijven zitten. Maar ja, ze zijn sterk he, op zo'n moment. het valt niet mee. Heb ook ooit zo op een paard gezeten, een vierjarige vos. Had ik ook zadelmak gemaakt en ik dacht dat ik er zonder te longeren wel op kon omdat hij ook altijd zo braaf was. Mijn voet zat nog niet in de rechterbeugel of hij begon te pingpongen. OINK OINK OINK! en iedere keer in een onbestemde richting, grinnik. Man, wat heb ik met mijn benen zitten te knijpen! de kramp sprong er bijna in! Maar................. tot mijn eigen verrassing bleef ik zitten. en toen hij ophield keek ik opgelucht om me heen maar................. niemand had het gezien...... Huilen
[/quote]

Hmm na ik weet niet hoeveel paarden zadelmak gemaakt te hebben, kan ik nu redelijk goed inschatten of ik wel of niet kan blijven zitten. En nee, die stopte echt niet meer. Paarden die zich zo rond maken in het bokken, blijf je niet op zitten. ik kwam net de bocht uit, en wist dat hij daar flink tempo kon gaan maken, en dit atleetje kan en bokken en tempo maken. En dan was ik waarschijnlijk over het hek heen gegaan. Dat risico is met wat te groot.

Ja Gert van het Hof wel...............maar die ben ik niet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora, dollyspikkel, Ginny135, Kopmeeuw, La_Lune, Lanoca, Mutti, nikolletje, pamts1, Poekkie, renatexx, Sanne_zepp, SentiBot, Sjafrane, Spike2019 en 82 bezoekers