in memoriam mijn weesje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

in memoriam mijn weesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 23:14

Mijn wees kindje, michael, is woesndag ochtend ingeslapen. Huilen
Hij had een ongeluk gehad. Had liggen rollen naast het schrikdraad. Is met zijn been erin gekomen, en is toen heel hard gaan rennen.
Toen ik bij hem kwam was zijn bot ontblood. In eerste instantie heb ik hem ingeladen en ben naar de da gereden, om hem direct te laten opereren.
De volgende dag was ik weer wat bij mijn positieven en kon wat beter nadenken. Het zou een hel voor hem zijn geworden, om vele redenen. Klinisch was hij misschien nog te redden. Maar een paard heeft meer kanten dan alleen een klinische... En die zijn minstens zo belangrijk. Ik heb met de da gepraat, en met andere mensen, en we hebben besloten sdat het voor het paard beter was om er een eind aan te maken. Huilen
Dus nu is mijn kleine weesje dood, zijn moeder achterna gegaan.
Ben er heel erg van slag van geweest. nu nog steeds wel, maar het idee dat ik heb gedaan wat het beste voor hem was, stelt me enorm gerust.
Huilen Huilen Huilen Verdrietig

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:49

Sterkte.... ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 00:09

Verschrikkelijk! Dit zijn altijd de zwaarste beslissingen om te nemen maar ik denk dat je de juiste genomen hebt hoor.

Heel veel sterkte.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 00:15

Afbeelding
Even een fototje van toen hij net geboren was.
blij met deze reacties, sommige mensen vinden het nooit ok als je een paard in laat slapen dat nog een kans heeft ooit weer te kunnen lopen...

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:33

Ach Daphne, wat een ellende ! Je weet zelf het best of je de juiste beslissing genomen hebt, je hebt ervaring zat om zo'n situatie juist in te schatten en je gevoel kan je niet bedriegen.

Sterkte en bedenk dat hij nu lekker met z'n moeder aan het draven is over eeuwige groene weides.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:35

Heel veel sterkte hoor! Deze beslissingen zijn altijd moeilijk om te nemen, wij hebben het vorig jaar meegemaakt met Queenie. Ik denk achteraf dat we er te lang mee hebben gewacht om de knoop door te hakken... Eigenlijk hadden al zoveel mensen tegen ons gezegd dat het niet meer goed zou komen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:35

Ik ben het met de anderen eens: ik denk dat je een eerlijke beslissing hebt genomen. Soms is de weg naar eventuele genezing te zwaar en ik denk dat jij dat goed kunt inschatten.
Veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:34

Sterkte met het verlies.
Echt heel erg voor je Scheve mond

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:43

Sterkte! Het zal een zware beslissing geweest zijn, maar ik denk dat het de juiste beslissing is geweest. Waarschijnlijk was de weg die met de genezing afgelegd moest worden heel zwaar voor jou en je pony geweest zijn.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 12:09

hij zou 3 maanden zijn stal niet uit mogen komen, en daarna voorzichtig aan wat gaan lopen. na een jaar zou hij de wei gewoon weer in mogen als alles goed zou gaan! En vanwege zijn paarden gestoorde gedrag zou hij ndan dus nooit meer met andere paarden samen mogen staan. Hij kon namelijk dit jaar dus niet de opfok in, en dat was vanwege zijn leeftijd de laatste kans om een "normaal" paard te worden. Dat zou hij dus nooit meer geworden zijn. De stal periode had het alleen nog meer veel erger gemaakt. En de kans op stal ondeugden zijn dan natuurlijk ook optimaal.
Dank voor de reacties.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 12:58

Wat een ellende meid!
Helaas al weer het zoveelste paard dat door prikkeldraad aan z'n eind is gekomen. Ze zouden het moeten verbieden.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 13:01

Jeetje wat vreselijk!
Heel veel sterkte!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 13:01

Carola schreef:
Helaas al weer het zoveelste paard dat door prikkeldraad aan z'n eind is gekomen.

Sherwood had het over schrikdraad, geen prikkeldraad toch? Verward

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 16:04

nee ik heb een gruwelijke hekel aan prikkeldraad!!!
Ik heb heel dik schrik koord. Dat is het veiligste draad dat er is. Maar toch zo'n ongeluk. Prikkeldraad is in duitsland al verboden. zou in nederland ook zo moeten zijn. Die wonden zijn zo mogelijk nog erger.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 16:44

Sterkte meid, heb hem nog even bekeken op je sitee, zonde hoor. Ik denk idd wel dat je het beste hebt gedaan wat je kan doen, juist voor hem.

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:27

Heel veel sterkte. Ik weet wat je meemaakt, het is een shet hengstje (2jaar) van mijn ouders ook overkomen, het botvlies was aangetast hij was niet meer te redden. Notabene in dezelfde wei waar mijn paarden ook 15 jaar hebben gelopen (gaas met schrikdraad) Ondanks dat wij en onze DA uren hebben gezocht naar de plek waar het gebeurd is, hebben we nooit de plek kunnen achterhalen.
Toen het gebeurde werd ik gelijk panisch dat het mijn paarden ook zou overkomen. Ik heb toen mijn eigen schrikdraad op diverse plekken "verzwakt" door het door te snijden en knopen er in te leggen (in de hoop dat deze los schieten als er iets gebeurt) Een aantal maanden geleden vond ik ineens iets in Bit wat Cut'o'rope heet, een plastic doosje (wat helemaal dichtklikt) waarin een soort scheermesje zit dat het draad doorsnijdt als er 40kg aan getrokken wordt. In theorie moet het doosje (om de 50m) het draad doorsnijden als er een paard in vast zit en aan trekt. Ik heb het besteld bij horsesupply.nl, ik hoop dat het werkt maar het geeft mij in ieder geval een gerust gevoel. Mischien is het iets voor jou want ik kan me voorstellen (heb ik ook) dat je nu niet meer gerust bent als je paarden op de wei staan. Het is wel duur (ik dacht Euro 5,00 per doosje) maar dat is een DA ook + alle ellende en verdriet

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 18:54

Ja dat is een super advies! Ik heb ook al zitten denken om het schrikdraad te verzwakken, maar er staan wel van die enorme hengsten in, dus of dat iets is...
Maar zo'n doosje zou wel een heel prettig gevoel geven. Als dat erin had gezeten was het dus niet gebeurd. Ik wist niet van het bestaan af, maar ga er direct achter aan!!!! dank

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:19

Wat naar zeg. Ik denk wel dat je een goede keuze hebt gemaakt. Veel sterkte!!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:53

Hey daphne was dit t veulen uit je gelderse merrie die toen ineens overleed? Hey wat onzettend jammer!
Ik weet dat je op en top een paardenvrouw bent en dat wat je hebt gedaan de juiste beslissing was! Veel sterkte....

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 08:59

Dank je vivian, ja dat was dat veulentje. 't was gewoon niet voorbestemd om te leven.'n hele leventje had alles hem al tegen gezeten. Tot nu toe had ik 'm altijd nog kunnen redden of oplappen, maar nu dus niet meer.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:02

Heel veel sterkte ermee.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 00:23

Heel veel sterkte! Bedankt voor je advies betreffende dat Cut O rope, als het schrikdraad hier staat zal ik daar ook zeker aan denken. Ik verwacht ook een veulen deze zomer en moet er niet aan denken om dit mee te maken.

Vind het afschuwelijk voor je.. maar je hebt de juiste en verantwoordelijke beslissing genomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 01:00

He bah wat verschrikkelijk vervelend voor je, heel veel sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:13

Ah gossie. Wat een naar verhaal. Heel erg veel sterkte!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 08:10

Verschrikkelijk, wat een ellende. Het heeft niet zo mogen zijn voor je kleine wees. Sterkte ermee!