Stel dat onze paarden geruimd zouden worden?!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Stel dat onze paarden geruimd zouden worden?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 07:04

Het is toch niet te geloven dat wij Nederlanders lijdzaam toezien hoe vorig jaar alle varkens werden vermoord en momenteel allerlei vogels.
Ik zag vanavond een programma op Net 5 waarbij 200 vogels vergast werden die niks mankeerde. Gewoon uit voorzorg, werd er gezegd.
Zwanen met jonge werden in gasovens gestopt! Terwijl het niet eens bekend is of er bij zwanen vogelpest heerst of door zwanen wordt verspreid!!!! Ik vind dit echt walgelijk... en ongelovelijk dat wij in een maatschappij leven waarin dit mogelijk is. Wie weet breekt er binnenkort wel een paarden-ziekte uit waardoor al onze paarden even geruimd moeten worden! Ik wil er alles aan gaan doenga er alles aan doen om hier tegen te strijden....begin maar eens met surfen naar de site van de dierenbescherming.... Opties of medestrijders, wees welkom!!!!


Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 12:23

Waarom zouden paarden niet geruimd worden??? Nu vermoorden ze toch ook allemaal GEZONDE vogels van hobby-isten? Deze mensen zijn misschien wel net zo gehecht aan hun vogels als wij aan onze paarden!
Als die mannen toch koelbloedig zwanen met hun jonge vergassen wie overtuigd mij dat ze mijn paard laten staan???


Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 13:43

Maar zullen de mensen die nu hun dieren doodgemaakt zien worden dit ook niet roepen??? Persoonlijk heb ik weinig met vogels hoor, maar als wij er nu iets tegen kunnen doen om te voorkomen dat er in Nederland preventief geruimd wordt zodra er een ziekte ontstaat... dan weten wij zeker dat dit nooit onszelf met de paarden kan overkomen. Als ik op de site van de dierenbescherming zoek is het enige dat ik kan doen doneren... Wat ze met het geld doen tegen deze afslachtingen staat er niet bij! Als ik dan op zoek ga naar een petitie dan kan ik voor alles tekenen behalve hier voor. Het beangstigt me echt heel erg!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 15:06

He he... eindelijk een gerustellender antwoord, bedankt!

Maar wij exporteren toch ook paardenvlees? In ieder geval weet ik dat veulenvlees geexporteerd wordt. En als er een virus komt wat paarden kunnen overbrengen op ander vee. (Zoals nu de vogelpest via de luchtverspreidt wordt...) Ik begrijp dat je denkt; ""Als, als, als...", maar het schijnt dus normaal te zijn dat er gewoon gezonde dieren, van mensen zoals jij en ik, gedood worden als ze op welke manier dan ook een bedreiging vormen.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 17:16

Hee bedankt Richtje! Eindelijk weer iemand die de intentie van deze topic begrijpt!!!! Alleen weet ik werkelijk niet wat we zouden moeten doen? En inderdaad als wij niet strijden voor de massagekte die er nu is wat moeten we dan doen als wij wel daadwerkelijk de dupe worden m.b.t. onze paarden???? Wie heeft er een goed idee??????

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 16:32

En wat nou als de vogels al geënt waren voordat deze pest uitbrak? Want als drager zijnde kunnen ze alleen nog maar overdragen naar andere vogels die reeds ook al geënt zijn, toch? Of denk ik nu te simpel?
Ik vind het een goed stuk en waardeer ook alle moeite van het uitspitten... alleen heb ik nog geen antwoord op mijn vragen. Hoe kunnen we het uitroeien voorkomen van de gezonde dieren? Hoe kunnen wij voorkomen dat er ooit iets soortgelijks met de paarden gebeurt? Wat betreft het verhaal over de kostbare paarden heb ik ook zo mijn twijfels eigenlijk. Wellicht staan deze niet in verhouding tot de meest kostbare vogels. (Ik heb totaal geen verstand van vogels n.l. maar weet dat sommige karper vissen- waar ik het zelf nooit van zou verwachten- ook gigantisch duur kunnen zijn bijvoorbeeld) Sowieso kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat die hele dure paarden die veelal ook internationaal starten veel meer vaccinaties gekregen hebben waar ik als gewone paardeneigenaar nog nooit van gehoord heb.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 16:49

Yep, zou ik ook wel eens willen weten! Want volgens mij is er echt geen weg meer terug als het je overkomt. (Kan nu wel een plekkie vrij maken in de badkamer... maar denk niet dat mijn paard daar echt gelukkig is als die daar een tijdje moet logeren tot de massa moord weer voorbij is...)

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 16:58

Die zit toch altijd ondergedoken als er oorlog uitbreekt? En dan breekt de oorlog uit!!!!! We hebben allemaal zweepjes.....

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 20:49

Zit je samen in het bos met alle andere paardenbezitters die geen benedenhuis, schuur, garage etc. hebben!
Ik droom nog steeds van mijn vorige paard dat ik 16 jaar had. Elke keer weer droom ik dan "waarom heb ik je zo lang niet gezien?" dit overheerst dan het genieten dat ik 'm weer eens zie, voel en ruik.....

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 22:17

En hoe zouden we dit dan kunnen voorkomen als we niet eens proberen te voorkomen wat er NU gebeurt?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pasje03 en 109 bezoekers