Rare mensen toch...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Rare mensen toch...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 13:49

Een tijdje geleden kwam ik bij Lotte's weide aan,en stonden daar twee meisjes.Ik dacht,oh die zullen wel gewoon een beetje staan kijken en strelen.Niet dus,vanaf ze doorhadden dat ik naar die pony ging kwamen ze op me af begonnen ze te roepen van hoe slecht ik haar wel niet verzorgde.Ik was totaal overdonderd,want Lotte kwam echt niets tekort,hoor Verward
Ze vonden het schandalig dat ze er zo vies uitzag.Welja,ze wàs ook smerig,maar wat kan ik eraan doen dat ze in een modderplekje was gaan rollen.Ik heb een hele preek gekregen dat ze er de dierenbescherming bij gingen halen en zo.En ik maar proberen uit te leggen dat het helemaal zo'n ramp niet was en dat ze echt elke dag gebortselt wordt...
Ze geloofden me niet en stonden erop dat zij gingen voordoen hoe ik het moest doen Koe
Ik had er geen problemen mee,maar toen ze haar begonnen te borstelen heb ik hun meer uitleg moeten geven dan zij mij.Zo vroegen ze al meteen waar de paardenshampoo was,terwijl het veel te koud was om haar te wassen en keken erg vreemd naar mijn hoevenvet en zijden ze dat het ponymishandeling was om zo'n smerige dingen op d'r hoeven te smeren...
Toen heb ik m'n bek eens opengetrokken en nu geef ik elke zondagmiddag ponypoetsles aan twee kleine meisjes Haha!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:52

je laat je toch niet doen. het is je eigen pny en jij weet wat het beste voor ze is. laat ze toch zeggen. als ze dat bij mij ooit deden

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 13:55

Tja,ik had uit hun geroep en getier kunnen opmaken dat hun pony's helemaal zo smerig niet waren,dus ik doe het eerder uit medelijden met die arme beestjes Haha!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:56

oke ik heb vroeger ik wel eens bij een paard in de wei gestaan wat ik nu dus nooit meer zou doen
Maar zoiets zou ik dus nooit of de nooit zeggen hoor, alleen als het echt zo zou zijn maar zou het nog zeggen op een normalen manier anders gaan ze het zeker niet goed doen.
Wel goed dat jij ze nu poestles geeft Tong uitsteken
want zo te horen konden ze er niet veel van Knipoog

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:19

Haha, vrij lachwekkend inderdaad :d

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:28

En nu maar aanpakken die hap haha Knipoog "Hup, net zolang doorpoetsen tot alle strontvlekken en moddervlekken weg zijn" Zal ze leren Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:01

waar je zin in hebt................zonde van m'n tijd stelletje snotneuzen

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:08

Ha ha. Ik moet er hard om lachen. leuk dat je ze poetsles geeft. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Misschien hou je er tzt nog wel 2 hartstikke leuke verzorgstertjes aan over. Hart voor dieren hebben ze in ieder geval wel.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:08

Dat moet die van mij wel erg zielig zijn, ongetoilleteerd, onder de modder en stof, losse haren en je ziet z'n ribbetjes een beetje

Ik zou ook geen tijd aan zo'n stomme kindertjes besteden..

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:13

Tja, ik zou ze ook wel les geven denk ik. Ook wel eens een Penny in de wei gehad die meende dat je haflingers makkelijk met 2 in kon rijden, hij zag er sterk genoeg uit...Boos!
Die heb ik geen rijles gegeen trouwens, maar weggestuurd, haha.*LOL*

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 19:35

tja,penny's komen hier soms ook wel,met complimentjes van "oh wat een mooie pony,die zou ver kunnen geraken als die goed gereden word.Heb je toevallig geen bijrijder nodig?"mijn antwoord is dan altijd "nee,ik kan het zelf wel aan"ik hoef echt geen meisje van 10 jaar op m'n pony terwijl ik zelf vrij veel moeite heb met haar.(ik ben nu zelf ook maar 14 hoor,maar ja...)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:28

Heel erg irritant van die figuren die het zogenaamd beter weten! Misselijk
Als je pony onder de modder zit, heeft dat helemaal niets te maken met mishandeling of slecht verzorgen ofzo.
Ze rollen nou eenmaal graag en dat is juist goed voor hun vacht schijnt (alleen met poetsen soms zo lastig he die plakken modder en al dat stof Haha! )
Helaas hebben ze bij mij nog nooit recht in m'n gezicht gezegd dat is sharir niet goed verzorg, alleen van die via via verhalen (zij zegt dat jij ... blablabla *zucht*)
Achja je moet maar denken, ze weten niet beter, en ze hebben in iedergeval hart voor paarden, al hebben ze nog veel te leren............ Lips are sealed

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:21

oew...dat was al wat voor mij geweest...ik zeg niet dat mijn manier dé manier is maar ik denk wel aan de andere kant dat ik ze had verteld hoe het wel moet. want ben blij als ik iemand iets kan leren..maar aan de andere kant..ze hadden het wel wat vriendelijker kunnen brengen..

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:25

Waarom denken kinderen toch altijd dat paarden die een beetje vies zijn verwaarloosd zijn? Zouden ze allemaal op maneges komen waar de paarden nooit buiten komen, dus allemaal dun in het haar zitten? Ik reed vroeger op een manege waar de pony's het hele jaar dagelijks een poos buiten liepen, dan leer je wel met vieze pony's omgaan Haha!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:49

promptertje schreef:
Waarom denken kinderen toch altijd dat paarden die een beetje vies zijn verwaarloosd zijn? Zouden ze allemaal op maneges komen waar de paarden nooit buiten komen, dus allemaal dun in het haar zitten? Ik reed vroeger op een manege waar de pony's het hele jaar dagelijks een poos buiten liepen, dan leer je wel met vieze pony's omgaan Haha!


Ik denk dat je daar wel eens een punt zou kunnen hebben Promptertje, op veel manege's komen de pony's inderdaad nauwelijks buiten en zien ze er netjes gepoetst uit. Dat een moddermonster wat elke dag een wei onveilig maakt wel eens een gezonder leven zou kunnen hebben kunnen die kinderen niet weten want ook de ponytijdschriften staan bol van de tips over vachtverzorging terwijl er weinig tot niets wordt geschreven over de oh zo belangrijke vetlaag en dagelijkse weidegang.

Ondertussen ben ik maar wat blij dat mijn boerderij en wei niet langs een weg liggen zodat dit mij bespaard blijft. Of zou het misschien toch komen omdat mijn paarden in dit gebied eerder regel dan uitzondering zijn met hun modderplekken en lange haren? Haha!

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:40

Vind het eigenlijk wel schattig dat die meisjes een feit constateren en er dus ook direct iets aan doen. Dit zijn wel de mensen die tenminste hun mond opentrekken en de dierenbescherming erachter komt wanneer er paarden echt mishandeld blijken te zijn. Ja, nu was het onterecht.. en heb je het hartstikke leuk opgelost!