Ze kan ECHT hard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Ze kan ECHT hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 18:21


Vandaag samen met een stalgenootje een buitenritje gemaakt, doen we wel vaker, omdat we samen endurance willen gaan rijden.
Laatst al een keer een rengalop gedaan die me niet bepaald beviel (zacht uitgedrukt), het ging me veel en veel te hard, had geen controle meer (zat achter de kont van een schimmel die een wedstrijdje met Tinka hield) en op bochtige blubberige bospaden vond ik dat niet echt leuk.
Maargoed, vandaag weer samen gereden dus, en weer een galopje op de zandpaden. Hoewel, galopje...de schimmel zat weer voorop en die spurt dan weg en daarna voel je alleen die hoeven nog maar denderen onder je. En Tinka ging harder, en harder, en harder, oh wat was ze de schimmel graag voorbij gegaan, maar ik vond het welletjes, we gingen al hard zat. Dus mooi achter de kont van de schimmel gehouden, anders was het hek van de dam denk ik.

Ik ben geloof ik best wel een mietje, hou best wel van een stevige galop, maar zo hard als die twee samen gaan...En ik had het gevoel dat Tinka NOG veel harder kon, ze wilde zo graag!! Dan komt opa de volbloed toch wel om de hoek kijken geloof ik, tjonge, ik heb ook vaak strandritten met rengalop gedaan, maar ik wist niet dat paarden ZO hard konden.
Gelukkig is ze in haar eentje buiten erg controleerbaar, ik heb daar ook flink op geoefend, want dat was ze in het begin ook niet. Hoofd omhoog en gaaaaan, op zich prima, maar ik wil wel het gevoel hebben dat ze op mijn commando ook weer terug te nemen is.

Al dribbelend en snuivend reden we weer terug naar stal, zandkorrels op mijn gezicht, en Tinka die zo graag nog eens wilde laten zien dat ze nog harder ging...
Knikkende knietjes hoor!!! *LOL*


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 18:46

Oja, we zijn ook nog aangehouden door de politie trouwens. Stalgenootje dacht dat we geflitst waren Haha! maar we hadden illegaal over het strandje gereden Bloos Tja 't is 1 april geweest en dan is het weer verboden gebied voor ruiters.
"Oh sorry meneer dat wisten we niet" Schijnheilig
Maargoed, nu we 1x gesnapt zijn kunnen we dat ook beter maar niet meer doen *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 17:57

Ik normaal dus ook
Toch zit ik nog een beetje in dubio wat ik ervan vind Haha!
Aan de ene kant heb ik zoiets van 'zet je er maar eens overheen' maar aan de andere kant heb ik nog zoiets van 'waarom zou ik zo hard gaan als ik er niet echt van geniet?' Maargoed, de tweede keer was al leuker dan de eerste keer enz enz *LOL*
Wel erg balen dat ik gister een gapend gat tussen mijn ringvinger en pink heb veroorzaakt. Met rubber doorweven teugels zijn zonder handschoentjes toch niet zo erg fijn als je paard zich in galop zo ontzettend sterk maakt.
Maargoed, vandaag toch weer gereden. Mèt een zooi pleisters en handschoentjes aan, maar we hebben weer zo relaxed gegaloppeerd, we waren alleen. Ben iig blij dat ze alleen toch rustig blijft ook al zijn we gister zo knoerthard gegaan.

Ik geloof ook wel dat het een beetje met de leeftijd te maken heeft. Vroeger deed ik zulke dingen dus altijd, maar de laatste jaren ga je wat meer rampscenario's in je hoofd halen. Wat als ze struikelen, wat als ze wegspringen als je zo hard gaat, wat als er ineens een wandelaar op het pad verschijnt enz enz.
Het meisje waar ik mee rijd is 15, wel heel bewust bezig met alles en je zou haar ook zeker qua verantwoordelijkheid veel ouder schatten, maar dat gerace...ik ben er nog niet over uit of ik het zo leuk vind eigenlijk...
Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 21:09

Nee Karin, geen 31 km/h (ik gok iets harder Schijnheilig ) maar ook zeker geen 21 km lang Knipoog

Het tweede galopje vond ik idd wel gaaf, toen hadden we al een keer gegaloppeerd en was dat hele heftige eraf. En dat was op een open zandvlakte, dus geen enge bochtjes, onverwachte voetgangers of boomstronkjes *LOL*

Tinka d'r draf is bijna niet uit te zitten als ze echt hard gaat. De benen vliegen je links en rechts om de oren (ze maait nogal, op stal vragen ze al of ik ga 'zwemmen' ipv rijden want het lijkt net de borstcrawl *LOL* )dus dan zet ik d'r liever wel in galop. Alleen is ze goed te houden, maar met die duivelse schimmel ervoor:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 16:32

Riëtte"]
Hebben julllie heel toevallig zondag voor een week ook een rat langs de baggelhuizer plas gemaakt? Marc en ik dus wel, en toen zagen we al een bruine en een schimmel gaan, met een behoorlijk draftempo erin (aan het surf-deel). Konden wij niet bijhouden, laat staan inhalen...
[/quote]
Zou heel goed kunnen, we hebben idd toen een ritje plas gedaan.

De schimmel was trouwens de dag na ons galop-avontuur kreupel. En loopt nu nog niet helemaal goed, kennelijk ging het toch wat te gek.
En op een gegeven moment wilde ze zomaar vanuit rengalop een paadje in in schieten waardoor ze misschien een rare beweging heeft gemaakt.
Volgende keer wil ik inderdaad wel voorop. Ik vind het hard gaan op zich nog niet zo erg, maar wel het idee dat ik niks meer te vertellen heb.
De keer voor deze rit zag ik de schimmel ook ineens een sprong opzij maken waardoor de berijdster rakelings langs een boom ging. En met die snelheid maak je een klapper als het fout gaat Scheve mond

[quote="jantina schreef:
Je kan het ook langzaamaan oefenen, eerst handgalop, beetje sneller en weer terug. Beetje sneller en weer terug. En dan steeds een beetje harder. Zo kan je de snelheid wat beter controleren. Doe ik met Isolda ook vaak eens, als ze denkt dat we gaan scheuren, maar het niet mag van mij *LOL*
Ik vind trouwens niets heerlijkers dan flink gas geven. En dan van langzaam heel snel heel hard, dat trekt zo lekker op Haha!

Ja dat gaat dus niet met mevrouw de schimmel erbij. Die stuift weg en zit binnen no-time in rengalop. Ik roep dan 'terugnemen' maar dat lukt haar steeds niet. Ik vind zelf hard galopperen niet zo erg, maar dat doe ik liever alleen geloof ik. Eigen baas zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, GoogleAdsense, Twist1991 en 29 bezoekers