Leven als een God in Frankrijk....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Leven als een God in Frankrijk....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 18:22

...is een uitdrukking waar iedereen bekend mee is. Deze stamt uit een tijd dat er met enige afgunst gekeken werd naar de Goten die tijdens de Grote Volksverhuizing een komfortabele stek in het zuiden van Frankrijk geregeld hadden.
Wisten die Nederlanders veel!? De Vísigoten namelijk waren een stukje doorgelopen naar Adalusië!

De plek: oude boerderij in het bergachtige hart van Andalusië.
Vanmiddag onder de mediterrane zon lekker luxe in een vaquero-zadel op een andalusische merrie een stuk door de natuur gereden.
Nu staat zij weer bij de andere paarden in de wei en is er tijd om voor het huis te genieten van een hap pinchitos (stukjes gemarineerde kip in kerrie) en een glas koele La Guita (frisse manzanilla uit Jerez) met rechts zicht op de merrie met veulen en links op de rest.
OK, tis wel eens behelpen, er is niet altijd tijd voor en er moet ook brood op de plank komen, maar op zulke momenten denk je; hoezo God in Fránkrijk!?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:27

Haha ja, dat is volkomen wartaal, zoals ik jou hoor..........maar ik ben het niet helemaal met je eens, want het is hier minstens zo goed toeven Haha!

(ik zou ook niet echt met je willen ruilen........ Haha! ........)(ik geloof trouwens ook niet zo in god) Haha! Haha! Haha! Knipoog

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:53

Huertecilla schreef:
...is een uitdrukking waar iedereen bekend mee is. Deze stamt uit een tijd dat er met enige afgunst gekeken werd naar de Goten die tijdens de Grote Volksverhuizing een komfortabele stek in het zuiden van Frankrijk geregeld hadden.
Wisten die Nederlanders veel!? De Vísigoten namelijk waren een stukje doorgelopen naar Adalusië!

De plek: oude boerderij in het bergachtige hart van Andalusië.
Vanmiddag onder de mediterrane zon lekker luxe in een vaquero-zadel op een andalusische merrie een stuk door de natuur gereden.
Nu staat zij weer bij de andere paarden in de wei en is er tijd om voor het huis te genieten van een hap pinchitos (stukjes gemarineerde kip in kerrie) en een glas koele La Guita (frisse manzanilla uit Jerez) met rechts zicht op de merrie met veulen en links op de rest.
OK, tis wel eens behelpen, er is niet altijd tijd voor en er moet ook brood op de plank komen, maar op zulke momenten denk je; hoezo God in Fránkrijk!?


Ohhh ik zie het helemaal voor me.... ja wat nou Frankrijk.. Andalusie!! ik zou wel zo met je ruilen hoor en met de tijd zal het ook echt wel gaan gebeuren dat we die kant op gaan Haha!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 22:29

Fabienne: het is dus eigenlijk 'Leven als een Góót in Frankrijk'. Geheel van god los dus, om maar een andere term erin te gooien.
Verder is het geweldig dat nagenoeg alle Nederlanders op een paar weken vakantie in Nederland blijven; we zijn veel te gek met de andalusisiche levensstijl hier, compleet met piropo Knipoog

Cloris: niet idealiseren hoor. Vakantie is zoals je zelf ook wel zal beseffen niet hetzelfde als ergens wónen. Tis namelijk nérgens in absolute zin ideaal en de verschillen maken dat verschillende mensen op verschillende plekken hun persoonlijke ideaal kunnen vinden.
Wij willen beiden niet terug en ik zou niet kúnnen; had altijd al problemen om mijn stek en draai in de Nederlandse levensstijl te vinden en wordt er nu letterlijk lichamelijk ziek als ik er op bezoek ga. We zien echter dat veel estranjeros hier hun draai nooit zullen vinden.
Charmante foto van jouw dogo Lachen, wij hebben vergelijkbare van onze BullMastiffs, maar wel jammer dat het jóuw favoriete bank niet is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:42

Wat nou God in Andalusië Verward
God op de Veluwe zul je bedoelen Schijnheilig Haha!

Maar stiekum zou ik best een paar weken willen ruilen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:45

HA HA Lia inderdaad.
Mij zie je zelfs niet die paar weken in frankrijk of waar dan ook..........
Haha! Haha! Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:43

Citaat:
we zijn veel te gek met de andalusisiche levensstijl hier, compleet met piropo Knipoog


Kan je nagaan dat ze altijd Huh kijken als ik de naam van mijn paard zeg Haha! vooral de Spanjaarden die zich niet zo zeer met paarden bezighouden, die dat wel doen kennen de naam van de hengsten wel.
Citaat:
Cloris: niet idealiseren hoor. Vakantie is zoals je zelf ook wel zal beseffen niet hetzelfde als ergens wónen. Tis namelijk nérgens in absolute zin ideaal en de verschillen maken dat verschillende mensen op verschillende plekken hun persoonlijke ideaal kunnen vinden.
Wij willen beiden niet terug en ik zou niet kúnnen; had altijd al problemen om mijn stek en draai in de Nederlandse levensstijl te vinden en wordt er nu letterlijk lichamelijk ziek als ik er op bezoek ga. We zien echter dat veel estranjeros hier hun draai nooit zullen vinden.
Charmante foto van jouw dogo Lachen, wij hebben vergelijkbare van onze BullMastiffs, maar wel jammer dat het jóuw favoriete bank niet is Knipoog


Oh maar ik idealiseer niets hoor, het is altijd al een soort drang geweest om naar Spanje te vertrekken, (van mijn ouders meegekregen denk ik)

Bull Mastifs? heerlijke honden!!! hahaha jaa Fangio die ligt altijd op mijn stoel Haha!