Weelde is nog geen halve dag thuis en...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Weelde is nog geen halve dag thuis en...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 19:55

ja hoor, we hebben meteen alweer wat!
Vanmiddag mochten ze even de benen strekken. [naam verwijderd] was goed wakker en het was mooi weer, dus even naar buiten. In de bak.

Alles vrede, totdat [naam verwijderd] er vandoor sprint terwijl [naam verwijderd] ligt te rollen.
Wat denk je, die muts van een [naam verwijderd] helemaal idioot, erachteraan. Samen hebben ze zo woest 3 rondes gegaloppeerd. [naam verwijderd] hupte onderhand wel een paar keer met de achterhand omhoog, maar goed, ze sloeg niet uit. Totdat...ja idd, BATS was het inenen, [naam verwijderd] ramt met haar achterhoef zo [naam verwijderd] voor haar snuffertje.

Ik dacht dat de wereld even verschoof..."dit is echt einde veulen" schoot er nog door me heen. Ik zag mezelf dus alweer richting Emmeloord rijden, waar we nog geen 12 uur daarvoor waren vertrokken Scheve mond . Ik zag [naam verwijderd] raar kijken, ze draafde meteen niet meer. ik er op af, en dichterbij zag ik dat er bloed uit haar mondje kwam. In een reflex heb ik maar weer de dierenarts gebeld....
Getsiederrie, zal je toch altijd zien, er rust gewoon geen gelukkig gesternte op... [naam verwijderd] heeft een veulen. Boos!

Na onderzoek, bleek [naam verwijderd] niets gebroken te hebben (o gelukkig!), maar je kon wel al zien dat ze een dikke bult op haar wang begon te krijgen. De schop is gelukkig niet op de onderkaak terecht gekomen, maar op het jukbeen, even onder het oog. De dierenarts raadde me aan om er af en toe even een minuutlang een ijsklontje op te houden, maar verder viel het wel mee. [naam verwijderd] kan er gelukkig ook nog mee drinken.

Nou, ze is 10 dagen oud nu, en voorzover heeft ze niet bepaald het meeste geluk in de wereld... Arme beestie... Ze wordt overigens wel mooi mak van al dat gedoe. Maar halstertrainen zit er dus voorlopig even niet in. [naam verwijderd] heeft de bof. Of eigenlijk, juist niet... Ach gut

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 20:52

Nou gelukkig maar dat het niets erstigs is!!

Bij ona vandaag een veullie geboren, net 12 uur uit en lag al lekker te zwemmen in de sloot!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:01

Wat zielig zeg! ik hoop voor je dat het van af nu een stuk beter zal gaan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:13

10 dagen oud is ze nu?
Dat zijn dan 10 lange dagen voor jou en je meisje Schijnheilig
Jeetje mina zeg, hier zat je niet echt op te wachten.
Maargoed, je hebt er wel mooie verhalen over als je later terugkijkt op haar eerste dagen, als ze later een mooi duur dressuurpaard is Knipoog
Het is wel een bikkel!!
Beterschap met d'r!

Enneuh tijd voor je eigen mantra?
Dees schreef:
Ga zitten op de grond, met je knieen in de kleermakerszit. Leg je polsen met de rug op je knieen, en zeg mij na:

Hummmm, Hummmm, ik voel geen stress, ik kom tot rrruuussssssttttt....
Hummmm, Hummmm, ik voel geen stress, ik kom tot rrruuusssssstttt...

Herhaal de zinnen, je zult zien, na een tijdje voel je jezelf tot rust komen....

en als dat niet helpt, dan een flinke slok Beerenburg }>

Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:16

gebeurt zoooo vaak de merries fris want die hebben tijdje binnen gestaan en dan komen ze buiten gaan lekker bokken en het veulen loopt net even in de weg......gebeurt altijd............. Dus je kan jezelf geruststellen elk veulen heeft dit wel meegemaakt...........

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:32

Nou... het leven van Weelde begint al lekker zeg! Ik hoop voor je dat dat niet zo haar hele leven doorgaat, want dan ben je nog heel wat geld kwijt aan DA kosten!

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:32

wat een pech zeg hopen dat dit nu wel het laatste is en dat je verder veel plezier van haar zult hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:36

Tjee, het zit je echt niet mee
Maar Weelde wordt idd wel lekker mak zo hoewel ik het liever op een andere manier zou doen.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:49

Jeetje Dees, onder wat voor gesternte is Weelde geboren?

Ik hoop niet dat het de rest van haar leven zo blijft gaan, dan wordt het een dure in de kost Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 08:54

Jeetje zeg, ik schrik me rot! Het zit niet mee zeg! Gelukkig maar dat alles meevalt. Knuffel aan Weelde en aan jezelf van mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:04

Ach, arm beessie.....
Maar was dit het tweede "ongeluk" dan??

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:26

Ja Picasso, Dees had het veulen per ongeluk ontwormt met een overdosis... Zie Medisch...

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:32

Gelukkig dat het uiteindelijk toch nog meeviel. Ja, het is wel schrikken. Vooral na die Emmeloord-affaire...

Wij hebben dinsdagnacht een veulen op stal gekregen. Gisteravond ging mams per ongeluk op de nek van het veulentje staan.
Piepen dat het kleine ding deed...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:35

Gelukkig dat het mee viel, dan schrik je je rot (weer)...
hoop dat het snel slinkt.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:42

Jeetje zeg, ik schrok me al kapot toen ik de titel zag! Ik dacht eerst dat ze een terugslag had gekregen van die ontworming! Niet dat dit niks is hoor! Erg veel geluk heeft ze op dit moment nog niet gehad, dus ik hoop dat het vanaf nu beter gaat!!
Durft ze nog goed in de buurt van mams te komen?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:30

arme ding tja moeders zijn altijd de baas Lachen hopelijk is dit het laatste opngeluk dat ze mee krijgt in d'r leventje

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:45

Bekijk het zo, Weelde heeft nu gewoon al een groot deel van alle ellende in een paardeleven gehad. Dus vanaf nu gaat alles goed Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:04

Ah die arme ziel!! Maar goed, hij word wel hard ervan, en zal niet snel meer ergens van opkijken.

Maar volgens mij ziet ze er wel komisch uit met dat ei op der hoofd!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:16

Hmm... leuke naam heeft ze... Weelde = overvloed = heel veel pech? Knipoog

Hoop dat ze nu haar portie wel heeft gehad, kan me voorstellen dat je nu even gewoon lekker wilt genieten van de leuke dingen die veulens met zich meebrengen...

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:36

Ik weet precies hoe je je voelt - heb 4 jaar geleden ook een veulen in Utrecht gehad, was een onaangepast veulen, weer thuis ging moe er bovenop staan, toen vloog ie nog een keer over de bakrand.... wat is er nog wel niet meer gebeurd. Hij heet Syl en op een gegeven moment zei iemand dat ik 'em maar Sylvester moest noemen, dat schijnt een kat te zijn die 9 levens had.......
Ondertussen is Syl rijpaard geworden (na al die pech die die had overleefd heb ik besloten dat ie mocht blijven), dus wanhoop niet. Maar ik begrijp wat je doormaakt - en aangezien je op mij overkomt als iemand die zeer zorgvuldig omgaat met z'n beesten, heb je waarschijnlijk ook zo'n gevoel van 'hoe kan mij dit in Godsnaam allemaal overkomen??'
Gewoon pech meid, gewoon pech. Dat met die wormspuit was misschien iets anders, maar eigenlijk ook echt pech - je wilde immers alleen het beste voor Weelde?
Tob niet, het komt vast allemaal uiteindelijk gewoon goed.

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:48

o jee Dees,
nou je hebt het wel met Weelde.
laten maar hopen dat dit het laatste was.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:20

jeetje wat een verhalen van je zeg,echt erg voor je,zal je altijd zien,bevalling gaat fluitend krijg je dit allemaal op je dak,nou veel succes iig hoor!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 01:01

Dat zijn ook weer van die dingen die kunnen gebeuren. Heel herkenbaar. Onze Sunwillow Saasfee maakte ook eens zo'n sprongetje en raakte de kaak van haar veulen, veulentje storte neer en kwam kopschuddend weer overeind. Je schrikt je dan te pletter.