Ik heb echt een domme shet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Ik heb echt een domme shet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 22:01

Jeetje mina zeg, Aranca heeft echt een slecht geheugen.

Afgelopen week ging ik de paarden uit de wei halen, en Nuala komt altijd aan gegaloppeerd. Nu dus ook weer maar Aranca kwam maar niet. Ze hinnikte wel als ik haar riep. Omdat het donker was en ik haar niet kon zien raakte ik een beetje ongerust. Wat als ze in de sloot lag of vast zat in het draad? Dus ik klompen aan, broekspijpen omhoog en dat land in.
Ze stond helemaal achteraan en er was niks aan de hand. Ik de sloot nog gecheckt voor eventuele pony's van de buren, maar niks. Toen ik terug liep volgde ze me en kon ik haar gewoon op stal zetten. Ik was het al vergeten tot vandaag.

Vandaag ging ik ze dus weer op stal zetten en Nuala kwam weer gelijk aan. Aranca bleef weer staan. Nu was het licht dus ik zag dat er niks aan de hand was. Ons weiland is in 3 stukken verdeeld, maar aan de linkerkant van het land zijn alle hekken open. Ze kunnen dus door het hele land maar moeten wel heel de tijd rondom het hek lopen naar opening. Toen realiseerde ik me dat Aranca was vergeten hoe ze eruit moest!! Ze stond dus zielig voor het middelste hek en wist niet meer wat te doen. Ik moest haar dus weer ophalen en laten zien hoe het ook alweer ging. Zodra ik naar de opening van het hek liep ging er een lichtje branden bij haar en kwam ze keihard aan gegaloppeerd, racete langs mij heen en stopte pas bij het hek van de stal. Daarna mij aankijken van "kom nou, schiet eens op!" Dat beest vergeet dus gewoon hoe ze ergens gekomen is!! Frusty Frusty Frusty Ondanks dat Nuala toch echt 2 seconden eerder dezelfde weg heeft genomen Verward Shetlanders.....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 08:52

*LOL* Fijn he! Wij hebben er een die zo in de stress schiet dat ze ook spontaan vergeet hoe ze naar de andere paarden kan komen als die al de hekken door zijn.... Kun je haar ook gaan halen.... Maar ja, die stresskip is dan zo opgefokt dat je haar eerst moet zien te vangen...

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:03

Haha! Haha! Haha!

Kan me voorstellen dat het een beetje frustrerend is, maar moet er toch wel erg om lachen...

Zeker als ze - nadat ze eindelijk het licht heeft gezien - bij het hek je op staat te wachten met een arrogantie van "Waar blijf je nou???"! Cool

stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:17

Haha! Dat heeft mijn jonge paardje ook een tijd gehad.. Dan voerde ik wat hooi ofzo in het ene weitje en dan bleef ze erg hongerig in het hoekje van de andere wei staan kijken.. om vervolgens te proberen zich door de afrastering heen te persen terwijl nog geen twintig meter verderop het hek wagenwijd openstond... Haar weidemaatje, een iets pienterder exemplaar, was daar allang doorheen en mijn paardje maar kijken.. hoe komt ie daar toch?? Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:22

whahahahhahaha die Aranca! En ik allemaal maar denken dat er misschien wel iets aan de hand zou zijn bij huize Esmeralda Haha!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:33

*LOL* haha, lijkt me echt erg ( op de grappige manier ) zoiets Tong uitsteken