hulpgezocht in belgie met arabieren:D

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:05

1/4 van de belgen is functioneel analfabeet. dit wil zeggen dat ze bv de moeilijk (lees onverstaanbaar) opgestelde formulieren van de regering niet kunnen invullen, terwijl ze toch een zeer ruime en dus voldoende woordenschat beheersen. sommige belgen nemen blijkbaar de formuliertaal over Haha!
ok back ontopic: kluisbergen is in oost-vlaanderen, dicht bij zuidwestvlaanderen, van kortrijk ong 20 min rijden. vér van leuven dus. ik wist niet dat dat daar was! thx voor de tip Lachen

Enya - Daya :-)



ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:20

dat denk ik ook niet. ik daarentegen... ga binnenkort eens een kijkje nemen denk ik. maar gezien mijn jeugdige leeftijd zal ik toch de auto van m'n liefe moedertje nodig hebben en dat is weer een ander probleem.
hebben ze soms een site, dat je weet??

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 08:39

KimS"]
[quote="ponyzotje schreef:
1/4 van de belgen is functioneel analfabeet. dit wil zeggen dat ze bv de moeilijk (lees onverstaanbaar) opgestelde formulieren van de regering niet kunnen invullen, terwijl ze toch een zeer ruime en dus voldoende woordenschat beheersen. sommige belgen nemen blijkbaar de formuliertaal over Haha!


beetje vriendelijker mag wel zeker he? Verward
Trouwens, als je naar Tien voor Taal kijkt: 80% van de afleveringen wordt gewonnen door België. Ik denk niet dat wij dan zo slecht zijn in de Nederlandse taal, niet?
xxx
[/quote]

ben ik nou onvriendelijk? ik denk dat je gewoon maar eens berichten moet lezen zoals ze er staan. eigenlijk was het 'grappig' bedoeld omdat dat er gewoon raar stond, inslapen. en omdat ik dat tekstje vanbuiten moest kennen voor mijn PW wat natuurlijk niemand weet maar wat daarom niet aanvallend bedoeld is. meer niet. niks tegen belgen Lachen ben er nl zelf ook een...


bedankt emme voor de opheldering

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:48

ik heb dan geloof ik een kamp, tussen twee kampen door stuif ik er misschien heen Lachen we'll try!
het is inderdaad dicht, gek toch dat we dat dan niet wisten Lachen

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:00

Tlove"]
[quote="ponyzotje"]ik heb dan geloof ik een kamp, tussen twee kampen door stuif ik er misschien heen Lachen we'll try!
het is inderdaad dicht, gek toch dat we dat dan niet wisten Lachen
[/quote]

mij niet vergeten aub Knipoog
[/quote]

daarom zei ik 'we Lachen '

[quote="Cassidy"]
[quote="KimS"][quote="ponyzotje schreef:
1/4 van de belgen is functioneel analfabeet. dit wil zeggen dat ze bv de moeilijk (lees onverstaanbaar) opgestelde formulieren van de regering niet kunnen invullen, terwijl ze toch een zeer ruime en dus voldoende woordenschat beheersen. sommige belgen nemen blijkbaar de formuliertaal over Haha!


beetje vriendelijker mag wel zeker he? Verward
Trouwens, als je naar Tien voor Taal kijkt: 80% van de afleveringen wordt gewonnen door België. Ik denk niet dat wij dan zo slecht zijn in de Nederlandse taal, niet?
xxx
[/quote]

Jullie zijn goed in de Nederlandse taal omdat daar op school heel veel aandacht aan besteed wordt. Ik moet eerlijk toegeven dat de Belgische Schoolopleiding beter en strenger is dan in Nederland.
Daar staat weer tegenover dat het aantal zelfmoorden onder scholieren in Belgie schrikbarend hoog ligt. Misschien zijn de scholen wel TE streng? En TE zwaar?

De vlamen gebruiken soms woorden die in de dikke van Dale bij de betekenis niet helemaal bovenaan staan.

Zo wonen mijn ouders in Belgie en kom ik dingen tegen bij de beschrijving van een huis als "een elektrisch vuur (???)"als ze een fornuis bedoelen...die uitdrukking kom je hier niet tegen.

En een breinaald is een breipriem? Ja, op positie 7 in de van Dale, maar in Nederland zal niemand dat gebruiken.

En als ze in Belgie ergens van verschieten dan zijn ze blij verrast, terwijl wij onaangenaam verrast zijn of zelfs schrikken.

Dus als ik het woord "inslapen"bedoel, denk ik aan het afmaken van een paard middels overdosis narcose. En niet aan het feit dat iemand intern kan overnachten.

Dus zijn we daarom onvriendelijk? We verbazen ons erover, en moeten er even over nadenken wat jullie nu bedoelen...
Maar we houden evengoed van jullie hoor....*LOL*
[/quote]

ik was de belg hier die m'n eigen taaltje omver trok Lachen
en van een breipriem heb ik nooit gehoord. en blij verrast ben ik alleen als er iets leuks gebeurt hoor Lachen
zelfmoord gebuert idd meer. een tol die je moet betalen. of het aan de 'schooldruk' ligt of niet ik weet het niet. zou best kunnen!

back ontopic! Haha!

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Emmaa_92, Jokonootje, StalNollie, Sterrenpony, StonedRomy, SUSANNEx, Tieme en 21 bezoekers