In het bos er vandoor!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-01 13:33

Ik ging dus voor het eerst het bos in en het was wel pittig. Mijn paardje schrikt nogal snel van alles (zogenaamd want ze zoekt het op) en dan gaat ze heel hard wegsprinten. Ze was 3 jaar niet meer in het bos geweest dus ik was samen met iemand gegaan die wel een rustig paard had in het bos. Ik zei wel dat ik rustig aan wou doen en gewoon ff wou kijken hoe het ging. Nou de hele tijd kijken, oortjes naar voren en heel snel lopen. Stappen en draven verliep goed en toen galoperen. Ze ging keihard! Maar gelukkig stopte toen het meisje voor me en na een tijdje kon ik haar terug krijgen. Daarna reden we langs de wei in het bos. Daar waren een paar mensen van de manege. Een jochie met ook een paardje (debiel) ging voor de grap midden op het ruiterpad liggen zodat we over hem heen moesten springen. Ja duh toen ging mijn paard in rengalop. De eerste keer in het bos en dan loopt dat kind zo debiel te doen. Dus ze ging er in rengalop vandoor en toen sprong dat jochie net op tijd opzij. Aan het einde van het pad kwam ze weer terug en had ik haar weer in stap. Ze wou niet meer terug naar het andere meisje die daar nog stond en ze ging steigeren. Dus ze kwam naar mij toe en we zijn samen naar de manege terug gestapt. En vlak voordat we het terein opkwamen nam ze nog ff een galop sprint het terein op. Nou ja...ze moet nog wennen denk ik.......

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 17:01

Jee wat een rit zeg!
Jouw paardje zoekt het op dus? Lijkt me niet echt superrelexed... Haha!
Maar na een paar keer valt het denk ik best mee.
Wat een kennis van mij deed, die net zo'n 'springerig race-paardje' had: na de les 's avonds, toen het zomer was, ging ze lekker in het bos uitstappen samen met nog een rustig paardje.
Dan was het wat later op de avond, negen uur, weinig mensen nog te zien daar, koeien/paarden het land uit, erg rustig.
Ook omdat ze dan al een les had gelopen was ze veel rustiger, ook al deed ze nog alsof ze van alles schrok, maar dus wel eerder terug te krijgen.
Veel succes ermee, misschien als ze meer gewend is dat het dan beter gaat?

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 21:46

En ik dacht nog wel dat ik op een vreselijk kijkerig paardje reed met les in het bos gisteren Haha!
Die schrok ook overal van, ow jee, een bergje zand, of, o jee, daar staat een enge boom (we waren er al tig gepasseerd maja)
Haha, dat was vergeleken met jou een eitje Lachen
Nouw jah, gewoon heeeeel veel buitenritten maken he, vind je vast niet erg Knipoog
Veel suc6 ermee : Lachen

Aletta
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 22:10

Doet ze het ook in de bak?
Wil ze er dan ook vandoor, of doet ze het alleen buiten?

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 22:20

MMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmm waar ken ik dat van. een bijna exacte omschrijving van meis als 4 jarige. Haha! Haha! Haha!

Greetz Merilyn

PS: komt allemaal een keer goed. Bij mij ook...

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 22:27

gelukkig is het allemaal goed afgelopen. doet ze het eigenlijk ook in de bak of is ze dan wel braaf

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 17:41

In de bak gaat ze er niet vandoor. Het is alleen in het bos.