Vraagje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doglover
Berichten: 5
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: beerzel (Belgiƫ)

Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 00:38

Ik heb net paarden gevonden waar ik mee mag rijden. Beide merries zijn echter wel drachtig. De ene is voor mei de ander voor juni. Maar mag dat wel? Wat kan/mag ik er op dit moment mee doen?

En als de veulens er zijn? Hoe lang duurt het dan eer je er terug mee kan rijden?

Alvast bedankt!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:10

Beetje kijken wat de merrie aangeeft. De ene merrie heeft meer last van de dracht dan de ander.
Ga op het eind van de dracht niet al te fanatiek meer aan de slag, maar hou ze gewoon in beweging. Stapritjes langs de weg/ door bos oid.

Wij gaan altijd redelijk vlot weer rijden wanneer de veulens er zijn. We beginnen dan meestal wanneer het veulen 1 of 2 weken is, met korte ritjes (5-10 minuten), en dat bouw je steeds langer uit. Zo wennen merrie en veulen er makkelijk aan dat ze even gescheiden worden. Scheelt ook bij het spenen een hoop sores.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:42

Ik ben eind februari al gestopt met het echte werk (27 mei uitgerekend) tot half maart of zoiets heb ik wat buitenritjes op haar gestapt en nu gaat ze lekker de wei in, als het allemaal goed gaat met het veulentje straks denk ik dat ik haar na de geboorte over 4 weken weer oppak