weer op de wei sinds oktober!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

weer op de wei sinds oktober!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 11:58

tja, daar sta ik dan, in mijn stal, al de heeeeeele dag. Wanneer komt baas nou? Oh ik hoor...jaa het is baasje. Even roepen, vind ze leuk. Mmm geen peen vandaag. tss de brutaliteit en wel om een kusje vragen! Voort wat hoort wat zou ik zo zeggen. Vork
Mee? oh ja, de zon staat zo hoog, dus het is weer zandbakkentijd. Mag ik me weer 2uur gaan vervelen in die enorme zandbak, uitkijkend naar die grote groene lege plek, wachtend tot baas eindelijk weer terugkomt...Luchten, ja zal wel. Okee, ik kruip wel weer in dat halster.
Sjokkerdesjok, langs de kontenbijtende pony's, hallo parkeerplaats, en dan gaan we nu naar rechts.....heee muts je loopt verkeerd, we moeten naar reheeechts. We gaan naar links, naar links? daar is het ruiterpad. Wat moet ik daar, niks niet zadel, niet gepoetst. Baasje niet helemaal goed vandaag. Maar wacht eens even...Links is ook de weg naar de wei!
Wei, zal het? Kom baas, doorwaggelen, anders kruip je maar even op mijn rug, dit gaat mij te langzaam. IK MOET HET ZEKER WETEN. We stoppen voor het hek. Jaaaaa, ik mag ik mag, Rustig blijven staan, zegt ze, rustig? halloo, ga je eigen kwellen! Het hek gaat open en met een beetje moeite sta ik nog toe dat ze mijn touw afdoet.

Ooooh groen is gras, ik ben zo gelukkig! Ik hups door de wei. Ik ben zo dartel als een veulen, neee ik ben een hengst. Bokkerdebok. Ben zo gelukkig, ga gelijk alles opeten. Hee baasje gaat weg, nee, niet weggaan, komen spelen, kom proeven dat overheerlijke groene gras. Ik zal wel eens roepen. mmm, baasje vind gras niet lekker denk ik. Gek baasje.

Hee kijk, daar heb je buurman, nou buurman, steigeren, bokken, rennen, zooo blij hoef je nou ook weer niet te zijn. Het is je recht hoor, als paard weer voor het eerst op de wei.
gras, gras, gras.

Wel alle paardevijgen bij elkaar, daar heb je baasje weer. Ik wil niet mee! Eiwit? neee, groengras, baasje kleurenblind. Morgen weer? Kom je morgen snel dan?

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:04

leuk verhaal !!! kan me er echt een voorstelling bij maken.. Enne die van ons vinden het na 2 uur ook nog lang geen tijd om naar binnen te gaan. Dus kan de pensionbaas helemaal naar achteren om ze paard voor paard binnen te halen hi hi

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:11

Haha, leuk geschreven! *LOL*

Onze Retje mocht maandag ook voor het eerst sinds oktober weer de wei in. Jammer genoeg was ik er zelf niet bij, had 'm in de paddock (de zandbak dus Haha!) gezet met z'n vriendinnetjes, en een stalgenootje had ze vervolgens in de wei gezet - maar van haar hoorde ik dat-ie niet wist wat-ie eerst moest doen: rollen, liggen, bokken of grazen. Toen deed hij maar een soort van alles-tegelijk... Haha!

Maar net als jouw knollie is ook die van ons blij dat het weer weidetijd is! Cool

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:19

Leuk verhaaltje.
Onze paarden staan al vanaf vorig jaar April op het land, alleen over dag dan en mits het weer het toelaat.
In de zomer gaan ze dag en nacht.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:36

leuk verhaal! ik kan me het precies voorstellen.
Bij onze manege staan de pony's en paarden al weer een tijdje op de wei maar het is iedere keer weer feest voor ze.
Ze zijn vaak niet te houden! en bokken als ze dan vrij zijn!

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:41

goldie mocht ook weer op het weitje, maar ik had een weitje dat al helemaal kaal gevreten was door de schaapjes, vanwege de eiwitten. en dus was ze zwaar teleurgesteld!!
haha , arm paard, je zag haar denken: wat krijgen we nou?? dit is een nepwei, je dacht toch niet dat ik hier genoegen mee neem??

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:16

Heerlijk he, om je paardje zo blij te zien. Mijn paarden hebben ook de hele winter in de paddock gestaan (overdag dan) en vooral Guinness is een en al ongeduld als ze de wei weer op mag. En als ze dan mogen....: zoefff, 2 bontjes bokkend door de wei Haha!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 17:42

Ja, Leroon is altijd weer superblij als ze dat gras weer onder haar hoefjes kan voelen kietelen. Toen we haar kochten in oktober mocht ze er nog maar 2 weken op, dus die was heel de maand november chagerijnig.....pfff.
Bedankt voor de reacties, ik heb er mijn best op gedaan, maar eerlijk is eerlijk, gisterenavond ben ik aangestoken door Apple (topic: dressuurles vanuit het paard gezien) Ik heb nog lang na lopen gniffelen. Maar dat snappen jullie wel als je dat verhaal leest.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:47

Heel leuk verhaal!
Mijn paardjes staan al sinds maart op het land de hele dag. Binnenkort weer lekker dag en nacht, hoef ik niet meer uit te mesten Haha!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:15

tessa3009 schreef:
goldie mocht ook weer op het weitje, maar ik had een weitje dat al helemaal kaal gevreten was door de schaapjes, vanwege de eiwitten. en dus was ze zwaar teleurgesteld!!
haha , arm paard, je zag haar denken: wat krijgen we nou?? dit is een nepwei, je dacht toch niet dat ik hier genoegen mee neem??


aaaah best wel zielig!
kon die niet op een ander weitje???

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:30

Leuk verhaal hoor! Tja we willen allemaal het best voor ons paard, maar dit is wel de realiteit. Ik ben allang blij dat mijn paard nooit in een box staat, maar in een grote inloopstal met andere paarden Haha!

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:21

iwayalover"]
[quote="tessa3009 schreef:
goldie mocht ook weer op het weitje, maar ik had een weitje dat al helemaal kaal gevreten was door de schaapjes, vanwege de eiwitten. en dus was ze zwaar teleurgesteld!!
haha , arm paard, je zag haar denken: wat krijgen we nou?? dit is een nepwei, je dacht toch niet dat ik hier genoegen mee neem??


aaaah best wel zielig!
kon die niet op een ander weitje???
[/quote]

nee dat doe ik juist zodat ze niet teveel eiwitten in 1 keer binnenkrijgt, daar krijgt ze dikke benen en hyperactiviteit van...

maar ik had ook wel met haar te doen.... arm paardje!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 17:37

ha ha miran! Boos! Haha!

Gelukkig heb een aantal mensen op stal die mij af en toe helpen met een aantal dingen zoals stro slepen,waterslangetjes maken,mest van alnd halen,paaltjes slaan,draadje hier en daar spannen *LOL*